چاپ این برگه

صف های طویل و عریض برای گوشت دولتی در کهگیلویه و بویراحمد!

گروه اجتماعی- دو ساعت سر صف ایستادیم برای دو کیلو گوشت قرمز یخ زده برزیلی آن هم تنها با ارائه کارت ملی مقدور بود!

به گزارش بویرنیوز، این بخشی از درد دل یکی از شهروندان یاسوجی در خصوص اوضاع نا بسامان گوشت در مرکز کهگیلویه و بویراحمد است.

مردم می گویند برای دو کیلو گوشت گوساله یخ زده برزیلی باید مدت زمان زیادی صرف کرد، برخی تا دو ساعت و بیشتر سر صف می مانند آنهم برای این گوشت که کیفیت درجه 1 ندارد، یخ زده هم هست.

البته چند نکته قابل تامل است در این خصوص:

اصولاً ما عادت کردیم هرچه گران می شود بیشتر به سمتش برویم، همین هم دست آویزی برای سوء استفاده فرصت طلبانی که این روزها با جان مردم معامله می کنند شده است، باید بدانیم تا زمانیکه این رفتار را کنار نگذاریم وضع به همین منوال باقی خواهد ماند. وقتی یاد گرفتیم اگر کالایی آنهم غیر ضروری گرانتر از قاعده شد با نخریدن هماهنگ، افراد سودجو را برای رسیدن به اهدافشان ناکام بگذاریم، می توانیم به بهبود شرایط امیدوار باشیم.

این شیوه توزیع گوشت چندان با کرامت های انسانی مطابقت ندارد، ایستادن در صف و ارائه کارت ملی برای گوشتی که کیفیت درجه 1 هم ندارد، خوشایند به نظر نمی رسد.

از طرفی وارد کردن گوشت گرم از کشورهای دیگر که اخیراً انجام شده است اگرچه خوب است اما ایرادات بسیاری به آن وارد است، همین هزینه واردات و حمل و موارد اینچنینی را میتوان به صورتی به روشندگان دام زنده تحت یارانه یا هر چیز دیگری ارائه کرد تا دام خود را به قیمت های متعادل و منطقی با شرایط اقتصادی مردم استان به فروش برسانند، اینطور هم اشتغال دامدار، قصاب، کشتارگاه و… حفظ می شود، هم قیمت ها تعدیل می شود و هم دیگر خبری از صف هایی که توهین به کرامت مردم است، خبری نیست.

به گزارش بویرنیوز، مردم باید بدانند بخش اعظم کار در دست خودشان است، باید پذیرفت برخی رفتارهای ما در بازار خریدو فروش، ناخواسته تبدیل به قدرتی برای منفعت طلبان می شود، باید یاد بگیریم هرچه گران شد فوری به سمتش هجوم نبریم، اینطور فقط به هدف سودجوها کمک کردیم و بس!