پنجشنبه 11 بهمن 1397 - 22:56

همایش همدلی در کهگیلویه و بویراحمد برگزاری شد؛ زارعی، تاجگردون و هدایت خواه چه گفتند + عکس

بنا به وعده فرمانده سپاه فتح همایش همدلی در سایه‌سار چله عزت برای گشایش رونق در بازار کسب و کار و پشت سر گذاشتن فضای ملتهب در حوزه اشتغال و معیشت استان با حضور گسترده مسؤولان استانی و نخبگان برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز،  همان گونه که فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد قول داده بود همایش همدلی در سایه‌سار چله عزت برای گشایش رونق در بازار کسب و کار و پشت سر گذاشتن فضای ملتهب در حوزه اشتغال و معیشت استان با حضور گسترده مسؤولان استانی و نخبگان برگزار شد.

حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح در این همایش اظهار کرد: به خاطر وضعیتی که در استان حاکم است و برای شتاب در توسعه حول محور معیشت این همایش را برگزار می‌کنیم.

وی با بیان این که تحولات استان قابل قیاس با گذشته نیست افزود: اما در زمینه معیشت مردم مشکل داریم و همچنین باید برای قشر تحصیل کرده در زمینه اشتغال هم اندیشی کنیم و فرهنگ‌سازی در زمینه اشتغال داشته باشیم و نگاه قبیله‌ای به استان را برداریم و مسائل عمومی مردم را بر مسائل قومی و قبیله‌ای ترجیح دهیم.

وی با بیان آماری از جمعیت ایثارگری استان گفت: در زمان جنگ به تناسب هر ۱۸۵ نفر یک شهید دادیم و هر ۴ نفر در استان یک نفر رزمنده داشتیم و استانی در کشور نداریم که این حجم به جبهه رفته باشند.

فرمانده سپاه فتح به امنیت خوب استان اشاره کرد و گفت: بعد از کیش دومین منطقه امن کشور هستیم در حالی که معیشت می‌تواند در ایجاد ناامنی کارساز باشد.

خرمدل به پیشنهادات خود در این همایش اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌دهم که یک قرارگاه پیشرفت و آبادانی به ریاست استاندار ایجاد شود و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را به استان دعوت کنیم و معافیت‌های مالی ویژه برای آن ها وضع کنیم.

فرمانده سپاه فتح به برخی از مشکلاتی که در استان از جمله حاشیه‌نشینی وجود دارد به برخی پیشنهادات دیگر خود اشاره کرد و گفت: ایجاد بازار در یاسوج یکی دیگر از ملزوماتی است که باید به آن توجه شود.

وی ایجاد پنجره واحد برای تسهیل در امر سرمایه‌گذاری را از دیگر الزامات دانست و گفت: در مجموعه سپاه از همه ظرفیت‌ها برای کمک به قرارگاه پیشرفت و آبادانی استفاده می‌کنیم.

خرمدل با بیان این که هر چه خوبی و بدی در استان صورت گیرد این جمع در آن دخیل است افزود: بیاییم برای کمک به معیشت مردم همه اختلافات را کنار بگذاریم و به شما التماس می‌کنم که این مردم را ببینید و امروز حجت بر همه ما تمام است و برای توسعه استان کنار هم بایستیم.

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی هم در همایش همدلی در سایه‌سار چله عزت با تقدیر از فرمانده سپاه فتح به دلیل برگزاری این نشست اظهار کرد: انقلاب در سایه توحید برای معنویت و حریت بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان از اموری که باید از آن دست برداریم دست برداری از خدشه‌دار کردن همه گذشته است و نباید به جای سپاس از خادمان گذشته آبروی آن‌ها را به دلیل گرایش‌های سیاسی ببریم.

ملک‌حسینی انقلاب را انقلاب تکوین انسان دانست نه انقلاب آبروریزی و در ادامه گفت: اگر امروز در عرصه‌ای در رتبه‌های برتر جهان هستیم و به نقطه‌های بالای جهانی رسیده‌ایم به دلیل زحمات همه خادمان است.

وی با بیان این که باید تنها اشتباهات را سرزنش کنیم، افزود: نکند روزی برسد در بسیاری از عرصه‌ها در بالاترین رتبه‌های ممکن جهانی و منطقه‌ای قرار گیریم اما شاهد تخریب‌ها باشیم و به همدیگر توهین کرده و آبروی هم را ببریم و مشاجره را سرلوحه کار قرار دهیم.

وی با بیان این که خوبی‌ها و بدی‌های جامعه از خود ما مسوولان است و مردم همه با هم خوب و همدل هستند اظهار کرد: اگر ما مسؤولان بگذاریم این انس‌ها و الفت‌ها باقی است و ببینیم که روزهای انتخابات من و شما چه بلایی بر سر جامعه آورده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: باید توسعه استان را به صورت همه جانبه در دستور کار قرار دهیم و منفعت‌های شخصی و سیاسی و قومی و حزبی را کنار بگذاریم و تفسیر واژگون از توسعه همه جانبه استان نداشته باشیم و دست از برخی اخلاق‌ها برداریم.

ملک‌حسینی با بیان این که آرمان‌های انقلاب روشن است و سخنان ولی انقلاب روشن است، تصریح کرد: او بر مدار مصالح عمومی جامعه سخن می‌گوید و ابهامی بر روشن شدن مسیر نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان به سخنی از ماهاتیر محمد در خصوص مشکلات ما اشاره کرد و گفت: نگاه سیاسی به فرهنگ و اقتصاد و سایر بخش‌ها مشکل اصلی امروز ماست بنابراین باید به گونه‌ای دیگر عمل کنیم تا سرمایه‌های استان هدر نرود.

وی به مشکلات سرمایه‌گذاری در استان اشاره کرد و گفت: از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنم و از تخلف و فساد حمایت نمی‌کنیم.

غلام‌محمد زارعی هم در همایش همدلی در سایه‌سار چله عزت که به همت سپاه فتح استان برگزار شد اظهار کرد: تدبیر بزرگی از سوی سپاه فتح بود که همه را برای کمک به توسعه استان دور هم جمع کردند.

وی گفت کسی در این جلسه نیست که نظری غیر از خدمت داشته باشد و وقتی خوب است که این همایش به راهبرد کارآمد برای آینده استان تبدیل شود.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: ملتی با پایه اعتقادی اثرگذار و از جنس جهاد و مبارزه هستیم که اگر همه صفات در کنار هم قرار گیرد دستاورد بزرگ خواهیم داشت و اگر روی باند و دسته خود ماندیم دیگر قادر به انجام کارهای بزرگ نیستیم بنابراین باید از خودمان عبور کنیم.

زارعی با بیان این که به تقوای سیاسی نیاز داریم اظهار کرد: اصالت را به تخریب می‌هیم نه تقوای سیاسی؛ باید با هم مهربان باشیم و پیمان ببندیم به آن چه می‌گوییم عمل کنیم چرا که دشمن به هیچ کدام از ما رحم نخواهد کرد و به همین خاطر من در هیچ یک از این دسته‌بندی‌ها حضور پیدا نمی‌کنم‌.

نماینده بویراحمد و دنا با اشاره به این که همه با رای مردم روی کار آمده‌ایم تصریح کرد: وقتی مردم ما را انتخاب می‌کنند باید برای رفع مشکلات آن‌ها اقدام کنیم.

وی به راهبردهای توسعه اشاره کرد و با بیان اینکه توسعه با نگاه بخشی حاصل نمی‌شود تصریح کرد: باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

زارعی با بیان این که اگر تلاش نکنیم و در لایه‌های پایین نجنبیم در زمینه اشتغال با مشکلات بیشتری مواجه می‌شویم افزود: کل منابع کشور تنها هزینه یارانه و حقوق می‌شود.

وی بیان این که از هیچ تخلفی حمایت نمی‌کنم اظهار کرد: تحت فشار هجمه عظیم بیکاری هستیم و در همین بیمارستان بزرگ یاسوج ۹۷ درصد از طریق آزمون ورود پیدا کرده‌اند و ۳ درصد بقیه از نیروهای شرکتی هستند.

زارعی به برخی مشکلات دیگر استان اشاره کرد و گفت: برای مثال برادری سر کار رفته و برادر دیگری به بازرسی شکایت کرده که چرا برادر من مشغول به کار شده که باید در عمل و رفتار و اندیشه خود تغییر ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد آن گونه که یکی از مسوولان ارشد استانی به فارس گفت، به برنامه‌ای در خارج از استان دعوت شده بود که بر همین اساس مهرداد کرمی دادستان مرکز استان از جانب تشکیلات قضایی در جلسه حاضر شد.

در این همایش که بیشتر برای ایجاد فضای آرام در فضای کسب و کار استان و به همت فرمانده سپاه فتح تشکیل شده بود در هنگامی برگزار شد که برخی فضای کسب و کار کهگیلویه و بویراحمد را فضایی امنیتی می‌دانند.

در این خصوص برخی اعتقاد دارند که برخوردهای قضایی که طی چند ماه اخیر صورت گرفته موجب ایجاد چنین فضایی شده که رئیس‌کل دادگستری در گفت‌وگویی که طی چند روز اخیر با رسانه‌ها انجام داد این گونه به صراحت گفت که حتی دست دشمن خود را برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال در استان می‌بوسم اما تخلف و فساد را هرگز بر نخواهم تافت.

مهرداد کرمی دادستان مرکز استان در این همایش به دلیل ضیق وقت از سخنرانی پرهیز کرد و تنها در نوشته‌ای خطاب به جمع حاضر که توسط مجری برنامه قرائت شد این گونه گفت که دستگاه قضایی استان از سرمایه‌گذار واقعی حمایت خواهد کرد.

وی گفت: هدر دادن سرمایه استان و سرمایه‌گذاری در راستای منافع شخصی و فارغ از نظارت را به هیچ وجه سرمایه‌گذاری واقعی نمی‌نامند.

دادستان مرکز استان در ادامه این متن آورده است که ضمن حمایت از هرگونه سرمایه‌گذاری مشروع با تخلفات و جرائم مبارزه و مقابله خواهیم کرد.

در این همایش ستار هدایتخواه دبیر جبهه فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک آغاز چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر انقلاب اظهار کرد: انقلاب اسلامی انقلابی کارآمد است که اسلام را در همه مناسبت‌ها حاکم می‌کند.

این فعال سیاسی فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بهترین راهکار از نظر مقام معظم رهبری برای توسعه و پیشرفت عمل به قانون اسلامی بوده که همان قرآن است.

هدایتخواه از تقوا به عنوان مهم‌ترین اصل برای رسیدن به توسعه و رها شدن از بند مشکلات اشاره کرد و گفت: برای نیل به وحدت باید تقوا داشته باشیم و دل‌ها به هم گره بخورد.

وی همدلی را مهم‌تر از همزبانی دانست و گفت: راه همدلی تقواست و تقوا فقط نماز و روزه و عبادت نیست بلکه همه بایدها و نبایدهایی است که خداوند در همه عرصه‌های زندگی به آن دستور داده است.

نماینده ادوار مجلس در ادامه با بیان این که استاندار در همین جلسه گفت که برای پیشرفت همه چیز از جمله منابع طبیعی و منابع انسانی و اعتبارات و منابع را داریم خاطرنشان کرد: میلیاردها تومان هم نقدینگی داریم اما تنها چیزی که نیاز داریم مدیریت مبتنی بر تقواست.

وی گفت: تقوا به این معنی که وقتی قدرت گرفتیم در انتخاب نیروها تقوا داشته باشیم و به قول پیامبر شایسته‌ها را برای مدیریت‌ها و مناصب برگزینیم و مناسبت‌های قومی و قبیله‌ای و جناحی را دخیل نکنیم.

هدایتخواه نظلم برنامه‌ریزی مبتنی بر دین را راه خروج از مشکلات دانست و گفت: جامعه‌ای که در اقتصاد بر اساس تقوا عمل کند هرگز گیر نخواهد کرد و الگوی غربی هم نمی‌تواند رزق و روزی ما را تامین کند.

وی یکی از دلایل مشکلات فعلی کشور در بخش اقتصاد را عمل نکردن به فرمان رهبری دانست و گفت: اگر دولت و مجلس تنها به یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری عمل می‌کردند 50 درصد از مشکل بیکاری در کشور حل می‌شد.

نماینده سابق بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبری فرمودند از خام فروشی جلوگیری کنید به همین خاطر است که تاکنون نتوانسته‌ایم علی‌رغم پیشرفت در هسته‌ای و پزشکی در اقتصاد موفق عمل کنیم.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات کشور چه تفنگدار و چه غیر تفنگدار می‌توانند در صحنه حضور داشته باشند خاطرنشان کرد: چرا بعضی‌ها از حضور نیروهای نظامی در عرصه اقتصاد و کمک به توسعه کشور ناراحتند مگر نه این که اگر خلاف بود خود رهبری جلوی آن را می‌گرفت.

هدایتخواه با تاکید بر اینکه نباید از نقد ائمه جمعه ناراحت شویم خاطرنشان کرد: مرز تخریب و انتقاد و مرز انتقاد و انتقام مشخص است.

در این همایش غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی این اقدام را کاری بی‌نظیر در استان دانست و گفت: این همایش در باب مهم‌ترین دغدغه مردم یعنی معیشت و اشتغال است.

رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی به اوضاع کنونی کشور اشاره کرد و گفت: در کشور اگر ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست در دست هم دهند فقط می‌توانیم تعداد بیکاران کشور را ثابت نگه داریم.

وی رکود حاکم بر اقتصاد کشور را دلیل این معضل دانست و گفت: باید سالانه یک میلیون شغل ایجاد کنیم و اگر بتوانیم از این رقم سالانه 700 هزار شغل هم ایجاد کنیم یعنی اینکه هر سال 300 هزار نفر بر تعداد بیکاران کشور افزوده می‌شود.

تاجگردون ادامه داد: با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی‌شود و شغل و معیشت بدون پول هم ایجاد نخواهد شد و فضای کسب و کار نیز فاکتورهای متعددی دارد و اگر برای جوانان فضای کسب و کار ایجاد نشود همه را له خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هر کسی وظیفه‌ای بر عهده دارد  و به عنوان مسؤول باید پاسخگوی مردم باشیم تصریح کرد: در حال حاضر استان ما که باید رتبه 28 و 29 را در زمینه اعتبارات و بودجه داشته باشد رتبه 14 و 15 را دارد و بیشتر از این دیگر زورمان نمی‌رسد.

نماینده گچساران و باشت در مجلس یکی از مشکلات را مربوط به عدم اعتماد به سرمایه‌گذار دانست و گفت: اگر مسؤولی را سوار بر خودروی یک سرمایه‌گذار ببینند عکس می‌گیرند و روز بعد دستور حمله صادر می‌کنند.

وی به برخی از مشکلات در استان در زمینه اعطای تسهیلات اشاره کرد و گفت: یک نفر وام 5 هزار میلیارد تومانی می‌‌گیرد و راست راست در کشور راه می‌رود و در استان ما جرات این که وام به سرمایه‌گذار بدهند را ندارند.

نماینده مردم گچساران با اشاره به همدلی که میان سه نماینده استان وجود دارد گفت: از هر سه طیف معتدل و اصولگرا و اصلاح‌طلب در میان ما سه نفر هست و نمایندگان بی‌عرضه‌ای هم نیستیم و آن چه را که در حیطه کار برای کمک به معیشت مردم است انجام می‌دهیم.

وی خطاب به فرمانده سپاه استان گفت: شما که لباس سبز دارید و قوه و تفنگ هم دارید زور خود را بزنید و و بخواهید که چرا بانک به فرض مثال تسهیلات به سرمایه گذار نمی‌دهد.

در این نشست علی محمد احمدی استاندار هم اظهار داشت: این استان با وجود همه داشته ها در بخش های مختلف ولی هنوز به جایگاه واقعی خود در توسعه نرسیده است.

وی با بیان اینکه چهارمین آورد آبی کشور را داریم، افزود: کسانی معتقد بوده برای رسیدن به توسعه سرمایه فیزیکی کافی نیست و باید سرمایه انسانی باشد و استان از سرمایه بی بدیل انسانی برخوردار است.

احمدی بیان کرد: هیچ استانی به انداره کهگیلویه و بویراحمد نفوذ سیاسی ندارد ولی هنوز به توسعه واقعی با وجود ظرفیت های مناسب به جایی نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تزریق منابع، استان پانزدهم کشور هستیم ولی هنوز مردم به صورت ملموس در حوزه توسعه و اقتصادی تحول خاصی ندیده اند.

انقلاب اسلامی مردم استان های همچون کهگیلویه و بویراحمد  به بلوغ رسیده اند ولی برای تعادل و رفاه، بلوغ کافی نیست و باید تعادل معیشت را رد کند و به رفاه برسد.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: سوای سیاست بازی و باند بازی و نگاه های قومی، برای عظمت مردم و شکوفایی داشته های خود دست به دست هم دهیم و برای رشد این دیار کمک کنیم.

احمدی تاکید کرد: این استان با تمام داشته ها در دست ما بوده و اگر کم کاری باشد شرمساری آن برای مدیران و مسئولان بوده زیرا باید از خدمتگذاری صادقانه برای مردم دریغ نکنیم.

وی با بیان اینکه می توانیم با تلاش بیشتر به جایگاه بهتری برسیم، گفت: خوشحالم در چله انقلاب دور هم جمع شدیم تا برای توسعه این دیار تدبیری کنیم.

احمدی افزود: تا روزی در استان هستم برای بهره گیری از توان و فرصت های موجود کوتاهی نمی کنم و زمانی می توانیم موفق باشیم که با اعتدال و عقلانیت پیش برویم.

وی ادامه داد: بیاییم به پاس مجاهدت فرزندان این دیار و تلاش فرزندان پاک و صدیق این دیار به رهنمون های مقام رهبری در زمینه وحدت عمل کنیم.

عدل هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شواری اسلامی هم گفت: نباید حرف‌های ما در همایش تکرار مکررات باشد و باید به احترام خون شهیدان و هر چه گفتیم و شنیدیم به آن عمل کنیم.

این نماینده مردم استان در مجلس شواری اسلامی گفت: هیچ کسی بهتر از خودمان به ضعف‌هایمان پی نبرده است باید هنگامی که از این درب بیرون زدیم همدیگر را تحمل کنیم.

وی افزود: از فرصت‌ها باید به درستی استفاده کنیم زیرا تنها چیزی که دیگر قابل جبران نیست زمان است و نباید از دیگران عقب بمانیم.

وی از فرمانده سپاه فتح استان خواست تا نظیر چنین همایشی را در شهرستان‌های مختلف استان هم برگزار کند.

منبع: فارس و کبنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=296947
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    چرا بزرگواران به ضعف مدیریتی اشاره خاصی نمیکنند؟ چرا نمیگویند که ضعف مدیریتی که عامل اصلی پست رفت این استان هست فقط و فقط زاییده همین نمایندگان هست،نماینده چون نماینده واقعی مردم نیست صرفا جهت کسب آرا به شکل قومی …عمل نموده و از ضعیفترین مدیر و رانتخوار ترین مدیر بطور مستمر و تا اخرین لحظه دفاع میکند . فرمانده محترم و جوان و دلسوز سپاه بایست به نمایندگان یادآوری کند تا اصل تفکیک قوا را بر اساس قانون رعایت کنند و اولویت اصلی این امر مهم هست تا استان ترقی یابد. و گرنه پول هست و اعتبار هم فراوان و منابع هم عظیم و خدادی، اما بعضی نماینده ها از بزرگترین مفسدان اقتصادی حمایت میکنند.

دیدگاه شما