چاپ این برگه

وضعیت بحرانی در مرکز کهگیلویه و بویراحمد(+فیلم)

برف و باران کهگیلویه و بویراحمد را در بر گرفت.

به گزارش بویرنیوز، بارش شدید برف و باران که از صبح امروز در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده موجب مشکلات عدیده ای در استان شده است.

محورهای مناطق سردسیر در کما!

محورهای منتهی به یاسوج و سی سخت به دلیل بارش های گسترده برف با کندی تردد روبرو شد.

این مشکل به ویژه در محور بابامیدان به سمت یاسوج و بالعکس محسوس تر بود به نحوی که پس از ریزش کوه در برخی نقاط این محور عملا مسیر به سمت یاسوج یک‌طرفه شد، اما مشکل حل نشد و همچنان عبور و مرور در این محور با کندی بسیار زیادی همراه است.

در محور یاسوج به شیراز نیز تردد بدون رعایت نکات ایمنی و زنجیر چرخ عملاً برای خودروهای سبک مقدور نبود.

مردم ناراحت از شرایط

بسیاری از مخاطبان بویرنیوز و مردم از نبود نیروهای امدادی در محور های برفگیر گلایه مند هستند، و بخشی از بحران را ناشی از نبود نیرو، امکانات در جاده های استان می دانند.

آنها می گویند: با وجود اخطار هواشناسی و البته مشاهده عینی بارش شدید برف، اما ظاهراً کمترین آمادگی برای خدمات رسانی به مردم وجود نداشته است.

این را کجای دلمان بگذاریم؟!

گله مندی برخی از مردم اما جنس دیگری دارد.

افرادی که بعضاً ۷ ساعت و بیشتر در مسیر بودند حالا باید بی برقی را تحمل کنند.

برق شهر یاسوج از ساعتی پیش قطع شد و خیلی از ساختمان ها که سیستم گرمایش آنها بسته به نیروی برق بود حالا باید سرما و تاریکی را هم تحمل کنند.

برخی از نقاط شهر برق ها چند مرتبه ای قطع و وصل شدند و مردم را نگران از احتمال سوختن وسایل برقی کرد.

به گزارش بویرنیوز، زحمات مسئولان را نباید نادیده گرفت اما مردم توقع دارند با توجه به شرایط خاص استان، نیروها و تجهیزات لازم برای مواقع اضطرار فراهم شود تا خدای ناکرده با یک برف اینطور کنترل اوضاع از دست مسئولان خارج نشود.

به گزارش بویرنیوز، نیروهای راهداری، هلال احمر و نیروی انتظامی در حد توان در مسیرهای در حال امداد رسانی هستند، اما امکانات با توجه به شرایط استان کم است و باید توجه بیشتری از سوی مسئولان کشوری به استان محروم کهگیلویه و بویراحمد بشود.