یکشنبه 9 دی 1397 - 22:16

تمجید خاص معلولان، کارکنان و نمایندگان از عملکرد بندپی در بهزیستی/نماینده منطقه محروم: تا ابد مدیون او هستیم/از خدمات ویژه به معلولان تا اقداماتی که جایگاه ایران در دنیا را تکان داد(+عکس)

بویرنیوز- آیین معارفه معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و تودیع رئیس سابق این سازمان با حضور مسئولان بلندپایه کشوری برپا شد.

نقش رئیس سابق سازمان بهزیستی در تصویب قوانین حمایت از معلولان ستودنی است

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در این مراسم اظهار داشت: در تصویب لایحه قانون برنامه ششم توسعه نزدیک به 31 ماده به مسائل اجتماعی مربوط است، دکتر بندپی در این زمینه همکاری خوبی داشت، رئیس جمهور در سخنانی گفته بود یک ماده از این قوانین هم اگر اجرایی شود بسیار ارزشمند و مؤثر است.

دکتر سلمان خدادادی گفت: رئیس سابق بهزیستی کشور در پیگیری، کار کارشناسی در مجلس، نظرات تخصصی در تهیه پیش قوانین حمایت از جامعه تحت پوشش بهزیستی همکاری ارزنده ای داشت.

وی گفت:همین آزمایش ژنتیک، اورژانس اجتماعی که اینقدردر کنترل معضلات اجتماعی در کشوراثرگذار بوده است، قانون حمایت از حقوق معلولان که هیچ کم و کاستی از قوانین مطرح در کشورهای توسعه یافته ندارد، همه از زحمات دکتر بند پی بوده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: برای مستمری بگیران اقدامات خوبی شد، دریافتی ها قانونمند شد و هر ساله افزایش هم داریم، پشت نوبتی ها همیشه یک دل مشغولی برای نمایندگان بود که این موضوع نیز توسط سازمان بهزیستی به خوبی عملیاتی شد.

خدادادی  به بخشی از خصوصیات رفتاری و شایستگی های دکتر بندپی اشاره کرد و افزود: رئیس سابق سازمان بهزیستی جزو مدیران پیگیر، اجتماعی و شایسته است، روحیه تعامل و همکاری دارد که قطعاً در هر جایی که هست می تواند به سازمان کمک کند.

اقدامات بهزیستی در دوره دکتر بند پی نمونه بود

در ادامه علی کرد با اشاره به توجه همه جانبه دکتر بندی پی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، اظهار داشت: دکتر بندپی و همکارانشان بیش از 4 بار در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و استان هایی که دور از مرکز بودند خدماتی را در شاخص های اجتماعی ارائه دادند.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس گفت: من بعنوان یک شاهد عرض میکنم،شناسایی و تحت پوشش قرار دادن معلولان در سراسر کشور، استخدام پرستار برای افرادی که دچار ضایعات نخاعی شده بودند، تدارک تسهیلاتی نگهداری برای معلولان گوشه ای از اقدامات دکتر بندپی برای جامعه معلولان کشور بود.

وی ادامه داد: امروز افتخار بهزیستی است که معلولان هزینه نگهداری در منزل را دریافت می کنند.

کرد بیان داشت: شناسایی و تحت پوشش قرار دادن کودکان کار زیر 10 سال، فراهم کردن زمینه شغل مناسب  و مزایای تحصیل برای این کودکان که عمدتاً از خانواده های سطح پایین هستند، اقدام ارزشمندی در بهزیستی بود.

وی با اشاره به اینکه افراد بیماری که طبق قانون مشمول دریافت خدمات بهزیستی می شوند همه تحت پوشش هستند، افزود: معالجه و پرداخت هزینه درمان معلولان، واگذاری ویلچر و صندلی های راحت در سراسر کشور، هزینه مسکن، خوراک و رفاهیات افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی از دیگر اقدامات قابل توجه دکتر بند پی بوده است.

این نماینده مجلس برخی دیگر از اقدامات رئیس سابق سازمان بهزیستی را اینطور بیان کرد:تحویل بسته های حمایتی در استان های کمتر برخوردار، پرداخت شهریه دانشجویانی که خانواده شان تحت پوشش است، هزینه ساخت مسکن برای خانواده هایی که دو معلول و بالاتر دارند، راه اندازی مهد کودک، اورژانس و مراکز حمایتی در مناطق کمتر برخوردار و محروم گوشه ای از این اقدامات بوده است و لازم میدانم بخاطر اقدامات کم نظیر دکتر بندپی برای کمک به مناطق محروم از ایشان تقدیر کنم.

کار کردن جای مدیری همچون دکتر بند پی سخت است

نماینده سقز و بانه نیز در این مراسم بیان داشت: دکتر بند پی در این چند سال برای خدمت به جامعه تحت پوشش سازمان بهزیستی از همه چیزشان گذشتند.

محسن بیگلری  گفت: در زمانیکه اکثر دستگاه ها از کمبود بودجه می نالند ما همه افراد را به بهزیستی و کمیته ارجاع می دادیم.

وی افزود: خدمات و تلاش های دکتر بندپی ما را وادار به تلاش بیشتر برای این سازمان می کرد، مردی برای تمام فصول و تمامی سازمان ها، به حق می گویم هرجا و در هر سازمانی مشکلی بود و از ایشان برای انجام کار دعوت میشد، آره گفت و خم به ابرو نیاورد.

بیگلری گفت: بزرگترین مساله ای که باعث شد تا ابد این مرد را دوست داشته باشیم، حس انسان دوستی، معلول دوستی، تواضع و خدمت گذاری اش بوده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: حوزه من در طول تاریخ بهزیستی، رئیس نیامده بود، اما ایشان آمدند و دو شبانه روز هم میهمان ما بود و همه نقاط استان را دید، ما تلاش ها و خدمات او را فراموش نمیکنیم…

محسن بیگلری  خاطر نشان کرد: میدانم رئیس جدید فکر میکند کار کردن جای همچین فردی بسیار سخت است، اما سازمان بهزیستی تیم و نیروهای خوبی دارد که قطعاً با بهره گیری از آنها می توان موفق بود.

تقدیر سازمان های مردم نهاد از بندپی/اقدامی کم نظیر در دنیا

در ادامه این مراسم، محمود نژاد مدیرعامل انجمن حمایت از معلولان ایران خطاب به دکتر محسنی بندپی گفت: بابت لایحه از شما تشکر میکنم، بابت هزاران معلولی که تحت پوشش آوردید تشکر میکنم.

وی این ابیات را به رئیس سابق سازمان بهزیستی تقدیم کرد:

“یا رب این نوگل خندان که سپردی به منش –  می‌سپارم به تو از چشم حسود چمنش

گر چه از کوی وفا گشت به صد مرحله دور –  دور باد آفت دور فلک از جان و تنش”

مدیر موسسه تولدی دوباره نیز با تقدیر از همکاری های دکتر بندی پی با سازمان های مردم نهاد، اظهار داشت: در دوران ایشان مرتب گفت و گو داشتیم و صدای ما بدون اینکه نیاز به تلاش سخت باشد، شنیده می شد، نامه ای نبود که ما ارائه کنیم و بی پاسخ بماند.

این فعال اجتماعی گفت: آقای بندپی متعهد به استفاده از فناوری های نوین و بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد بود و در آخرین اقدامی که در دنیا کم نظیر و در منطقه بی نظیر بود تسهیلاتی برای زنان باردار معتاد بود، و مطمعناً حالا نوزادانی که معتاد متولد نمیشوند برای ایشان دعای خیر می کنند.

استاندار تهران و رئیس سابق سازمان بهزیستی کشور از افزایش ۶۲ درصدی بودجه سازمان بهزیستی در سال ۹۸ خبر داد و گفت: این سازمان تخصصی ترین نهادی است که به مسائل اجتماعی می پردازد و ۲۳ هزار نیروی متخصص دارد که از این تعداد، ۶۲ درصد پرسنل و ۴۲ درصد مدیران را زنان تشکی می دهند.

به گزارش عصرامید، دکتر محسنی بندپی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه تولیت سلامت اجتماعی به این سازمان حمایتی واگذار شده است گفت:  الگوی درمان مدار اعتیاد، ایجاد سامانه الکترونیکی طلاق، افزایش مستمری از جمله اقداماتی است که با کمک و همکاری مجلس و سایر دستگاه‌ها انجام شده است.

استاندار تهران با بیان اینکه قرار است با کمک بهزیستی آسیب‌های اجتماعی را حل کنیم، اذعان کرد: در حال حاضر ۹۲ درصد تصدی‌ها در بهزیستی واگذار شده است و صمیمانه از همکاری خوب NGOها تشکر و قدردانی میکنم.

دکتر محسنی بند پی افزود: اگر توانستیم ۵۰۰ هزار پشت نوبتی را تحت پوشش قرار دهیم به واسطه حمایت های دولت بوده

وی با اشاره به قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت افزود: بهزیستی بعد از ۱۵ سال توانست از این قانون در اجلاس نیویورک رونمایی کند، مترقی ترین قانون، که به ادغان خارجی ها نمونه این قانون که همه الزامات و خواسته های جامعه معلولان را برآورده سازد در دنیا کم است.

محسنی بندپی در پایان با اشاره به عملکرد سازمان بهزیستی در جشنواره «شهید رجایی» یادآور شد: براساس ارزیابی سازمان استخدامی در سطح استانی، سال گذشته از ۲۷ اداره کل بهزیستی کشور تقدیر شد که کسب این مقام را مدیون همه  کارمندان خدوم سازمان بهزیستی هستیم.

به گزارش عصرامید، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: افتخار می‌کنیم که در سازمان بهزیستی خدمت می‌کنیم و « انوشیروان محسنی بندپی» مدیریت این سازمان را بالغ بر ۴ سال بر عهده داشتند؛ در این راستا از بین 15 نفری که از داخل و خارج سازمان برای این سمت مورد بررسی قرار گرفتند بعد از تایید رئیس جمهور، حکم ریاست این سازمان را برای «وحید قبادی دانا » فردی دانشگاهی و فرهیخته و از چهر های جوان ابلاغ کردم.

وی با اشاره به اینکه مددجویان سازمان بهزیستی نیازمند نگاه ترحم آمیز نیستند تصریح کرد: آنها گاهی توانمندی‌های زیادی را نسبت به یک فرد سالم دارند، لذا بایستی برای توانمندسازی این افراد در جامعه و حضور پررنگ تر این افراد بیش از پیش گام هایی برداشته شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه از بین بردن فقر مطلق و ناهنجاری ها باید در دستور کار قرار گیرد گفت: باید بتوانیم مشاوره قبل از ازدواج و پس از ازدواج برای جلوگیری از طلاق را دائما اجرایی کنیم و برای اینکه تصادفات منجر به معلولیت نشود نکات ایمنی را رعایت کنیم و با کمک دستگاه های حمایتی با آسیب شناسی ریشه ای مشکلات را حل کنیم.

وی با بیان اینکه شرکای اجتماعی نقش نظارتی دارند افزود:  فعالیت‌هایمان را باید به اتاق شیشه‌ای منتقل کنیم و اقدامات و اعتبارات تخصیص یافته را بایدبه طور مشخص اطلاع دهیم.

شریعتمدداری در پایان یادآور شد: ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جامعه هدف بهزیستی هستند که یک میلیون و ۶۰۰ نفر آن‌ها را معلولان تشکیل می‌دهند. همچنین ۶۰۰ هزار سالمند، یک میلیون نفر مستمری بگیر، ۱۹۰ هزار زن سرپرست خانوار، یک هزار و ۱۷۳ مرکز توانبخشی روزانه تحت حمایت بهزیستی قرار دارند.

در ابتدای این مراسم، پهبد پورشبانان، جانشین رئیس سازمان بهزیستی و مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی، خدمات انوشیروان محسنی بندپی را طی چهار سال فعالیت او در بهزیستی برشمردند. صادق‌زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز به نمایندگی از مدیران کل استان‌ها از فعالیت‌های بندپی تشکر کرد.

حواشی:

تشویق ممتد دکتر بند پی توسط افراد حاضر در سالن

قدردانی ویژه وزیر رفاه و استاندار تهران از زحمات و عملکرد درخشان دکتر پورشبانان؛ جانشین رئیس سازمان بهزیستی

در بخشی از این مراسم شریعتمداری به تلاش های بی نتیجه برای ماندن بندپی در وزارت رفاه اشاره کرد و گفت: خیلی تلاش کردیم که در وزارتخانه از وجود دکتر بندپی بهره مند باشیم، اما قلابمان کارساز نبود و توفیق استفاده از ظرفیت ایشان نصیبمان نشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=295470
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما