چهارشنبه 3 بهمن 1397 - 23:14

خبری دلهره آور که راست یا دروغ بی اعتمادی مردم را رقم زد/قابل توجه مسئولان کهگیلویه و بویراحمد!

گروه اجتماعی- پس از ورود کارشناســان به محل چهار لاشــه گوشت کشف شد. بررسی های کارشناسی ما روی لاشه ها مشخص کرد که آن ها متعلق به گوسفند نیست و برخی از آن ها مشکوک به لاشه سگ می باشد.

به گزارش بویرنیوز، امروز خبری عجیب مبنی بر کشف لاشه سگ در یکی از قصابی های مشهد بر روی خروجی رسانه ها قرار گرفت، خبری که البته بعداً رد شد و لاشه ها را متعلق به گوسفندان دارای بیماری عنوان کردند.

از راست یا دروغ بودن این موضوع که بگذریم، این اتفاق حاوی چند نکته، تلنگر و هشدار برای مسئولین به ویژه در کهگیلویه و بویراحمد است:

مدتی است در کهگیلویه و بویراحمد به علت برخی ناهماهنگی ها و البته سر باز زدن دامداران از عرضه گوشت به قیمت های مصوب ستاد تنظیم بازار، تنها کشتارگاه صنعتی و بهداشتی یاسوج در تعطیلی است و مردم گوشت مورد نیاز خود را یا از گوشت های گرم و منجمد دولتی با مشقت و البته ارائه کارت ملی دریافت می کنند و یا مجبور به خرید گوشت از محل های عرضه غیر بهداشتی دام می شوند.

در نبود کشتار رسمی و استاندارد، شاهد قوت گرفتن و افزایش تعداد مراکر عرضه غیر بهداشتی گوشت هستیم، امری که در صورت وجود یک بیماری قابل انتقال دام به انسان می تواند خطرات و بحران جدی در استان ایجاد کند.

از طرفی شرایط کنونی راه را برای عرضه گوشت گوسفندان معیوب فراهم کرده است، این مراکز اقدام به فروش گوشت های بی کیفیت با قیمتی اندکی پایین تر از قیمت حاشیه بازار می کنند و در عمل کلاهی گشاد بر سر مشتری می گذارند.

در این شرایط قطعاً باید منتظر عرضه گوشت هایی عجیب و غریب به ویژه در رستوران ها و مراکز بین راهی استان هم باشیم، که این امر هم خطرات خاص خود را برای مردم در پی دارد.

به گزارش بویرنیوز، خبر امروز هرچه که باشد یک تلنگر برای مسئولان است، بازار گوشت و مرغ کهگیلویه و بویراحمد شاهد ناملایمات زیادی است و قطعاً با نزدیک شدن به عید نوروز شاهد نابسامانی های بیشتر هم خواهیم بود.

می طلبد مسئولان زمینه رضایتمندی دامداران و عرضه گوشت مورد نیاز مردم را به صورت مستمر و جدی دنبال کنند و البته نظارت بر مراکز فروش غیر رسمی را بسیار حساس تر دنبال کنند تا خدای ناکرده شاهد بحرانی غیر قابل کنترل نباشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=296616
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رضا گفت:

    غیر گوشت سگ باشه تا بدن ۳۸هزار وگرنه الان قیمت زنده گوسفند ۳۰هزارهست

  2. مهرداد گفت:

    باسلام دامپزشکی که خوابه ببینم مدیر چه کار می کند هرروز هی تنگاری را جمع کنیم چه کار کردی

  3. غریب گفت:

    ای داد از دست دولت علی برکت اله

  4. ناشناس گفت:

    آخ جون
    دیگه سگم گرون میشه
    پرورش سگ جواب میده

دیدگاه شما