چهارشنبه 24 بهمن 1397 - 0:57

هشدار درباره احتمال یخ‌زدگی کنتورهای آب در کهگیلویه و بویراحمد

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سه روز آینده با کاهش شدید دمای هوا شاهد یخ‌زدگی کنتور و تاسیسات

به گزارش بویرنیوز، طهمورث گودرزی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:مشترکان در زمان یخ زدگی کنتور آب از آتش زدن و آب جوش ریختن بر روی کنتور خوداری کنند­.

وی با اشاره به هشدار هواشناسی استان در رابطه با کاهش دما در شهرهای سردسیری استان به 6 تا 8 درجه زیر صفر در سه روز آینده، عنوان کرد: شهروندان با در نظر گرفتن  این موضوع نسبت به عایق کردن کنتور  و تاسیسات آبی خود اقدام کنند.

گودرزی با تاکید بر اینکه احتمال یخ زدگی لوله و تاسیسات آبی که در  فضای روباز قرار گرفته‌اند بسیار بیشتر است، افزود: پوشش کنتور و لوازم جانبی آن با استفاده از پوشال، پشم شیشه یا سایر پوشش‌های مناسب باید انجام بگیرد.

وی با بیان اینکه بیشترین موارد یخ‌زدگی تاسیسات مربوط به کنتور و لوله‌های آب روباز منازل است، بیان کرد: این موضوع با رعایت موارد ایمنی از سوی شهروندان قابل پیشگیری است.

گودرزی عایق‌بندی کنتور و تاسیسات آبی  به وسیله پشم شیشه، گونی و الیاف مصنوعی را بهترین راه حل برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور و تاسیسات آبی دانست و خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور و تاسیسات آب باید در فضای بسته و حفاظ مناسب استفاده کرد.

وی تصریح کرد: در صورت یخ‌زدگی کنتور و تاسیسات آبی به هیچ وجه نباید از حرارت مستقیم استفاده کرد چرا که باعث ترکیدگی کنتور و تاسیسات می‌شود و مشکلات مضاعفی به وجود  می‌آید.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در صورت بروز یخ زدگی در تاسیسات و کنتورهای آب از حرارت غیرمستقیم استفاده شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=297525
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    باسلام متاسفانه ماموران قرائت کنتور از پوشاندن کنتورها بسیار عصبانی میشوند وبارها شاهد ناراحتی آنان بوده ام ووسایل پوششی را به بیرون پرت میکنند لازم است کلاس توجیهی ببینند. سپاس

دیدگاه شما