چهارشنبه 24 بهمن 1397 - 0:42

مدیری که شب برفی یاسوج را نخوابید تا نمره قبولی گرفت (+عکس)

گروه اجتماعی – بارش برف در استان کهگیلویه و بویراحمد اگرچه باعث مشکلاتی از جمله قطعی برق و آب و ترافیک در محورهای مواصلاتی استان شد اما باعث شد تا برخی دستگاهها هم بتوانند از این آزمون پیروز بیرون بیایند.

به گزارش «بویر نیوز»، بارش برف که از صبح روز 22 بهمن آغاز شد تا شامگاه دوشنبه ادامه داشت و بسیاری از معضلات و مشکلات را نیز بوجود آورد، اما در این میان شهردار یاسوج از این آزمون سربلند بیرون آمد.

صبح امروز سید حسین کاظمی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری در جلسه ستاد بحران با متذکر شدن نکاتی از بارندگی های اخیر و مشکلاتی که برای مردم در مناطق مختلف بوجود آمده بود، بیان کرد: انصافا و حقا هر جای مشکلی بوده با صراحت گفته و می گویم اما خدا را شاهد می گیرم با تلاشی که دکتر مقدم و نیروهای زحمتکش شهرداری تا نیمه شب از خود نشان دادند و مجددا از صبح زود کار را آغاز کردند، مشکلی در حوزه شهر بوجود نیامد که شایسته تقدیر است.

وی ادامه داد: شهردار یاسوج به همراه پرسنل خود تا از لحظات اولیه بارندگی تا بعد از ساعت 2 شب در معابر حضور داشت و روز سه شنبه نیز کار را از ساعت 6 صبح آغاز کرد.

کاظمی تاکید کرد: مجموعه شهرداری، آتش نشانی، سازمان پسماند و پلیس راه عملکرد موفقی در این بحران داشتند . کمبود امکانات نیز متوجه ماست که باید به شهرداری برای رفع این کمبودها کمک کنیم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همچنین با اشاره به راه اندازی پویش تکاندن برف از درختان بیان کرد: مشارکت اجتماعی در مواقع لازم امری ضروری و لازمه تکمیل کار مدیریت شهری است و راه اندازی این پویش اثرگذار بود.

وی همچنین با بیان برخی نقاط ضعف در حوزه های مختلف از رسانه ها خواست در ارائه نقدها و مطالب خود نیمه پر لیوان را ببیند و منصف باشند.

سرهنگ اسماعیل خوشوقت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان نیز در این نشست با تقدیر از عملکرد شهرداری یاسوج بیان داشت: روز دوشنبه عملیات برف روبی از خیابان های شهر یاسوج بطور بی وقفه و با تعامل خوب شهرداری با پلیس اجرا شد تا شاهد کوچکترین مشکل ترافیکی در شهر یاسوج نباشیم و عمده مشکلات بیرون از شهر بود.

در این نشست همچنین دکتر نستهن مقدم شهردار یاسوج با بیان اینکه بارش رحمت الهی موجب خوشحالی و نشاط مردم شد، بیان داشت: 90 نفر در قالب 10 تیم عملیاتی و همچنین تعدادی از نیروهای ستادی شهرداری بصورت خودجوش به مردم خدمت کردند تا از این شیرینی کاسته نشود.

مقدم گفت: با توجه به اینکه امادگی قبلی وجود داشت از سرآبتاوه تا فرودگاه یاسوج زیرپوشش عملیاتی شهرداری یاسوج قرار گفت و تیم های عملیاتی در نقاط مختلف عملیات برف روبی و بازگشایی جداول را از ساعات اولیه بارندگی آغاز کردند.

وی افزود: چندین بار معابر اصلی شهر در طول بارندگی برف روبی شدند و پس از پایان بارش برف، تمامی معابر اصلی شهر تا ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد کاملا برف روبی شدند. بلافاصله کار برف روبی در محلات اغاز شد.

شهردار یاسوج ادامه داد: همچنین بارش برف باعث شکستگی تعداد زیادی از شاخه های درختان شد که نیروهای سازمان پسماند، آتش نشانی و فضای سبز تا ساعت 3 بامداد کار برف تکانی از درختان پارک ساحلی گمرک، بنسنجان، بلوار مطهری، بلوار عدل، قرنی، بلوار امام خمینی، بلوار ابوذر، بلوار رجایی، بلوار بویراحمد و بلوار استقلال و برخی دیگر از مناطق مرکز شهر انجام شد.

مقدم ابراز داشت: از ساعت 5 و 30 دقیقه صبح نیز کار نمک پاشی و شن پاشی در معابر از جمله جاده بیمارستان امام سجاد (ع) و معابر با شیب بالا انجام شد.

وی همچنین با تقدیر از شهروندانی که در پویش تکاندن برف از درختان همکاری کردند، ابراز داشت: شهر خوب با همکاری شهروند خوب ساخته می شود و لازم است برای خدمات رسانی بهتر، شهروندان فهیم در کنار نیروهای خدمات رسان باشند.

به گزارش «بویر نیوز»، همچنین در گزارش میدانی که از شبکه استانی دنا پخش شد، مردم بخاطر عملیات سریع و بموقع نیروهای شهرداری از عملکرد این دستگاه ابراز رضایت خود را اعلام داشتند و مصاحبه شوندگان از وضعیت خیابان ها صبح پس از روز برفی و در حین بارندگی رضایت خود را اعلام کردند.

با این تفاسیر باید اذعان کرد بیخوابی شهردار یاسوج در شب برفی و تلاش بی وقفه وی و همکارانش در 24 ساعت گذشته نتیجه داد و رضایت مردم را نیز در پی داشت.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=297513
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. چرام گفت:

    انصافا همه زحمت کشیدند بجزء نفرات اصلی یعنی استاندار که از بعد مراسم تشریف بردند و آقای محمدی تبار ….. این هم نتیجه اش از مدیریت تیم تاجگردون

  2. ناشناس گفت:

    با سلام
    چطور هیچ اسمی از پلیس راه و نیروی انتطامی نیست؟
    چقدر تبعیض و بی عدالتی…اگه پلیس راه و نیروی انتطامی و یگان ویژه نبود که مردم دیشب توی جاده ها از سرما میمردن…بد نیست از اونا هم تقدیر تشکر بشه…ظاهربین نباشیم..

  3. ناشناس گفت:

    خدا قوت. اجرکم الی الله

  4. محسن گفت:

    طوفان کاترینا یا بیست سانتی متر برف؟

    من کاملا رسانه شما رو پیگیری میکنم و اعتقاد دارم بی طرف کار میکنید اما کجا شهرداری درست عمل کرد.تمام خیابان ها پر از برف بود.
    یه مثال کوچکی بزنم و مقایسه ای انجام بدم.تهران را در روز برفی رصد کردید؟
    درسته پایتخت است امکانتات زیاده و اما حجم برف تهران رو بارش دیروز استان مقایسه کنید.حجم برف پارسال تهران دو و در برخی مناطق تا ده برابر هم رسید اما دریغ از یک بی نظمی.
    معابر به عهده کیست؟
    خیابان ها به عهده کیست؟
    دیشب با ماشین شخصی تمام مناطق شهر یاسوج را بررسی کردم دیدم و عکس گرفتم.
    جناب شهردار محترم فقط در ابشار به سر میبردند.
    هیچ نقطه ای از شهر برف روبی صورت نگرفت و در ادامه هیچ نمک پاشی صورت نگرفت.خدا را شاهد میگیرم ذینفع نیستم از اینکه این مطالب را بیان میکنم اما دلم به حال استانم میسوزد.
    محل خدمت من و یگان خدمتی من اصلا ربطی به شهرداری ندارد و اصلا در این استان نیست.
    در مدیریت بحران دیشب در همه زمینه ها به بحران خوردیم
    1:راه و ترابری :
    تمام محورهای مواصلاتی قطع و قدرت باز کردن این مسیرها را نداشتند و مردمی که از مسیر سمیرم به سمت استان در حرکت بودن ناراحتی خود را ابراز داشته که چرا سمیرم به این کوچکی چطور می تواند اما ما نمی توانیم با این حالی که مرکز استان هستیم.
    2:پلیس راه:
    هیچ فکری و هیچ تدبیری در خصوص اینکه چطور از تعداد تصادفات کاسته شود و اینکه حتی یک پلیس را ملزم کنند که لااقل مردم را از رفتن باز بدارد که ترافیک در نزدیکی های تونل ها کمتر شود انجام نداده و مردم میگفتند اگر کسی به ما میگفت نمیرفتیم و نیازی نبود سه ساعت بریم و سه ساعت برگردیم.
    3:شماره 141 که استعلام ترافیک و محدودیت راههاست
    اولا ما نمیتوانیم یک صدایی بگذاریم که فارسی کامل مسلط باشد و شخصی که صدایش را در آن سیستم ضبط کرده بسیار با لهجه حرف میزند و این یک امتیاز منفی است.دوما در تمام ساعات دیشب 141 اعلام میکرد تمام جاده های استان باز و مشکلی برای تردد نیست.لااقل میتوانستند از دسترس خارج کنند بهتر از این بود مردم را گیج و سردر گم کنند.
    4:جمعیت هلال احمر:
    مردم در طول آن 15 ساعت در بدبختی کامل سپری کردندو هیچ کمکی و یا بسته غذایی به آنها نرسید تا جایی که حدس و گمان رفت به سمتی که شاید قهوه خانه دارها بین راهی عمدا ترافیک درست کردند.خبرهای رسیده حاکی از آن است که دیگ های بسیار بزرگی در هر قهوه خانه اماده بوده که دمپخت هایشان به فروش برود.به نظرم اگر واقعیت دارد مسولین این قهوه خانه ها را در جلسات مدیریت بحران شرکت دهیم. و این اتفاق میتواند آژیر خطری باشد برای پدافند غیر عامل و مدیریت بحران استان و مدیریت بحران شهرداری
    5:مدیریت بحران
    از راحت ترین امتحان ممکن ناکام بیرون آمدند.
    6:برق استان:
    در مناطق سروک،شهرکهای تابعه ،بلهزار،اکبراباد،مرکز شهر ،مناطق نجفآباد،شهرک امام علی ع شهرک امام حسین و اکثر نقاط شهر یاسوج برق نداشتند.خسته نباشید به مدیریت این نهاد
    7:آب و فاظلاب:
    قطعی اب در این زمان و فصل از سال بسیار عجیب بود.

    وای از روزی که اریزونا را در استان بیاید.
    کاش کاترینا بیاید و باندبازی را ببرد .کاش طوفان اریزونا بیاید و رابطه ها را ببرد اما مردم فقیر و بی گناه استانم آسیبی نبیند.فردا هم همه با ادعا میگویند عالی کار کردیم.
    نوشته :محسن -ح

  5. شهروند گفت:

    تو خود گویی و خود خندی و خود مرد هنرمندی جناب شهردار و مدیر کل محترم.تفاسیر شما از خدمت رسانی با چیزی که مردم به عینه میدیدند زمین تا آسمان تفاوت داشت…باشد که ثابت قدم باید
    امیدوارم رسانه محترم بویرنیوز منتشر کند.

  6. فقیر گفت:

    اگه ما تو مسیر بابا میدان بودیم و گرفتار برف شدیم خبری از اینا نبود ده سانت برف اومد ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ هزار ماشین سردرگم شدن و موندن چنان بی نظمیی بود که نگو مردم به کمک هم ماشینا همو هل دادن از گردنه اومدیم بالا رسیدیم خونه دیدیم برق نیست وای به ما ۱۰ سانت برف اومد همش ۲۴ ساعت برق رفت شهر شده چاله چوله

  7. ناشناس گفت:

    احسنت و خسته نباشی خدمت جناب مقدم

  8. ملک زاده گفت:

    جا داره اینجا از جناب مهندس وحید محمدی تبار هم یاد کنیم و هم تشکر. ایشان به عنوان مسیول ستاد بحران نیز تا رفع گره ترافیکی مسیر گچساران به یاسوج حضور موثر داشتن. از طرف خودم و خانواده ام از ایشان و مجموعه عزیز پلیس راه و راهداری و هلال احمر تشکر میکنم

  9. یاسوجی گفت:

    احسن بر دکتر مفدم فرزند دلسوز وشجاع بویراحمد

  10. ناشناس گفت:

    علی رغم انتقادات بسیاری که از شهرداری وجود دارد ولی انصافا در جریان بارش برف شهرداری نمره 20 گرفت

  11. پناه گفت:

    عشق است جناب رستمی

  12. نجاتبخش چیتاب گفت:

    اقای مهندس کاظمی انسان دست پاک مومن ومتعهدوکاردانی است که دراین استان سیاست زده بدون ازهیچ نگاه سیاسی کارخودراانجام می دهدواقعا چنین مدیری دراین استان محروم نیازهست

  13. وحید گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت همه ی عوامل مذکور و سایت خبری.
    درود بر شهردار خستگی ناپذیر و دلسوز و مومن،انصافا تلاش شبانه روزی ایشان برای آبادانی شهر یاسوج را میبینیم.
    تشکر از رسانه محترم که در چنین مواردی از حقوق مسیولین و شهروندان دفاع میکنند.

  14. نظریان گفت:

    سلام
    ماکه در جنوب شهر یاسوج هستیم خبری از شهر داری واین همه تعریف وتمجید نبود .
    ضمنا این برف ۸سانتی وآن هم در پایان سردی هوا اگر ۲۰ سانت یا اول زمستان بود مسولین چه گلی بر سر می زدند
    مایه شرمساری مسولین است که تا ساعت ۳ بامداد مردم در چند کیلومتر راه گرفتار بودند .
    البته مردم توان والای مسولین را درستاد بحران در زلزله بهار لمس کردند ودیدند چگونه وامانده ودرمانده بودند.
    بیایید نقاط ضعف را برای برطرف شدن یاد آوری کنید تا برا آینده فکری شود

  15. صدای مردم گفت:

    واقعا صبح روز 23 ام که از خونه خواستم برم سر کار تعجب کردم که خیابانها همه رفته شده بودند. جای سپاسگزاری ویژه از شهرداری محترم وجود داره. به امید تکرار همچین خدمات شایسته ای.

  16. احسان گفت:

    وظیفشون بود. انجام وظیفه که پوز نداره. منتم میزارن. پول میگیرید که کار کنید

  17. ناشناس گفت:

    شماها یک شب اونم نصفه و نیمه بیدار بودید و اینجوری از هم تشکر میکنید!!!ایا میدانید پزشکان و کادر درمان بدون هیچ توقعی چه شبها که تا صبح بیدارن

  18. غریب گفت:

    سلام خدا شاهده ساعت ۷ شب مریض داشتیم به اتفاقات بیمارستان شهید بهشتی مراجعه کردیم تا ساعت ۱۱شب نرسبدیم خونه چون خیابون پوشیده از برف بود وحتی هیچ نهادی در خیابونا نبود حالا میفهمم چرا خدا برف نمیباره…ازساعت ۷عصر تا ۱۲شب سرآبتاوه برق نداشت راست بگید به مردم..دروغ نگید

  19. شفاف گفت:

    شما نظرات مخالفان را نمینویسید از قافله شفافیت و صراحت در نشر اخبار عقب مانده اید اگر کسی از شهرداری انتقاد مند از ترس قطع برخی چیزها این انتقادات را نمینویسید ….. این نیز بگذرد مردم به شما بی اعتماد شده اند رو به پایان هستید

دیدگاه شما