چهارشنبه 26 دی 1397 - 10:41

مهر داغ تبعیدگاه بر پیشانی دو شهر کهگیلویه و بویراحمد(+عکس)

در یک آیین‌نامه اجرایی که توسط وزیر کشور و وزیر دادگستری و در اجرای مفاد قانون مجازات تهیه شده و به امضای رئیس قوه قضائیه رسیده است، نام چند شهر از جمله یاسوج و گچساران در میان تبعیدگاه های کشور به چشم می خورد.(فرارو)

به گزارش بویرنیوز، تعیین یک محل بعنوان تبعیدگاه این احساس را به شنونده القا می کند که این شهرها ،دور افتاده، فاقد امکانات، بد آب و هوا و به نوعی فراموش شده هستند.

 

نظر یک کارشناس/ بی عدالتی نتیجه مستقیم تعیین یک مکان بعنوان تبعیدگاه!

برچسب «تبعیدگاه» بر پیشانی این شهرها باعث سلب «حق توسعه برابر» شده و به ویژه بر «شاخص جذب سرمایه‌گذاری» در این شهرها و نیز «درآمدهای حاصل از گردشگری» تأثیر کاهنده داشته و باعث «نوعی بی‌عدالتی» شده است.

«آیین‌نامه اجرایی» مجازات تبعید به‌طور ناخواسته کشور عزیزمان ایران را به دو بخش مرکز و پیرامون تقسیم کرده و با تثبیت و تقویت شکاف بین مناطق برخوردار و نابرخوردار موجب خدشه به همبستگی ملی ایرانیان شده است.

«آیین‌نامه اجرایی» نوعی تحمیل مجازات جمعی علیه ساکنان آن شهر و نوعی سلب «حقوق جمعی» آنان و خدشه به حقوق معنوی آن مردمان تلقی می‌شود.

◽️در واقع نباید نام چند شهر مشخص را ذکر کند؛ بلکه باید جدول رسمی مسافت بین شهرهای ایران (تدوین‌شده در سازمان نقشه‌برداری کشور) را ابلاغ کند تا قضات محترم یا دادیار محترم اجرای احکام آزادانه محل موردنظر را بر اساس مسافت بین مبدأ و مقصد (مثلاً حداقل پانصد کیلومتر فاصله بین شهر محل زندگی و محل تبعید) تعیین کنند.

به گزارش بویرنیوز، کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان های زیبا و با ظرفیت های بیشمار طبیعی، زیرزمینی و انسانی کشور به شمار می رود و البته جزو یکی از زیباترین استان های کشور به شمار می رود

قطعاً نام تبعیدگاه بر دو شهر مهم و حیاتی این استان زمینه روی گردانی سرمایه گذاران و البته ضربه بر پیکره گردشگری بعنوان یکی از مهم ترین محورهای توسعه استان خواهد بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=296357
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. لر اصیله گفت:

    لطفا در جدول بالا به تعداد شهرهای لر نشین دقت کنید. البته تبعیدگاه بودن صرفا به معنی دورافتاده بودن و محروم بودن نیست. باید دید چه فاکتورایی رو درنظر گرفتن که یک شهر به عنوان تبعیدگاه شناخته بشه. یاسوج با این آب و هوا، با این میزان امنیتی که داره تبعیدگاه نیست. البته به لحاظ امکانات به خصوص در روستاهای دورافتاده واقعا محرومه و شاید به همین دلیله که تبعیدگاه درنظر گرفتنش.

  2. سید گفت:

    متاسفانه تنها مرکز استانی که تبعیدگاه می باشد شهر یاسوج هست

  3. کهگیلویه بزرگ گفت:

    متاسفانه از 36 شهر12 شهرش لرنشینه …چرا؟همش مقصرخودمون لرها هستیم!!!

  4. نظرات کاربران را منتشر کنید گفت:

    چرا باید یک شهر که به عنوان پایتخت طبیعت شناخته می شود و وجهه توریستی و گردشگری دارد راا باید به عنوان تبعید گاه در نظر گرفت.

  5. 100000 گفت:

    این از بی عرضگی مسولین استان ونمایندگان این استان می باشد

  6. ناشناس گفت:

    آقایاون نماینده مگه خوابن
    ؟

  7. روح اله عباسی گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشیدسوال این حقیراینست که آیا مسولین محترمی که این شهرها را (ازجمله تکاب) بعنوان تبعیدگاه انتخاب کرده اند قبل از انتخاب تحقیقی تفکری تعقلی نیز کرده اند یا همینطوری خواسته اند که نام چندشهری رابرده باشند خواهش من اینست که تاملی کنندو از قدمت و تمدن و …. این شهر (تکاب) در راستای توسعه و تعالی و تاثیر گذاری بر فرهنگ عامه وغیر ه چراکه این شهر (تکاب) دارای فرهنگ و تمدنی غنی و دارای صنایع دستی (فرش آهنین افشارتکاب) و نیز دارای معادن طلا و زرنیخ و نیز مهد انسانهای هنرمند در زمینه های مختلف هنری (خطاطی و موسیقی و ادبی و ….) میباشد و حیف است ندیده و نشناخته همچین برچسبی بر این شهر با این اهالی شریف بزنند و به مرور با آمدوشد انسانهای خاطی و سارق و قاتل و….. فرزندان بی دفاع این خاک مظللوم را هدف قراردهندو چه ها که پیش نیاید با سپاس روح اله عباسی فرزند تکاب

  8. ناشناس گفت:

    نتیجه بومی بومی کردن غیر از این نمیشه.مردم جاهای دیگه با مناطق ما آشنا نیستن واجازه نمیدیم که بیان.پس باید تحمل کنیم.گرچه حداقل شایسته ی پایتخت طبیعت نیست پس بذاریم تبعید شدگان بیان واز هوای خوب ومناظر زیبامون لذت ببرن

دیدگاه شما