چاپ این برگه

حمله امام جمعه کبگیان به یک نهاد انقلابی کهگیلویه و بویراحمد/خدمات بی سابقه بنیاد مسکن استان

امام جمعه کبگیان در خطبه های نماز جمعه چیتاب، اظهار داشت: بنیاد مسکن دربخش کبگیان راکد است.

حجت الاسلام علی وحدانی فر گفت: وقتیکه زمان انتخابات مجلس در همین روستای صالحان از توابع چیتاب خیابان های روستا را با پول بیت المال زیر سازی کردید و نزدیک به چهارسال است رها کرده اید چطور میخواهید جواب ملت رابدهید!

وی افزود :برخیها گزارش میدهند که ما در هادی اباد و موگر فعال هستیم اره دستتان درد نکند آیا بقیه روستاها حق ندارند چرا مدیریت بحران ، متوجه نیست و برخی که با وظیفه نظارت در تقسیم بودجه وظیفه ندارند بانگاه سیاسی به طیف ها دست در تخصیص و تقسیم میزنند و تا کی ما از این تریبون مردم را بادعوت به ارامش ساکت کنیم!(تابناک)

به گزارش بویرنیوز، امام جمعه کبگیان در حالی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را در این بخش راکد توصیف کرده که با نگاهی گذرا به برخی فعالیت های این نهاد در این منطقه می توان به واقعیت های حقیقی موضوع پی برد.

* اجرای 60 متر دیوار حائل، 650 متر جدول در سرچنار

* 10 هزار متر زیرسازی و پیش بینی و پیشنهاد 300 میلیون از اعتبارات برای آسفالت در روستای صالحان

* 550 متر زیرسازی در گردوه

* در موگر ماشین آلان در حال فعالیت هستند

* 60 متر دیوار حائل و 5000 متر زیرسازی در هادی آباد

* 12 هزار متر آسفالت در دروهان

* 5000 متر زیرسازی در بتاری

* برای روستای نقاره خانه ۲ میلیارد ریال اعتبار برای سال جاری مصوب شده است

اینها گوشه ای از اقدامات عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش کبگیان استان کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش بویرنیوز علاوه بر این اقدامات عام المنفعه و عمرانی، در مدت اخیر حدود 300 فقره وام در زمینه های گوناگون به مردم بخش کبگیان پرداخت شده است.

120 فقره وام بازسازی، پرداخت حدود 90 فقره وام تعمیراتی، پرداخت 15 فقره وام قرض الحسنه، پرداخت کمک هزینه تعمیرات به 26 خانواده مستمند و کم درآمد گوشه ای از تسهیلات بنیاد مسکن به مردم این منطقه بوده است.

بر پایه این گزارش بویرنیوز، علاوه بر این موارد، اخیراً 700 نفر در بخش کبگیان شناسایی شده که تا پایان سال کار تعمیر و  بازسازی خانه هایشان توسط بنیاد مسکن عملیاتی می شود.

البته این پایان کار نیست، برای اولین بار در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بخشی از خدمات برای رفاه حال مردم و انتقاداتی که از مهندسان و ناظران این سازمان بود به بخش خصوصی واگذار شده است، برای شروع در شهرستان بویراحمد کار آغاز شده است و آنطور که رئیس بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد می گوید “پس از رفع ایرادات احتمالی، این خصوصی سازی ارائه خدمات برای رفاه حال مردم در کل استان عملیاتی می شود”.

*بیشتر بخوانید:

*تحول جدی خدمات بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد/از جزئیات وام های کم بهره تا رفع یک گلایه مندی مهم/خبر خوش جنتی برای مردم

در خصوص ادعای سیاسی کاری در بنیاد مسکن، در آذرماه سال جاری دکتر جنتی؛ رئیس بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد با رد هرگونه ادعا در خصوص اقدامات حزبی، تبلیغاتی و منطقه گرایانه، گفته بود: خدمت عادلانه به روستاهای محروم استان مهم ترین اولویت من در بنیاد مسکن است، با همه نمایندگان و ذینفوذان تعامل می کنیم و این تعاملات ما در راستای بهبود و تسریع در خدمات رسانی هایمان به روستاهای استان از جنوبی ترین روستا تا شمالی ترین آن خواهد بود.

به گزارش بویرنیوز، در روزهای اخیر برخی ائمه جمعه از رسانه ها خواسته بودند تنها به نقادی اکتفا نکنند و خدمات نظام و اقدامات خوب را هم ببینند، حالا این نقد به خود شما وارد است، چطور این همه خدمت در بخش دیده نمی شود و صرفاً به بیان نقدی کلی و تهمت های اثبات نشده در خصوص یک نهاد آنهم نهاد انقلابی که محل خدمات آن ماده 100 امام خمینی (ره) می باشد پرداخته شده است.

تریبون های نماز جمعه محلی وحدت بخش و آگاهی بخش به شمار می رود، در این تریبون قطعاً باید با اطلاع و به صورت جامع و کامل سخن گفت، نقد برای اصلاح امور رسالت ذاتی ائمه جمعه است، اما پیش از آن باید سعی شود سخنانی بر مبنای اطلاعات دقیق، سنجیده و البته امیدوار کننده به نظام و دولت، در جامعه ارائه شود.