سه شنبه 9 بهمن 1397 - 13:47

ثبت اختراع کارشناس محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در بانک جهانی ژن آمریکا و اروپا

مدیرکل حفاظت از محیطزیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارشناس حفاظت محیط زیست استان موفق به ثبت 8 توالی ژنی جدید میکروبی در بانک جهانی ژن آمریکا و اروپا شد.

به گزارش بویرنیوز، محسن جعفری‌نژاد امروز در گفت‌وگو با فارس  با اعلام این خبر اظهار کرد:  در سال جاری  دو اختراع از سوی  2 کارشناس اراده حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد ثبت جهانی شده است.

وی با بیان اینکه پس از ثبت اختراع محسن پاکباز که ریاست اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست استان را برعهده دارد، گفت: این بار خانم حمیده روزبهی که رئیس اداره آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان است موفق به ثبت 8توالی ژنی جدید میکروبی می‌شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:  این هشت توالی ژنی ثبت شده شامل 2گونه و6سویه جدید قارچی بومی جدا شده از فاضلاب است که در بانک جهانی ژن از طرف موسسه آمریکا با کد دسترسی مشخص به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: قارچ های شناسایی و ثبت شده به عنوان عوامل بیولوژیک در صنایع مختلف اعم از پزشکی و دارویی، آب و فاضلاب, کشاورزی و غذایی کاربرد ویژه‌ای دارند که همزمان با ثبت در بانک جهانی ژن در آمریکا, این توالی ها در اروپا و ژاپن نیز به ثبت رسیده‌اند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=296858
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    عرض سلام .
    تبریک.
    البته این اختراع نیست…
    یک جور کشف گونه و ثبت توالی ژنی در بانک ژن هست.

    موفق باشید همیشه ان شاءالله

  2. ناشناس گفت:

    با عرض سلام
    کار این محقق محترم ارزشمند می باشد ولیثبت توالی نوکلئوتیدی در ژن بانک آمریکا جز اختراع محسوب نمیشه.

دیدگاه شما