دوشنبه 1 بهمن 1397 - 22:48

تعداد زیاد دستگاه های نظارتی داد رئیس اتاق بازرگانی یاسوج را هم درآورد/سپاه به کمک بنگاه های اقتصادی بیاید

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با انتقاد از نحوه نظارت دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: وحدت رویه در برخی نظارت‌ها وجود ندارد و زیاد بودن تعداد دستگاه‌های ناظر، بسیاری از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی ما را عاجز کرده است.

به گزارش بویرنیوز، جبار کیانی امشب در نشست با فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از فعالین اقتصادی استان اظهار داشت: امیدواریم در این شرایط که اقتصاد کشور توسط دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس اسلامی مورد هجمه قرار گرفته و اقتصاد کشور را نشانه گرفته‌اند مانند تمام رویدادهایی که در طول 40 سال گذشته رخ داده، بتوانیم از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سپاه استفاده کنیم تا از این دوره هم مانند دوره‌های قبل سرافرازانه عبور کنیم و بتوانیم شاهد شکوفایی و رشد اقتصاد استان باشیم.

وی افزود: جنگ اقتصادی که علیه ما شروع کرده‌اند جنگی بسیار ناعادلانه است و به تعابیر همه انسان‌های آزاده دنیا و حتی کسانی که در بحث تجارت کار می‌کنند از جمله رئیس کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی دنیا، این کار ناجوانمردانه و نابرابر است زیرا تجارت باید عامل دوستی ملت‌ها باشد و هیچکس حق ندارد تجارت ملت‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهد.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه ما ملت به حقی هستیم و برای تمامیت ارضی و استقلال اقتصادی کشورمان تلاش می‌کنیم، گفت: دشمنان ما در طول 100 سال گذشته ثابت کرده‌اند که هرگز نمی‌خواستند ما مملکتی مستقل باشیم و روی پای خود بایستیم و به همین خاطر تلاش ما این است که در یک حرکت جدید همچون دفاع مقدس بتوانیم جلوی این توطئه‌ها را بگیریم.

کیانی عنوان کرد: سپاه به عنوان یک نهاد انقلابی می‌تواند ثبات و امنیت اقتصادی را در حوزه‌های سرمایه‌گذاری در کشور به وجود آورد همانطور که خیلی جاها در حوزه اقتصادی که بخش خصوصی نمی‌توانست وارد شود و یا شرایط وارد شدنش را نداشت، توانست به درستی در مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته ورود پیدا کرده و پروژه‌ها و شاهکارهای عظیمی را به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه همه ما در یک کشتی و سنگر هستیم و می‌توانیم با سپاه کارهای مشترکی را انجام دهیم، ابراز کرد: آنچه از سپاه می‌خواهیم شفافیت‌سازی در حوزه‌های اقتصادی است شفافیتی که نبود و نقصان آن سبب شده بر بدنه دولت و دستگاه‌های اجرایی فساد حاکم شود و این فساد به شدت بنگاه‌های ریشه‌دار را اذیت می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: برای تولد و رشد یک بنگاه اقتصادی سال‌ها زمان نیاز داریم اما وقتی در یک شرایط نابرابر در یک حوزه فاسد و رانتی قرار می‌گیرد خسران جدی به مجموعه اقتصادی وارد می‌شود و همه تلاش‌ها و زحمات این مجموعه را از بین می‌برد.

کیانی تأکید کرد: بخش خصوصی همواره اهتمام جدی برای مبارزه با فساد داشته است، اما راه درست مبارزه با فساد را طلب می‌کند راهی که به فضای کسب و کار آسیب وارد نکرده و شرافت بنگاه‌ها را لکه‌دار نکند و صیانت از بنگاه‌ها را در پی داشته باشد.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر خصوصی‌سازی، بیان کرد: امروز بخش خصوصی به شدت نیازمند حمایت است زیرا برای تأمین منابع مشکلات جدی داشته و درگیر مشکلات تأمین نقدینگی است و این فرصت برایش ایجاد نمی‌شود که قیمت‌تمام شده محصولش را پایین بیاورد و به درستی محصول خود را ارائه دهد.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با اشاره به اهمیت ایجاد فرصت و شرایط لازم در عرصه‌های بین‌المللی، گفت: همانطور که سپاه در بسیاری از عرصه‌های بین المللی توانست عرضه اندام کند و قدرت خود را نشان دهد امیدواریم در شناسایی بازارهای بین‌المللی هم به بخش خصوصی کمک کند زیرا حضور سپاه در هر کدام از ممالک دنیا سبب می‌شود که بتواینم بخشی از بازار این کشورها را برای فروش محصولات خود در دست بگیریم.

کیانی به سایر مشکلات واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و ادامه داد: امروز به بهانه برخی مشکلات و یا به بهانه خرید محبوبیت برخی سیاست‌مداران در حوزه اقتصادی واحدهای تولیدی ما زمین‌گیر شده و خیلی‌ها فکر می‌کنند برای اینکه بهای قیمت تمام شده یک کالا برای مردم و مصرف‌کنندگان اقتصادی شود صنعتگر و بخش خصوصی ما باید بهای آن را بدهد این در حالی است که قیمت تمام شده کالا بر اساس پارامترهای متعددی از جمله تأمین متریال، عرضه و تقاضا و غیره است.

وی بیان کرد: ما اعتقاد داریم که مردم باید قدرت خرید داشته باشند و کالا با قیمت مناسب به دست آنها برسد و در عین حال بازرگان ما هم بتواند کارش را ادامه دهد بنابراین با تشکیل کمیته‌های مشترک با مجموعه دولت باید شرایطی را ایجاد کنیم که سبب ایجاد نارضایتی و تشنج و تشتت در بین مردم نشود.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه در حوزه خدمات فنی و مهندسی که زیرساخت‌های اساسی استان است به صورت جدی به کمک سپاه نیازمند هستیم، گفت: از سپاه می‌خواهیم که کمک کند بنگاه‌های ما سر پا بایستند.

کیانی با انتقاد از نحوه نظارت دستگاه‌های اجرایی، گفت: وحدت رویه در برخی نظارت‌ها وجود ندارد و زیاد بودن تعداد دستگاه‌های ناظر، بسیاری از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی ما را عاجز کرده است.

وی بیان کرد: اگر قراراست پروژه و پرونده‌ای مورد بررسی، بازبینی و بازنگری قرار گیرد باید یک بار این کار انجام شده و تکلیفش مشخص باشد و اینطور نباشد که دستگاه‌های مختلف نظارتی در هر شرایطی که لازم دیدند به به یک بنگاه ورود کرده و شیرازه آن بنگاه از هم بپاشد بلکه می‌توان بدون اینکه بنگاه و فعالیت‌های آن تحت تأثیر قرار گیرد بحث‌های نظارتی را انجام داد.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه ظرفیت‌های سپاه فتح می‌تواند به حضور ما در بازار برخی کشورها کمک کند، گفت: سپاه فتح همچنین کارهای خوبی در حوزه کارآفرینی‌های خرد و کوچک انجام داده که می‌توانیم با همکاری هم این حوزه را بسط و گسترش دهیم و فارغ‌التحصیلان بیکار را در این حوزه ساماندهی کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=296554
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما