چاپ این برگه

شما پاسخ دهید/راز توسعه نیافتگی کهگیلویه و بویراحمد و تاریخی شدن پروژه های استان را در چه می دانید؟

گروه اقتصادی- گلایه مندی مردم و مسئولان از توسعه نیافتگی نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد، این روزها داغ ترین بحث استان است.

به گزارش بویرنیوز، مردم شهرستان کهگیلویه و برخی نقاط بویراحمد و دنا بیشترین گلایه مندی از شرایط کنونی توسعه و اشتغال را دارند.

اگرچه در سالهای اخیر و بعد از انقلاب پیشرفت های خوبی در زمینه توسعه و توجه به نقاط مختلف استان شده است، اما واقعیت اینست مردم این میزان از توسعه را لایق خود و ظرفیت های استان نمی دانند.

اینکه پروژه ای در استان 15 سال، 11 سال، 24 سال و کم یا بیشتر طول بکشد قطعاً باید عاملی داشته باشد، این مساله وقتی کهگیلویه و بویراحمد با همسایگانش از جمله شیراز و اصفهان مقایسه می شود بیشتر به چشم می خورد.

به نظر شما و با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در میان استان های خوب از نظر منابع معدنی، نفت و گاز، تاریخی و گردشگری و آب است، کدامیک از دلیل و یا دلایل زیر می تواند سبب این عقب ماندگی باشد:

  1. فضای سیاسی و قومیتی استان

  2. مدیران ناتوان و سیاسی(انتصابات سیاسی)

  3. بی توجهی دولت ها به استان به ویژه در تخصیص منابع

  4. عدم چانه زنی مسئولان ارشد و نمایندگان ادوار مختلف

  5. ارجحیت اقدامات شخصی بر اقدامات عام المنفعه توسط خود مردم

و اما شما راه حل کار را در چه می دانید؟ به نظر شما ایراد را باید درون مدیریت های ناکارآمد و فضای مسموم سیاسی در استان دید و یا اینکه عدم نگاه مؤثر دولت ها به ویژه در زمینه تخصیص منابع عامل آن است؟