چاپ این برگه

حال و هوای خوب این روزهای پیست اسکی کاکان یاسوج/این هم ظرفیت جذب گردشگر قدم بعدی با شما مسئول محترم

گروه گردشگری- پیست زیبای اسکی کاکان این روزها حال و هوای خوبی دارد.

به گزارش بویرنیوز، پیست اسکی کاکان که در سالهای اخیر بعلت کاهش بارندگی ها به خصوص کاهش شدید بارش برف عملاً تعطیل شده بود در پاییز و زمستان 97 بارش های خوبی را تجربه کرده است.

پیست اسکی کاکان این روزها پوشیده از برف است و محیط زیبایی برای علاقه مندان به ورزش های زمستانی فراهم آورده است.

به گزارش بویرنیوز، گردشگری یکی از محوری ترین ظرفیت های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد به شمار می رود، در فصل تابستان قطعاً پتانسیل ورزش های زمستانی از جمله پیست های اسکی، کوهنوردی در برف و ورزش های خانوادگی در برف می تواند زمینه خوبی هم برای جذب گردشگر و درآمدزایی و هم معرفی زیبایی های استان باشد.

سال جاری بارش برف فرصت کم نظیری برای استفاده از پتانسل ورزشی و گردشگری در زمستان را فراهم آورده است، قطعاً نباید منتظر یک جشنواره ماند، باید با تبلیغات، رایزنی با دفاتر گردشگری و معرفی جاذبه های زمستانی و البته توسعه و بهبود امکانات و تجهیزات، از ظرفیت خدادادی در دسترس بیشترین بهره را برد.

به گزارش بویرنیوز، پیست اسکی کاکان در 18 کیلومتری یاسوج و نزدیک به روستای کاکان، در ارتفاع 2600 متری قرار گرفته و سه بالابر بشقابی برای اسکی بازان تعبیه شده. این پیست حدود 600 متر طول مفید دارد و از مزایای آن نزدیکی به شهرهای مرکزی و جنوبی است، به همین جهت در تعطیلات فصل های برفی، عده ی زیادی از فارس، اصفهان و خوزستان برای اسکی و تیوپ بازی به این منطقه سفر می کنند.

بر پایه این گزارش، سازمان میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد سومین جشنواره ملی برفی دنا به میزبانی یاسوج یازدهم و دوازدهم بهمن ماه 97 برگزار می کند.