چاپ این برگه

هشدار درباره احتمال یخ‌زدگی کنتورهای آب در کهگیلویه و بویراحمد

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سه روز آینده با کاهش شدید دمای هوا شاهد یخ‌زدگی کنتور و تاسیسات

به گزارش بویرنیوز، طهمورث گودرزی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:مشترکان در زمان یخ زدگی کنتور آب از آتش زدن و آب جوش ریختن بر روی کنتور خوداری کنند­.

وی با اشاره به هشدار هواشناسی استان در رابطه با کاهش دما در شهرهای سردسیری استان به 6 تا 8 درجه زیر صفر در سه روز آینده، عنوان کرد: شهروندان با در نظر گرفتن  این موضوع نسبت به عایق کردن کنتور  و تاسیسات آبی خود اقدام کنند.

گودرزی با تاکید بر اینکه احتمال یخ زدگی لوله و تاسیسات آبی که در  فضای روباز قرار گرفته‌اند بسیار بیشتر است، افزود: پوشش کنتور و لوازم جانبی آن با استفاده از پوشال، پشم شیشه یا سایر پوشش‌های مناسب باید انجام بگیرد.

وی با بیان اینکه بیشترین موارد یخ‌زدگی تاسیسات مربوط به کنتور و لوله‌های آب روباز منازل است، بیان کرد: این موضوع با رعایت موارد ایمنی از سوی شهروندان قابل پیشگیری است.

گودرزی عایق‌بندی کنتور و تاسیسات آبی  به وسیله پشم شیشه، گونی و الیاف مصنوعی را بهترین راه حل برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور و تاسیسات آبی دانست و خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور و تاسیسات آب باید در فضای بسته و حفاظ مناسب استفاده کرد.

وی تصریح کرد: در صورت یخ‌زدگی کنتور و تاسیسات آبی به هیچ وجه نباید از حرارت مستقیم استفاده کرد چرا که باعث ترکیدگی کنتور و تاسیسات می‌شود و مشکلات مضاعفی به وجود  می‌آید.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در صورت بروز یخ زدگی در تاسیسات و کنتورهای آب از حرارت غیرمستقیم استفاده شود.