پنجشنبه 4 بهمن 1397 - 8:44

سفید شدن مو در جوانی

بویرنیوز- گاهی در سنین جوانی هم به دلایل مختلف ممکن است موهای سفید زودتر ظاهر شوند

سفید شدن مو هم مانند چین و چروک پوست از علائم پیری به شمار می‌رود و البته ظاهر شدن این موهای سفید هیچ مشکلی هم ندارد. گاهی در سنین جوانی هم به دلایل مختلف ممکن است موهای سفید زودتر ظاهر شوند. سفید شدن مو به دلیل افزایش سن یکی از مراحل زندگی و البته یکی از زیباترین مراحلی است که به گفته بسیاری از افرادی که به این مرحله رسیده‌اند پر از تجربه و دنیادیدگی است. به قول معروف “این موها که جلوی آینه سفید نمیشه!” از این صحبت‌ها که بگذریم، شاید برایتان سؤال باشد که چه چیزی باعث تغییر رنگ مو در اثر گذشت زمان می‌شود یا علت زود سفید شدن مو چیست؟ با اطلاع از علت سفید شدن مو در جوانی می‌توانید برای درمان و جلوگیری از سفید شدن مو دست به کار شوید و این روند را به تأخیر بیندازید.

دلایل سفید شدن زودرس مو

وضعیت پزشکی 

بیماری های خودایمنی به سلول های بدن حمله می کنند و این شرایط شامل فولیکول های مو نیز می شود و از این رو، ممکن است شاهد سفید شدن زودرس موها باشید.

کمبود ویتامین B12 یا مشکلات غده هیپوفیز یا غده تیروئید نیز می توانند موجب پیری زودرس شوند. خبر خوب این است که اگر بیماری درمان شود، آثار فیزیکی پیری زودرس از جمله سفید شدن موها می تواند معکوس شود. البته سفید شدن موها در نتیجه دلایل پزشکی نادر هستند.

 

سیگار کشیدن  

البته، سیگار کشیدن هم در سفید شدن زودرس موها دخیل است. این یکی ممکن است با کمبود مواد مغذی به خاطر سیگار کشیدن مرتب باشد، یا سایر انتخاب های ضعیف سلامت و سبک زندگی. شاید هم به دلیلی رادیکال های اکسیژن آزاد باشد که سیگار کشیدن، آسیب بیشتری به فولیکول های مو می رساند و باعث سفید شدن زودرس موها می شود. بنابراین به طور طبیعی، ترک سیگار می تواند به شما کمک کند.

 

استرس 

استرس دائمی می تواند باعث زودتر خاکستری شدن موهایتان شود. اگرچه ارتباط مستقیمی بین این دو وجود ندارد، ولی استرس، سطح کورتیزول را افزایش می دهد، در نتیجه رادیکال های آزاد اکسیژن بیشتری رها شده که می توانند به فولیکول های مو و سلولهایی که رنگدانه موها را می سازند، آسیب برسانند. بدیهی است که باید دنبال راهی برای کاهش استرس خود باشید تا به موهایتان کمک کنید.

 

کمبود ویتامین 

همان گونه که پیش‌تر نیز اشاره شد، کمبود ویتامین B12 می تواند سفید شدن موها را تسریع کند. گیاهخواران و وگان ها به واسطه محدودیت هایی که در رژیم غذایی خود اعمال می کنند ممکن است در معرض خطر بیشتری نسبت به سفید شدن زودرس موها قرار داشته باشند. افرادی که قرص های ضد بارداری مصرف می کنند و آنهایی که مشکلات گوارشی یا مربوط به معده و روده دارند نیز با این خطر افزایش یافته مواجه هستند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=296639
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما