یکشنبه 7 بهمن 1397 - 10:15

انتصابات پر سر و صدا در کهگیلویه و بویراحمد/از این استان مگر سیاسی تر هم داریم؟!

گروه سیاسی- شاید به جرات بتوان کهگیلویه و بویراحمد را یکی از سیاسی ترین استان های کشور دانست.

به گزارش بویرنیوز، استان کهگیلویه و بویراحمد قطعا در رده های نخست در میان سیاسی ترین استان های کشور است، شاید یکی از دلایل عقب ماندگی استان نیز همین سیاست زدگی بیش از حد آن باشد.

با نگاهی گذرا به روند انتصابات در سال های اخیر به وضوح می توان رد پای سیاست بازی را در تمامی ارکان مدیریتی، اقتصادی و اجتماعی استان حس کرد.

آنچه در عمل مردم میبینند تقسیم غنائم است، فلان مدیران سهم فلان نماینده است و همینطور همه نمایندگان برای خود سهمی قائل هستند.

ترکیب مدیران، حتی در استانداری به خوبی وجود سهم خواهی را بر ملا می کند، سهم خواهی هایی که در نهایت موجب تحمیل مدیران ضعیف و فاقد عملکرد شاخص به استان شده است.

البته کار به همین جا ختم نشده است، دخالت ها در عزل و نصب و تقسیم مدیریت ها در سال های اخیر موجبات منطقه گرایی و دامن زدن به اختلافات قومیتی در کهگیلویه و بویراحمد شده است.

در انتصابات اخیر فرمانداران که موجب رنجش بسیاری از افراد و سیاسیون هم شد، شاهد انتصاباتی یا فارغ از بدنه وزارت کشور و یا به کار گیری افرادی که چندان قرابتی با مناطق تحت مدیریت جدید خود ندارند و به نظر نمی رسد روحیه ایده آلی هم برای موفقیت در سمت های جدید داشته باشند، هستیم.

قطع به یقین با روند کنونی مدیریت ها در کهگیلویه و بویراحمد شاهد توسعه و پیشرفت قابل ملاحظه ای نخواهیم بود، وقتی افراد حتی در ارشد ترین سطح در استان با نظر و وابستگی به افراد خاصی انتخاب می شوند نباید امیدوار به بهبود بود.

تا زمانیکه مسئولان استان و نمایندگان عزم و همت بر توافق جمعی برای توسعه همه جانبه استان نگیرند، عقب ماندگی جزو لاینفک این استان زرخیر خواهد بود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=296779
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. غریبه گفت:

    با این عزل و نصبهایی جدید واقعا دیگه امیدی به توسعه استان نیست مدیر نتونسته حمل ونقل حمع کنه گذاشتنش فرماندار وووووو

  2. احسان گفت:

    سلام ،افرادی بخاطرسود منفعت خودشون افرادی رو درپست هایی گذاشتن ک بدرد ابدارچی شدن نمیخورن ،افرادی رو تو ادارات کلیدی گذاشتن ،بعدازمدتی فهمیدن یارو دستش کجه ،بخاطرک پشتش گرم بود الان تو همون پست مونده ،چ انتظاری دارید ک این استان بتونه پیشرفت وترقی کنه

  3. آریوبرزن بویراحمدی گفت:

    نگاه مغرضانه و قومی و جناحی باعث بدبختیهای بسیار شده است. مثلا همین نوشته و بدتر این کامنت عجیب و به شکل عجیب و وقیحانه ای دروغ!
    خوان پایه در مدت مدیریت حمل نقل و راهداری 3-4 سال پیاپی دستگاه برتر جشنواره شهید رجایی شدند و مدیر نمونه ملی در مجموعه راهداری و حمل نقل بودند.
    صرفا چون به شدت قانونمند و پاک و درست بودند و باعث قطع ید عده ای رانتخوار و بیت المال خوار شدند در معرض فشار و تهدید و تخریب قرار گرفتند.
    شرم بر کسانی که چشم دیدن سلامت و صداقت و صلابت مدیران سختکوش و خلاق و توانمند را ندارند و با چنین عقده گشایی هایی سبب ضربه زدن به استان شده و می شوند!

  4. دلسوز گفت:

    هر چه بگندد نمکششششش می زنند وای به روزی که بگندد نمکککککک.متا سفانه استاندار اختیاری از خودش ندارد.منتظر باشید

  5. غریب گفت:

    ما در کل کشور مشکل داریم شما استان را نگرانشیت،انتصابات اشتباه کشور را در دولت روحانی به ورطه نابودی کشانده

  6. شهروند گفت:

    تا جمع کردن از نظر جناب چی باشه.

  7. ناشناس گفت:

    چهار سال مدیریت آقای خوان پایه چهار رتبه برتر استانی در جشنواره شهید رجایی یک رتبه اول کشوری و یک رتبه سوم کشوری در پاسخ غریبه بویر نیوز اگر کارت مغرضانه نیست این متن را منتشر کن

  8. ناهید گفت:

    وقتی مهندس عمران بشه مدیر کل مالی معلومه انتصایات چقدر منطقی صورت گرفته

دیدگاه شما