جمعه 19 بهمن 1397 - 14:02

امروز و فردا “بارش برف و باران” اکثر استان‌های کشور را دربر می‌گیرد

با ورود سامانه بارشی جدیدی که از امروز وارد کشورمان می‌شود، اکثر استان‌های کشورمان امروز و فردا شاهد “بارش برف و باران” خواهند بود.

به گزارش بویرنیوز؛ سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز جمعه 19 بهمن ماه، سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود که پیامد آن بارش “باران و برف” و در بعضی ساعات “وزش باد شدید” در استان‌های واقع در نوار غربی کشور است.

بر این اساس امروز جمعه “بارش برف و باران” گاهی وزش باد در استان‌های ایلام، لرستان، غرب چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و جنوب آذربایجان شرقی قابل پیش‌بینی است.

فردا شنبه نیز “بارش برف و  باران” و وزش باد شدید در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان، غرب کرمان و  بارش باران گاهی وزش باد شدید در استان بوشهر پیش‌بینی شده است.

روز یکشنبه 21 بهمن ماه، “بارش باران” گاهی وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و بارش برف در استان‌های اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال سمنان و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در استانهای هرمزگان و جنوب فارس قابل پیش‌بینی است.

آن دسته از افرادی که در تعطیلات پیش‌رو قصد مسافرت دارند باید توجه داشته باشند به‌ سبب بارش برف و کولاک در نقاط کوهستانی و سردسیر مناطق ذکرشده، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، مه‌آلودگی و کاهش دید رخ خواهد داد؛ از این رو توصیه می‌شود هنگام تردد در این مناطق، نکات لازم  برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی به‌کار گرفته شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=297264
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما