یکشنبه 14 بهمن 1397 - 21:02

به نام مردم کهگیلویه و بویراحمد به کام دیگران/ظلم برخی بانک های استان به مردم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آماری در دست داریم که بانک‌های خصوصی به جای اینکه سرمایه‌های مردم را در استان استفاده کنند آن‌ها را از طریق شعب به تهران انتقال داده‌اند در حالی که این بانک‌ها باید نسبت به تجهیز سرمایه‌ای استان‌های کوچک مکلف شوند.

به گزارش بویرنیوز، علی‌محمد احمدی امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد در صنایع نفت و گاز  و پتروشیمی، اظهار داشت: پایه سنتی معیشت مردم این استان کشاورزی و دامداری بوده که با سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی، بخش‌های صنعتی کشاورزی نیز در استان فعال است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: با وجود ظرفیت‌های بالای این استان در بخش‌های نفت و انرژی، شهرستان‌های با توپوگرافی سخت که فاصله زیادی از مرکز استان دارند کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، زیرا مطالعات انجام شده عموما در حوزه آمایش سرزمین نبوده است.

احمدی به جاذبه‌های گردشگری این استان اشاره داشت و بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد بعد از استان‌های شمالی، بیشترین بارش‌ها را دارد و وجود پیست‌های اسکی و جاذبه‌های در این استان می‌طلبد در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود.

وی وجود آثار تاریخی و فرهنگ خاص در استان را از دیگر ظرفیت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان و ابراز کرد: در سال‌هایی که بارش‌ها در استان کم است با افزایش نرخ بیکاری روبرو می‌شویم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عموما باید سرریز سایر استان‌ها در استان‌های محروم منتشر شود اما در کشور ما معمولا نخبگان اقتصادی پول و سرمایه خود را به استان‌های بزرگ‌تر می‌برند.

احمدی عنوان کرد: آماری در دست داریم که بانک‌های خصوصی به جای اینکه سرمایه‌های مردم را در استان استفاده کنند آن‌ها را از طریق شعب به تهران انتقال داده‌اند در حالی که این بانک‌ها باید نسبت به تجهیز سرمایه‌ای استان‌های کوچک مکلف شده و در بخش‌های کشاورزی و صنعت همان استان‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

وی بیان کرد: به جز محدودیت در زیرساخت‌ها، استان‌های کوچک از نظر منابع و ثروت محروم نیستند اما به علت ضعف زیرساخت‌ها، بهره‌برداری مناسب صورت نگرفته است.

به گزارش بویرنیو، زبرخورد دوگانه با وام گیرندگان، سنگ اندازی در مسیر وام های اشتغالزایی و توسعه و البته سخت گیری برای وام های کوچک از جمله انتقادهای مردمی به بانک های استان است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=297030
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شمر گفت:

    بنده ی وامی از بانک ملت مرکزی گرفتم اصلش 15بوده که سودش از اصلش بیشترشده بانکداری اسلامی 28درصد سود زده نوش جانش خدایا قدرتی عطا بفرما

  2. دکتر گفت:

    بانکداری اسلامی 28درصد سوده

  3. درنا گفت:

    بانک ملت 28درصد سود وامشه ای خدا

  4. طیار گفت:

    سود از اصلش بیشترشده بود 15تومن وام 28درصد سود بانکداری اسلامی

  5. فقیر گفت:

    حتی مراجع تقلید هم داد میزنن که ربا خواریه بانکداری اسلامیه ایران ولی متاسفانه پول شیرینه دست اندر کاران بترسید از لقمه حرام در فرزندانتان نمودار خواهد شد

  6. فرهاد گفت:

    اینجا ک حرفی از سود بانکی و بانکداری اسلامی نشده که دوستان همچین کامنت هایی میدن. از یک تخلف بانگی گفته. اصلا خوندید خبر رو؟

  7. ناشناس گفت:

    کم کوه دور اطرافمون هست تو هر خیابون و کوچه ای میری یه کوه گذاشتن وسط جاده دست انداز غیر اصولی
    چراغ راهنما میدان انقلاب که یکی از معابر اصلی نداره و میدان امام حسین راهنماش خرابه
    خیابون شهید منتظری هر روز ترافیک وحشتناک داره باید یکطرفه بشه و فقط یک خط دیزژه تاکسی و اتوبوس و امبولانس داشته باشه
    اینا رو هر بچه هشت ساله ای میدونه اما مسئلین استان فکر پاداش و اضافه کار نکرده و ماموریت نرفته هستن
    کوچکترین کارا صورت نگرفته گردگشگر بیاد کجا؟ ابشار که جادش از جاده چالوس خطرناک تر و پر چاله چوله
    یا سینما و…. یاسوج

  8. پیمان گفت:

    سلام بانکها رو نام ببرید تا مردم استان دیگر پولتون رو تو این بانک ها نزارن تحریم شن توسط مردم

دیدگاه شما