دوشنبه 1 بهمن 1397 - 0:38

ترویج پدیده شوم خودکشی میان بانوان روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد

به علت فقر فرهنگی، عدم اهتمام و بی توجهی مسئولان به مشکلات بانوان، استان کهگیلویه و بویراحمد در صدر خودکشی و خودسوزی قرار دارد.

ترویج پدیده شوم خودکشی در میان بانوان روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش بویرنیوز، یکی ازخبرهایی که به صورت مدام در سطح شهرها و روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد به گوش می‌خورد خبر خودکشی‌ها و خودسوزی بانوان است.
این موضوع گرچه شاید امری عادی ومعمول به نظر آید‌ اما با بررسی اجمالی می‌توان به عمق فاجعه پی برد.
شواهد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که پدیده خودکشی و خودسوزی در مناطق عشایری و روستایی استان بیش از مناطق شهری است.
فقر فرهنگی، بروز پدیده افسردگی و بیش از همه ترویج پدیده یادگیری از جمله مهم‌ترین عوامل تشدید خودکشی بانوان در سطح استان است.
در حالی که در دین مبین اسلام خودکشی امری مذموم شمرده شده است و برای بازدارندگی نسبت به این موضوع هم از ابزارهای مختلف دینی و شرعی استفاد شده است اما عدم توجه به این مسائل به نوبه خود باعث افزایش پدیده خودکشی و رواج این مسئله نامیون در میان بانوان شده است.
از دیگر سو به خوبی مشاهده می‌شود که نه مسئولان فرهنگی و نه متولیان مسائل دینی چندان قبح موضوع و راهکارهای جلوگیری از این مسئله را واکاوی و تبیین نکرده اند .
حال باید از خود بپرسیم هر یک از ما و مسئولان به چه اندازه در این زمینه و در ارتباط به نفس‌هایی که در سایه غفلت و بی توجهی سرد شدند، مقصر بوده‌ایم.
و صد البته در این زمینه علاوه بر اینکه مسئولان با جدیت بیشتری وارد شوند متولیان بخش سلامت نیز باید نسبت به توجیه عامه مردم به خصوص مردان و زنان عشایری وروستایی اهتمام بیشتری داشته باشند تا دیگر شاهد بروز این حوادث ناگوار و داغدار شدن خانواده‌ها نباشیم./ایکنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=296491
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما