یکشنبه 16 دی 1397 - 10:51

هشدار شهردار یاسوج در خصوص حذف اعتبارات بازآفرینی شهری مرکز استان/ مقدم: دستگاههای کم کار را به مردم معرفی می کنم

به گزارش بویرنیوز، مدیر بازآفرینی شهری کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح بازآفرینی شهری در سه شهر کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا است.

نوید موسوی با بیان اینکه این طرح در یاسوج، گچساران و دهدشت در دست اجراست، ابراز داشت: به دلیل عدم همکاری های دستگاه ها از برنامه زمان بندی عقب هستیم که این عقب ماندگی در یاسوج بیشتر احساس می شود.

وی تاکید کرد: شهرداری یاسوج و فرمانداری شهرستان بویراحمد همکاری خوبی داشته اند و برای اجرای مطلوب این طرح در شهرستان لازم است دستگاههای اجرایی همکاری لازم را داشته باشند.

موسوی تصریح کرد: 30 درصد اعتبارات این طرح از شهرداری ها، 30 درصد از طریق راه و شهرسازی و 40 درصد دیگر نیز از محل اعتبارات عمرانی به بازآفرینی شهری تخصیص داده می‌شود.

شهردار: یاسوج با مشکلات عمده زیرساختی مواجه است

شهردار یاسوج نیز در این نشست گفت: شهرداری یاسوج برای احیا و توسعه شهر یاسوج آماده است تا پروژه های جدیدی را تعریف نماید.

نستهن مقدم با بیان اینکه شهر یاسوج به لحاظ زیرساختی با مشکلات عمده ای روبرو است، گفت: طرح بازآفرینی شهری می تواند بخش قابل توجهی از مشکلات شهر یاسوج را مرتفع نماید.

وی با بیان اینکه بسیاری از محلات شهر یاسوج جز محلات ناکارآمد هستند، گفت: عمر بخش اعظمی از معابر و جداول شهر یاسوج به پایان رسیده است و سال ها قبل باید اقدام اساسی در این خصوص صورت می گرفت.

شهردار یاسوج ادامه داد: قریب به 25 درصد از معابر شهر یاسوج فاقد آسفالت و جدول هستند که در مناطق هدف ستاد بازآفرینی شهری هستند.

نستهن مقدم با اشاره به نیاز مبرم شهر یاسوج به اعتبارات بازآفرینی شهری بر لزوم همکاری دستگاههای اجرایی در این طرح تاکید کرد و بیان داشت: علیرغم پیگیری های مکرر شهرداری یاسوج و تاکید فرمانداری شهرستان بویراحمد اما برخی دستگاهها همکاری لازم را برای اجرای این طرح ندارند.

وی با اشاره به اینکه در طرح بازآفرینی شهری 22 دستگاه در این طرح مشارکت و فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: در صورتی که اقدامات لازم در شهرستان ها صورت نگیرد، اعتبارات بصورت اهرمی به شهرستان های دیگر منتقل می شود.

مقدم ادامه داد: عدم همکاری دستگاههای اجرایی در خصوص اقدام جامع مشترک برای اهداف این ستاد ممکن است منجر به حذف اعتبارات شهر یاسوج شود که ظلم بزرگی در حق شهروندان این شهر است.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری شهرستان بویراحمد تاکید کرد: در صورت عدم همراهی دستگاههای اجرایی و کاهش اعتبارات یاسوج در این زمینه، دستگاههای کم کار را به مردم معرفی می نمایم.

شهردار یاسوج تصریح کرد: هم اکنون قریب به 70 درصد اعتبارات عمرانی شهرداری یاسوج در محلات ناکارآمد هزینه شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 4 میلیارد هزینه آسفالت و جدول گذاری در چند ماه اخیر در این محلات شده است، ابراز کرد: اهتمام

شهرداری یاسوج بر توجه به بافت های ناکارمد و توزیع عادلانه خدمات و امکانات است.

مقدم تاکید کرد: بازگشایی ادامه مسیر جمهوری نیز یکی از طرح های اولویت دار شهرداری یاسوج در این طرح است.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری شهرستان بویراحمد همچنین بیان داشت: ایجاد و تجهیز پارک های محله ای از دیگر اولویت های شهرداری یاسوج در این برنامه است

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=295834
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حمیده گفت:

    درود بر دکتر مقدم

دیدگاه شما