شنبه 29 دی 1397 - 23:56

واکنش وزارت کشور به خبر بویرنیوز/ما دخالتی در تعیین اقامتگاه تبعیدیان نداریم

وزارت کشور به خبر تعیین برخی شهرها بعنوان تبعیدگاه واکنش نشان داد.(برای مشاهده خبر کلیک کنید)

به گزارش بویرنیوز، متن بیانیه وزارت کشور بدین شرح است:

براساس قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲، وزارت کشور در تعیین محل اقامت اجباری محکومین نقشی ندارد و بعلاوه، هیچ منطقه از پیش تعیین شده ای برای اقامت اجباری محکومین، در نظر گرفته نشده است.

در پی انتشار برخی مطالب شامل ادعای خلاف واقعِ تعیین جدولی به عنوان محل های اقامت اجباری محکومین دادگاه ها از سوی وزارت کشور، مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور با انتشار یک یادداشت رسانه ای اینگونه ادعاها را بی اساس بر شمرد و مطلقاً رد کرد.

بنابراین گزارش در این یادداشت رسانه ای آمده است: بر اساس قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲، وزارت کشور هیچگونه نقشی در زمینه تعیین نقاط اقامت اجباری محکومین ندارد و آیین نامه مربوطه نیز توسط وزیر دادگستری تهیه و به تصویب رئیس قوه قضاییه می‌رسد.

شایان ذکر است در قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲، هیچ منطقه از پیش تعیین شده ای برای اقامت اجباری محکومین (به اصطلاح تبعیدی) وجود ندارد و قضات دادگاه ها به تشخیص خود و بر اساس ملاک هایی همچون نوع جرم، حساسیت و تأثیرگذاری جرم، شخصیت و سوابق مجرم و دیگر شاخص ها، محل اقامت اجباری اینگونه محکومین را مشخص می کنند.

همانطور که بویرنیوز در مطلب خود آورده بود، کانال تلگرامی سایت فرارو مدعی شده بود:

در یک آیین‌نامه اجرایی که توسط وزیر کشور و وزیر دادگستری و در اجرای مفاد قانون مجازات تهیه شده و به امضای رئیس قوه قضائیه رسیده است، نام چند شهر از جمله یاسوج و گچساران در میان تبعیدگاه های کشور به چشم می خورد.(فرارو)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=296466
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما