جمعه 7 دی 1397 - 21:46

مرحوم راننده!

⛔️ مرحوم راننده!

🔹در ايران ما رسم است وقتي حادثه‌اي براي يک هواپيما پيش مي‌آيد و خلبان و سرنشينان آن جان مي‌بازند، بلافاصله «مرحوم خلبان» مقصر معرفي مي‌شود تا مقصران اصلي زير سؤال نروند.

🔹وقتي در واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي، يک اتوبوس دچار حادثه شد، ابتدا به سراغ راننده آن رفتند و گفتند چون او پشت فرمان سکته کرده بود اين حادثه اتفاق افتاد.

🔸بعد از آنکه پزشکي قانوني اعلام کرد راننده اتوبوس سکته نکرده بود و حادثه در اثر فرسودگي اتوبوس و عدم رعايت ضوابط توسط مسئولان دانشگاه رخ داده، 5 نفر از مسئولان مياني دانشگاه را برکنار کرده‌اند.

🔸اين، يعني فرار از مسئوليت. زيرا مسئولان مياني معمولاً تابع نظر و فرمان مقامات بالاتر هستند و اگر تقصيري باشد به گردن مسئولان اصلي است. مسئولان اصلي بايد پاسخ بدهند که چرا به افرادي اعتماد کرده‌اند که يا کاربلد نبودند و يا به وظيفه خود عمل نکرده‌اند.

🔹در کشورهاي ديگر، وقتي در مجموعه‌اي اتفاقي حتي کوچک‌تر از آنچه در واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي رخ داده پيش بيايد، بالاترين مقام آن مجموعه استعفا مي‌دهد و مسئوليت آن حادثه را به عهده مي‌گيرد بطوري که حتي وزير يا رئيس‌جمهور از مسئوليت خود کنار مي‌روند و خود را در معرض پرس‌وجو قرار مي‌دهند.

❌در ماجراي حادثه اتوبوس واحد علوم و تحقيقات و جان باختن 10 نفر در اين واقعه، متأسفانه بالاترين مسئولان دانشگاه آزاد با توسل به سياست «کي بود؟ کي بود؟ من نبودم!» تلاش مي‌کنند خود را طلبکار جلوه بدهند و افراد ضعيف را مقصر معرفي کنند. اين، يک شيوه غيراخلاقي و مبتني بر فرافکني است که نظام جمهوري اسلامي از آن رنج مي‌برد.

🔹در حادثه اتوبوس و جان باختن 10 نفر در واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد، قبل از همه بايد بالاترين مسئولان اين دانشگاه از رئيس هيأت امنا گرفته تا رئيس دانشگاه پاسخگو باشند. زيرا آنها هستند که مديران رده‌هاي پايين‌تر را منصوب کرده‌اند و در اين انتصاب‌ها دقت لازم را نداشته‌اند. اين آقايان تلاش نکنند با شعار دادن و ضعفا را برکنار کردن بر تقصير خود سرپوش بگذارند. مردم اين مسائل را مي‌فهمند و فريب ظاهرسازي‌ها را نمي‌خورند.

▪️ضمناً در اين حادثه، از همه مظلوم‌تر همان مرحوم راننده است که کسي از او يادي نمي‌کند و وظيفه‌شناسي و بموقع سرکار آمدن و با اتوبوس اسقاطي‌ کارکردن که سرانجام قاتل جانش شد را به ياد نمي‌آورند. توجه به اين مرحوم محروم و خانواده داغدار او نيز از وظايف کساني است که اين روزها با حادثه اتوبوس واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي سروکار دارند./ روزنامه جمهوری اسلامی

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=295386
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما