دوشنبه 10 دی 1397 - 9:06

درمان عفونت واژن با عسل

بویرنیوز- عسل درمان شناخته شده ای برای عفونت واژن نیست

عفونت واژن,درمان عفونت واژن,درمان عفونت واژن با عسل

عفونت مخمری رشد بیش از حد قارچ های بی ضرر در بدن می باشد. هنگامی که قارچ ها از کنترل خارج می شوند باعث ایجاد خارش، درد، سوزش، تورم و ترشحات غلیظ و سفید می شوند. البته داروهای زیادی برای برطرف کردن این حالت وجود دارد اما بیشتر خانم ها به روش های خانگی مانند استفاده از عسل روی می آورند.

درمان عفونت قارچی با استفاده از عسل
عسل درمان شناخته شده ای برای عفونت واژن نیست اما بسیاری از خانم ها با استفاده از عسل درمان شده اند. عسل خواص زیادی دارد از جمله کاهنده عفونت و افزاینده مقدار باکتری خوب در سیستم گوارشی. این مسئله باعث شده است عده زیادی معتقد باشند عسل برای درمان عفونت واژن موثر است.

دلایل استفاده از عسل برای درمان عفونت واژن
بسیاری از خانم ها با عفونت واژن متوسط گزارش دادند پس از استفاده از عسل به طور کامل بهبود یافتند. دلایل آن ها برای استفاده از عسل عبارتند از:

1- قیمت پایین:
عسل از داروهای درمان عفونت واژن ارزان تر است.

2- طبیعی بودن:
بسیاری از خانم ها دوست دارند به جای استفاده از مواد شیمیایی از مواد طبیعی استفاده کنند.

3- خواص ترمیمی:
عسل جوش های شدید و مشکلات پوستی را به طور طبیعی برطرف می کند.

4-  بدون عوارض جانبی:
عسل عوارض جانبی درمان های دیگر را به همراه ندارد. عوارض جانبی درمان های دیگر عبارتند از حساسیت یا سوزش واژن، سردرد، درد شکم یا خارش.

 

عفونت واژن,درمان عفونت واژن,درمان عفونت واژن با عسلاگر عفونت واژن شما خفیف است عسل را امتحان کنید

مشکلات استفاده از عسل برای درمان عفونت واژن
علی رغم وجود گزارشات فراوان در خصوص استفاده از عسل به عنوان درمان موثر عفونت واژن، هیچ شواهد علمی در این زمینه وجود ندارد. در مطالعه ای که در سال 2011 انجام شد عسل هیچ تاثیری بر کاندیدا (قارچی که بیشتر عفونت های واژن را ایجاد می کند) نداشت.

مشاهده شد عسل می تواند عفونت دیگری به نام Rhodotorula sp را درمان کند. از 4 نوع عسل استفاده شده، همه قادر به کاهش Rhodotorula sp بودند. البته Rhodotorula sp دلیل عفونت واژنی که خانم ها از آن رنج می برند نمی باشد. بنابراین عسل با افزاش باکتری های خوب بر عفونت واژن تاثیر می گذارد و با کشتن باکتری ها عفونت را برطرف نمی کند.

درمان عفونت واژن با استفاده از عسل چگونه است؟
اگر می خواهید عسل را به عنوان یک درمان موثر برای عفونت واژن استفاده کنید، ابتدا مطمئن شوید عسل خام و حرارت ندیده است. البته قبل از استفاده مطمعن شوید که حساسیت ندارید.

عسل را روی منطقه آسیب دیده قرار دهید و روی سطح آن را کامل بپوشانید. می توانید این کار را در حمام انجام دهید.

بگذارید عسل 30 دقیقه روی منطقه باقی بماند.

با استفاده از آب گرم عسل را شستشو دهید و منطقه را کامل خشک کنید.

این کار را حداقل دو بار در روز انجام دهید تا علائم برطرف شوند.

چه زمانی برای درمان عفونت واژن به پزشک مراجعه کنیم؟
اگر بار اول است که دچار عفونت واژن می شوید و یا اگر عفونت واژن چند بار تکرار شده است، پیش از استفاده از روش های خانگی به پزشک مراجعه کنید. ممکن است از عفونت باکتریایی یا مشکلات دیگری که منجر به عفونت واژن شده است رنج ببرید. عسل در خصوص این مشکلات موثر نیست بنابراین حتما به پزشک مراجعه کنید. اگر عفونت واژن شما خفیف است و می خواهید از روش های خانگی استفاده کنید، عسل را امتحان کنید. این محلول ارزان و عاری از دارو باعث آرامش شما می شود و خواص طبیعی زیادی دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=295500
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما