دوشنبه 15 بهمن 1397 - 14:17

انتقادات بودجه ای فرماندار بویراحمد جواب داد/معضل بزرگ شهر یاسوج که باید جدی گرفته شود

گروه سیاسی– وضعیت بودجه شهرستان بویراحمد و شهر یاسوج  بهتر شده، نقد ما پیگیری شد، استاندار هم پیگیر شد و الان شرایط بهتر است.

فرماندار شهرستان بویراحمد در گفت و گو با بویرنیوز اظهار داشت: در هفته دولت بدون بیمارستان قریب به ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگی زنی پروژه داریم اگر بودجه تکمیل بیمارستان و خدمات و کمک های دستگاه های خدمات رسان هم افزوده شود رقم قابل توجهی است که در تاریخ شهرستان بویراحمد کم نظیر بوده است.

فرماندار بویراحمد ادامه داد: ما برای شهرستان بویراحمد دغدغه داشتیم و داریم، بعد از نقدهای ما ۷۴ میلیارد تومان به شهرستان بویراحمد ابلاغ شد اگرچه تخصیص کامل نبود اما بخشی از فشارها را از دوش ما کم کرد.

وی در واکنش به طولانی شدن پروژه های شهری در مرکز استان گفت: پروژه های شهری مثلا پل باید توسط شهرداری انجام شود اینکه دستگاه مجری راه و شهرسازی باشد و اعتبارات را فرمانداری دهد باید شهرداری متولی باشد و البته دستگاه های دولتی هم به کمک بیایند، الان پل چهارم قریب به ۵ میلیارد بودجه تخصیص دارد که جا دارد از نماینده بویراحمد، استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قدردانی کنیم.

فرماندار مرکز استان گفت: حرف ما اینست شهرداری شروع کند و دولت به کمک بیاید نه اینکه دولت بیاید شروع کند و شهرداری کمک کننده باشد.

کناری با انتقاد از برخی مدیران استان، تصریح کرد : به مدیران استانی نقد داریم، شهرستانی که پیشانی و مرکز استان است و باید خدمتت دهی به ۷ شهرستان را انجام دهد، دستگاه ها نرفتن تهران پیگیر باشند برای منابع، مثلا در زمینه آب رتبه خوبی داریم در کشور چه تلاشی برای احقاق حقوق استان و استفاده از این منابع شده است، چرا باید شهر ما که بین دو جزیره آبی است باید درگیر کم آبی و خشکسالی باشد؟

فرماندار بویراحمد به معضل حاشیه نشینی هم پرداخت و افزود: ما حاشیه نشینی به معنای حلبی آباد نداریم، مشکل ما در حاشیه های یاسوج  نبود سرانه های رفاهی، فضای سبز، فرهنگی مذهبی و ورزشی است، الان روستاهای اطراف مرکز استان به شهر یاسوج الحاق میشود، عمده مشکل ما شهر مادوان است، الان ۳ سال است پیگیر حل مشکل الحاق۷۰ هکتار منابع ملی و طبیعی در کنار این شهر به مجموعه شهری هستیم و قطعا در مسیر حل معضل به کمک شهرداری مادوان، منابع طبیعی و سایر دستگاه های مرتبط نیاز است، اگر ایرادات رفع شود هم مشکل فضای سبز مرتفع میشود و هم فضاهای عمومی، فرهنگی و آموزشی خوبی میتواند ایجاد شود.

شاهرخ کناری اساسی ترین نیاز بویراحمد را اینطور بیان کرد: مهم ترین مشکل شهرستان بویراحمد و به ویژه شهر یاسوج اینست که زیرساخت ها به نسبت جمعیت دیده نشده است، شهرستانی با این حجم از مراجعات و مهاجرت ها، شهرستانی که جمعیت روز آن بسیار بالا میرود و جمعیت دانش امروز در ابتدای هر سال ۱۲ درصد اضافه میشود قطعا باید نگاه مسئولان استانی و ملی به آن متفاوت باشد، شهرستانی که نگینی در جنوب کشور است و ظرفیت  بی نظیری برای جذب گردشگر و مراجعه کننده از استان های همجوار دارد باید شایسته با این پتانسیل ها دیده شود.

وی توسعه یاسوج را بسته به تغییر نگاه ها و حمایت های استانی و ملی بیان و خاطر نشان کرد: اگر نگاه ها به توسعه یاسوج تغییر کرد میتوان آینده امیدوار کننده ای برای  این شهر زیبا و توریست پذیر متصور بود اما اگر خواستیم همچون فلان شهرستانی ببینیم و قطره چکانی بودجه دهیم بدون شک با مشکل روبرو میشویم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=297103
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    درود بر دکتر توانمند ومردمی

  2. ناشناس گفت:

    درود

  3. بنده خدا گفت:

    ایشون درست میگم ما مسئول دلسوز نداریم همه میان فقط جیب خودشون رو پر کنند و بروند .باید جهش سریع تر و محکمتری برای توسعه شهر برداریم که از دیگران عقب نیفتیم .شهر دوگنبدان که تابعه ی ماست بسیار بهتر و قوی تر و مترقی تر حرکت میکند به سمت جلو .و ما همچنان درجا مانده ایم

دیدگاه شما