شنبه 15 دی 1397 - 16:47

حمله امام جمعه کبگیان به یک نهاد انقلابی کهگیلویه و بویراحمد/خدمات بی سابقه بنیاد مسکن استان

امام جمعه کبگیان در خطبه های نماز جمعه چیتاب، اظهار داشت: بنیاد مسکن دربخش کبگیان راکد است.

حجت الاسلام علی وحدانی فر گفت: وقتیکه زمان انتخابات مجلس در همین روستای صالحان از توابع چیتاب خیابان های روستا را با پول بیت المال زیر سازی کردید و نزدیک به چهارسال است رها کرده اید چطور میخواهید جواب ملت رابدهید!

وی افزود :برخیها گزارش میدهند که ما در هادی اباد و موگر فعال هستیم اره دستتان درد نکند آیا بقیه روستاها حق ندارند چرا مدیریت بحران ، متوجه نیست و برخی که با وظیفه نظارت در تقسیم بودجه وظیفه ندارند بانگاه سیاسی به طیف ها دست در تخصیص و تقسیم میزنند و تا کی ما از این تریبون مردم را بادعوت به ارامش ساکت کنیم!(تابناک)

به گزارش بویرنیوز، امام جمعه کبگیان در حالی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را در این بخش راکد توصیف کرده که با نگاهی گذرا به برخی فعالیت های این نهاد در این منطقه می توان به واقعیت های حقیقی موضوع پی برد.

* اجرای 60 متر دیوار حائل، 650 متر جدول در سرچنار

* 10 هزار متر زیرسازی و پیش بینی و پیشنهاد 300 میلیون از اعتبارات برای آسفالت در روستای صالحان

* 550 متر زیرسازی در گردوه

* در موگر ماشین آلان در حال فعالیت هستند

* 60 متر دیوار حائل و 5000 متر زیرسازی در هادی آباد

* 12 هزار متر آسفالت در دروهان

* 5000 متر زیرسازی در بتاری

* برای روستای نقاره خانه ۲ میلیارد ریال اعتبار برای سال جاری مصوب شده است

اینها گوشه ای از اقدامات عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش کبگیان استان کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش بویرنیوز علاوه بر این اقدامات عام المنفعه و عمرانی، در مدت اخیر حدود 300 فقره وام در زمینه های گوناگون به مردم بخش کبگیان پرداخت شده است.

120 فقره وام بازسازی، پرداخت حدود 90 فقره وام تعمیراتی، پرداخت 15 فقره وام قرض الحسنه، پرداخت کمک هزینه تعمیرات به 26 خانواده مستمند و کم درآمد گوشه ای از تسهیلات بنیاد مسکن به مردم این منطقه بوده است.

بر پایه این گزارش بویرنیوز، علاوه بر این موارد، اخیراً 700 نفر در بخش کبگیان شناسایی شده که تا پایان سال کار تعمیر و  بازسازی خانه هایشان توسط بنیاد مسکن عملیاتی می شود.

البته این پایان کار نیست، برای اولین بار در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بخشی از خدمات برای رفاه حال مردم و انتقاداتی که از مهندسان و ناظران این سازمان بود به بخش خصوصی واگذار شده است، برای شروع در شهرستان بویراحمد کار آغاز شده است و آنطور که رئیس بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد می گوید “پس از رفع ایرادات احتمالی، این خصوصی سازی ارائه خدمات برای رفاه حال مردم در کل استان عملیاتی می شود”.

*بیشتر بخوانید:

*تحول جدی خدمات بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد/از جزئیات وام های کم بهره تا رفع یک گلایه مندی مهم/خبر خوش جنتی برای مردم

در خصوص ادعای سیاسی کاری در بنیاد مسکن، در آذرماه سال جاری دکتر جنتی؛ رئیس بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد با رد هرگونه ادعا در خصوص اقدامات حزبی، تبلیغاتی و منطقه گرایانه، گفته بود: خدمت عادلانه به روستاهای محروم استان مهم ترین اولویت من در بنیاد مسکن است، با همه نمایندگان و ذینفوذان تعامل می کنیم و این تعاملات ما در راستای بهبود و تسریع در خدمات رسانی هایمان به روستاهای استان از جنوبی ترین روستا تا شمالی ترین آن خواهد بود.

به گزارش بویرنیوز، در روزهای اخیر برخی ائمه جمعه از رسانه ها خواسته بودند تنها به نقادی اکتفا نکنند و خدمات نظام و اقدامات خوب را هم ببینند، حالا این نقد به خود شما وارد است، چطور این همه خدمت در بخش دیده نمی شود و صرفاً به بیان نقدی کلی و تهمت های اثبات نشده در خصوص یک نهاد آنهم نهاد انقلابی که محل خدمات آن ماده 100 امام خمینی (ره) می باشد پرداخته شده است.

تریبون های نماز جمعه محلی وحدت بخش و آگاهی بخش به شمار می رود، در این تریبون قطعاً باید با اطلاع و به صورت جامع و کامل سخن گفت، نقد برای اصلاح امور رسالت ذاتی ائمه جمعه است، اما پیش از آن باید سعی شود سخنانی بر مبنای اطلاعات دقیق، سنجیده و البته امیدوار کننده به نظام و دولت، در جامعه ارائه شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=295787
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رفیق گفت:

    خدمات بنیاد مسکن که خدا رو شکر مشخص هست ،این امام جمعه محترم بهتره یکم هم از فواید حضور خودش بگه

  2. ناشناس گفت:

    سلام واقعا شنیدن این مطالب به دور از انصاف از امام جمعه جای تاسف داره حقیقتا بنیاد مسکن جهادی گونه در حال خدمت به مردم هست و خاصه با حضور جناب جنتی این حرکت شتاب بیشتری دارد

  3. ناشناس گفت:

    خداییش روزهای شنبه که صحبتهای بعضی ایمه جمعه استان را مرور میکنیم فشارگرانی و تورم وکمبودها وتحریمها را فراموش وتنها فشار سنگین حرفهای نسنجیده این آقایون ایمه جمعه بر دوش وسینه مان سنگینی میکند

  4. محسن گفت:

    سلام
    اولا امام جمعه از همه خدمات انجام گرفته تشکر کردند
    دوما ایشون از کارهای بر زمین مانده ای انتقاد کردند،که فقط،در موقع انتخابات برای جمع آوری رای انجام میگیره و بعد از انتخابات ،رها میشوند و باعث از بین رفتن بیت المال میشود
    سوما اگر هر کدوم از مسئولین به اندازه درصدی از تلاش امام جمعه بخش کبگیان رو در رفع موانع و ایجاد،زیر ساخت ها بکار می گرفتند ،بخش،کبگیان که هیچ،استان هم آباد،میشد
    چهارماً ،چرا باید در جمهوری اسلامی پروژه ای چهار سال بر زمین بماند ونیاز باشد،که برای طی مراحل اون به علت طولانی شدن مدت ساخت و از،بین رفتن زیر ساخت ها دو باره از صفر هزینه گردد
    خامساً دوستان عزیز اگر وقت کردید از ابتدای ورودی،بخش کبگیان از سمت اتوبان و پل فلزی،دارشاهی به راه مواصلاتی نگاهی بیندازید و به پل ،حساب کار و کم کاریها دستتان می آید از دست اندازها تا پلی که حتی حفاظ آن کامل نیست

    در پایان ضمن تشکر از همه نهادهای انقلابی زحمت کش که در جهت رفع مشکلات تلاش،دارند از امام جمعه برای بیان مشکلات از ایشان درخواست داریم بقیه ادارات که به هر نحو در اجرای وظیفه قصور دارند را هم از طریق تریبون نماز جمعه معرفی نمایند

  5. فری گفت:

    سلام

  6. علی مرادی گفت:

    امام جمعه حق نقد داره و باید هم پیگیر باشه دوستان، اما مشکلاتی که ایشون فرموده مربوط به قبل هست و منطقی و اخلاقی این بود که در همان زمان هم بیان میشد این سخنان الان فکر میکند مدیر جدید این سازمان ایراد داره، در حالیکه ایشون کارهای خوبی شروع کرده

    درود بر دکتر جنتی

  7. ارش گفت:

    ای کاش چندنفرنفردلسوزمثل دکتر وحدانی فردراین استان داشتیم

  8. ناشناس گفت:

    ازکارنامه چندساله خودت کاش هم می گفتی که چکار کرده اید

  9. حق گفت:

    باید منصف بود، حاج آقا چطور قبلاً گلایه مند نبودی، مدیر جدید که تازه اومده و اقدامات خوبی رو هم شروع کرده ظاهراً، باید حمایت بشه، اینکه می‌فرمایی بنیاد مسکن راکد شده قطعا توهین هست یعنی طرف ول می‌چرخه و کار نمیکنه، تو بیانات سعی کنیم خدا رو در نظر بگیریم…

  10. نجات.چ گفت:

    اولا امام جمعه وظیفه اش زیرسازی وآسفالت خیابان ها نیست. هرکسی وظیفه ای دارد وظیفه امام جمعه بیان مشکلات مردم هست شش ماه قبل ازانتخابات مجلس قبلی روستای صالحان زیرسازی شدوآماده آسفالت که هنوزآسفالت نشده است وفقط خاک مردم را اذیت می کند.وانتقادهای امام جمعه مربوط به این مدیرکل جدیدنیست این کارمال 4سال پیسش هست.دزرخصوص گزارش عملکردامام جمعه هرکسی که ساکن این بخش (کبگیان) هست عملکردامام جمعه را بهترمی داند.وظیفه همه ادارات را برعهده دارد

  11. نجات گفت:

    سزاوار است که خطیب جمعه، بلیغ و سخنور باشد، با عباراتِ فصیح و روشن و خالی از پیچیدگی، مقتضای حال را در سخن خود مراعات کند. به آنچه بر مسلمین در جاهای دیگر می‌گذرد، به‌ویژه آنچه در منطقه خودش می‌گذرد آشنا باشد. مصالح اسلام و مسلمانان را بداند. شجاع و بی باک باشد و در راه خدا از ملامتِ هیچ ملامتگری نهراسد. در اظهار حق و ردّ باطل، طبق شرایط و مقتضیات، صراحت داشته باشد.
    این‌ها و هزاران جمله از این دست، نمایانگر وظیفه خطیر ائمه جمعه می‌باشند.
    ائمه جمعه‌ای که از صدر اسلام تا کنون هر گاه درست و به جا از تریبون نماز جمعه استفاده کردند، جامعه اسلامی را به پیش، برده و هر گاه در انجام رسالت خویش کوتاهی کرده و یا خدای ناکرده از جایگاه خویش، سوء استفاده کردند جامعه و حکومت اسلامی، را به سمت زوال و نابودی، و یا در حالت خوشبینانه ضعف کشاندند
    در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش، کبگیان مطالبی توسط، خطیب توانمند و عالم فرزانه دکتر وحدانی فر بیان گردید که واکنش برخی‌ها را در پی داشت، عده‌ای در تایید، این سخنان و بیان مشکلات بخش و عده‌ای هم در انتقاد، از مواضع صریح ایشان لب به سخن گشودند.
    اما حقیقت اینست که امام جمعه بخش کبگیان که شخصی فرهیخته و فرهمند می‌باشند، نه تنها هیچ گاه مواضع سیاسی را در بیان مشکلات مد نظر قرار نداده، که در بسیاری از موارد از افرادی تعریف و تمجید کرده‌اند که شاید گرایش فکری و سیاسیشان با شخص امام جمعه یکی نبوده و اختلاف فکریشان مشهود می‌باشد.
    ایشان ملجأ و پناهگاه انسانهایی است، که خود را در رسیدگی به مشکلاتشان ناتوان دیده و دست یاریشان به سمت امام جمعه دراز است و الحق که امام جمعه هم در رسیدگی به مشکلات و معزلاتشان لحظه‌ای کوتاهی نکرده و رسیدگی به مشکلات این افراد را نه تنها وظیفه، که هدیه‌ای، از جانب خداوند، رحمان بر خود می‌داند.
    ایشان ضمن آگاهی بر تمام مشکلات و معضلات بخش، برخی از مشکلات را که نیاز، باشد، در جلسات و برخی، دیگر را در تریبون‌های عمومی بیان می‌دارند.
    یکی از این مشکلات که در تریبون‌های، عمومی بیان شد وضعیت خیابان‌ها و جاده‌هایی است که سالها قبل زیر سازی شده و بعد از آن به حال خود، رها شدند مانند معابر روستای صالحان که مورد، اشاره ایشان بودند، این موضوع که هم باعث از بین رفتن بیت المال گردیده و هم نارضایتی عمومی را در پی داشت سبب گردید که ایشان با رعایت جانب انصاف و تقدیر از عملکرد نهادها و اداراتی که به خدمت مشغولند، انتقاداتی را نیز نسبت به اداراتی که صرفاً با نگرش انتخاباتی و در زمانهای انتخابات اقدام به فعالیت مضاعف نموده و بیشتر عملکردشان مربوط، به زمانهای قبل از انتخابات می‌باشد، را ابراز نمودند و بیشتر ابراز نارضایتی و انتقاد این خطیب جمعه مربوط به عملکرد ضعیف برخی ادارات در سال ۹۷ بود. ایشان بنا به سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر و وظیفه دینی و اخلاقی خویش، از همه مسئولان می‌خواهد که در جهت رفع حوائج و نیازهای مردم که وارثان و صاحبان اصلی انقلابند با جدیت و تلاش بیشتری به کار ادامه داده ودر این راه از هیچ تلاشی فرو گزار ننمایند. و همه زمانها را همچون زمان برگزاری و تبلیغات انتخاباتی با شور و شعف و جدیت مثال زدنی در جهت رفع نواقص و کمبودات، تلاش نمایند.
    ایشان در بخش دیگری از صحبتهایشان با انتقاد از عملکرد برخی مسئولین، کم کاری و دور شدن از وظیفه قانونی‌شان و رفتن به سمت کارهای فرعی را آفت افتاده به جان دولتمردان و خادمان ملت دانسته و از مسئولین خواستند از راه اندازی کارناوالها و حضور در مراسمات فرعی کاسته و به جای آن بیشتر به امورات مردم بپردازند.
    حال با این تفاسیر، عده‌ای با برداشت‌های اشتباه و یا مغرضانه و یا سوء تعبیر سعی در ایجاد جوی نموده‌اند که امام جمعه و جایگاه آن را منصوب به جریانی خاص و در مقابل دولت و نهادهای منسوب به ایشان قرار دهند.
    این در حالی است که همه دولتمردان و مدیران ایشان در بخش نسبت به تلاش، و کوشش این امام جمعه محترم در جهت موفقیت ادارات و برنامه‌های ایشان صحه گذارده و می‌گذارند.

  12. ناشناس گفت:

    حاج آقاضعف ازبخشداراست/وظیفه نماینده دولت دربخش است ازمشکلات بخش دفاع کندوپیگیرکمبودها دربخش باش ولی افسوس که خبری ازبخشدارنیست ونخواهدبودمنقرالفاتح بخشدار؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاه شما