چاپ این برگه

پرداخت تسهیلات مناسب به زلزله زدگان بویراحمد و دنا

فرماندار بویراحمد گفت:دولت 500 فقره تسهیلات کم بهره و 500 فقره تسهیلات بلاعوض به آسیب دیدگان زلزله 5.2 ریشتری اردیبهشت امسال در شهرستان های بویراحمد و دنا اختصاص داده است.

به گزارش بویرنیوز، شاهرخ کناری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: تعداد 500 فقره تسهیلات 100 میلیون ریالی با بهره چهار درصد به منظور جبران خسارت وارده به لوازم منزل و خودرو در جریان این زلزله در نظر گفته شده است.
وی با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات از خدمات تکلیفی بانک هاست گفت: این تسهیلات شامل افرادی می شود که در زلزله اعلام خسارت کرده و اقدام به تشکیل پرونده کرده بودند.
کناری افزود: 500 فقره تسهیلات 20 تا 50 میلیون ریالی بلاعوض نیز برای خانواده های بی بضاعت و یا آسیب دیده در زلزله شهرستانهای بویراحمد و دنا در نظر گرفته شده است.
فرماندار بویراحمد گفت: به برخی از خانواده های بی بضاعت و دارای معلول و یا بی سرپرست نیز مبلغ 150 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت خواهد شد.
وی تسهیلات بازسازی ناشی از زلزله را 500 میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: 100 میلیون ریال آن بلاعوض و مابقی در قالب تسهیلات دراز مدت پرداخت می شود.
کناری یادآوری کرد: حدود 120 تا 170 ریال تسهیلات بهسازی نیز به منظور تعمیرات به متقاضیان و آسیب دیدگان ناشی از زلزله پرداخت می شود.
فرماندار بویراحمد سرجمع اعتبارات زلزله در شهرستان بویراحمد را 2هزار 100 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 370 میلیارد ریال آن بلاعوض و یک هزار و 750 میلیارد ریال آن نیز تسهیلات با بهره چهار درصد است.
12 اردیبهشت ماه سال جاری زلزله 5.2 ریشتری شهر یاسوج را لرزاند و خسارت زیادی به زیرساخت های شهری و منازل مسکونی وارد کرد.
در این زلزله روستای گنجه ای بیشترین آسیب را دید با این حال این زلزله تلفات جانی نداشت.
شهرستان بویراحمد حدود 300 هزار نفر جمعیت دارد .
کهگیلویه و بویراحمد با بیش از 713 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.