سه شنبه 11 دی 1397 - 13:53

هشدار نسبت به “نامزدی دختران با شهدا”

زهرا ساعی درگفت‌وگو با ایسنا در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر نامزدی برخی دختران با شهدا، گفت: این موضوع، امری غیرعادی و  غیرعقلانی است که فرد زنده‌ای با فردی که درگذشته نامزد کند و مشخص هم نیست که این افراد تحت تاثیر چه نوع تفکری به این امر مبادرت می‌کنند.

به گزارش بویرنیوز؛ وی تاکید کرد: به عنوان عضوی از خانواده شهدا انتظار داریم، متولیان امر با این نوع اقدامات برخورد کرده و این مشکل را ریشه‌یابی کنند، بنیاد شهید باید به عنوان حافظ حرمت و شأن شهدا و ایثارگران به طور خاص به این موضوع ورود کرده و نیروی انتظامی هم باید با این نوع اقدامات برخورد و در صورت لزوم این موضوع را از طریق دستگاه قضایی پیگیری کند تا افرادی که باعث ترویج این نوع تفکر شده‌اند، شناسایی شوند.

ساعی با تاکید بر این که فرهنگ شهادت، امری مقدس بوده و چارچوب تعریف شده‎ای در دین اسلام دارد، اضافه کرد: مسئولان مربوطه باید به سرعت به این موضوع رسیدگی کنند و چنانچه افرادی که به این امر مبادرت ورزیده‌اند، فریب خورده‌ و در پی این افکار پوچ با شهدا پیوند عاطفی بسته‌اند، شناسایی شوند تا ریشه افکارشان مشخص شود، در غیر این صورت باید تحت آموزش‌های بازپروری قرار بگیرند تا افکار و نگرشی که دارند، تغییر پیدا کند و از این توهم وحشتناک رها شوند، ترویج افکاری از این قبیل، تنها باعث انحطاط و انحراف می‎شود و نفع دیگری دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این که این گونه اقدامات، شأن و منزلت شهدا را هم زیرسوال می‌برد، گفت: خانواده بسیاری از شهدا هنوز هم داغدار دوری عزیزانشان هستند و این قبیل اقدامات، احساسات آن‌ها را جریحه‌دار می‌کند، من هم فرزند جانباز شهید هستم و این حس را تجربه کرده‎ام.

وی اظهار کرد: این اقدامات می‌تواند هدایت‌شده و تحت تاثیر تفکرات و القائات و در پی شکل‌گیری گروه‌ها و دسته‌هایی با هدف تنزل جایگاه شهدا یا سوء استفاده از مقام آن‌ها شکل گرفته باشد و امکان دارد که پشت پرده این اقدامات، اهدافی دنبال شود که جوانانمان را از این طریق شستشوی مغزی دهند.

وی تاکید کرد: گسترش دامنه این اقدامات، هم باعث خدشه‌دار شدن حرمت شهدا و خانواده‌هایشان و هم موجب تمسخر تفکر و راه شهادت و سبک شمردن این جایگاه می‎شود، بنابراین قبل از رسانه‌ای شدن بیش از حد این موضوع باید از تداوم آن جلوگیری کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=295611
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    جل الخالق!!!!

  2. بویر احمد گفت:

    خدا نابودتان کنه همه جور بدعت در دین ایجاد میکنید

دیدگاه شما