چهارشنبه 5 دی 1397 - 0:28

چگونگی مخفی سازی فایل ها در گوشی های اندرویدی

بویرنیوز- مخفی کردن فایل ها در اندروید

امروز در این مقاله قصد داریم تا به شما دوستان آموزش دهیم که چگونه فایل های خود را در گوشی های اندرویدی مخفی کنید. قطعا این روش مخفی سازی فایل ها می تواند برای شما دوستان کاربردی باشد.

زمان هایی وجود دارد که شما دیگر صاحب گوشی خود نیستید و گوشی شما دست فرد دیگری است و این زمان ها مهم است که فایل های خود مانند عکس ها و ویدئوهای شخصی در اختیار فرد دیگری قرار نگیرد.

به دلیل اینکه سیستم عامل اندروید زمینه هایی از سیستم لینوکس را در خود دارد همین موضوع باعث می شود تا روش هایی برای مخفی سازی فایل ها وجود داشته باشد و فقط و فقط برنامه مدیریت فایل شما اجازه باز کردن آن را داشته باشد این روش ها نه تنها ساده هستند بلکه می توانند به راحتی و بدون هیچ برنامه ای فایل های شما را مخفی سازند. بریم سراغ روش ها:

روش اول مخفی سازی فایل ها:

در روش اول شما می توانید به راحتی یک فولدر را حذف کنید . برای این کار تنها کافیست یک نیوفولدر با هر اسمی که تمایل دارید بسازید و بعد یک نقطه جلوی نام این فولدر بگذارید. اصلا مهم نیست که نام این فولدر چیست فقط کافی است که یک نقطه بعد از اسم مورد نظر بگذارید.

این موضوع به اندروید می گوید که این فولدر و محتویات آن را فراموش کند. در این مرحله فقط برنامه مدیریت فایل و یک سری برنامه دیگر از وجود چنین فایلی اطلاع خواهند داشت. این بدین معنی است که دیگر فایل های این فولدر در بخش هایی مثل گالری ، ویدئو پلیرها ، ایمیل های و … مشاهده نمی شود.

چگونگی مخفی سازی فایل ها در گوشی های اندرویدی

روش دوم مخفی سازی فایل ها

در این روش به داخل فولدر مورد نظر می روید و در اینجا یه فایل با نام no media. می سازید. این فایل نه حجمی دارد و نه چیزی و فقط یک هدف را دنبال می کند و آن مخفی سازی فایل های موردنظر شما است. این فایل به این صورت عمل می کند که اجازه دسترسی اندروید را به تمام فایل های تصویری در این فولدر را نمی دهد.

یک نکته مهم که باید به آن توجه کنید این است که باید گزینه دیدن فایل ها و فولدرهای مخفی را در گوشی خود فعال کنید ، در غیر این صورت شما دسترسی به فایل های خود دیگر نخواهید داشت. در واقع سخت ترین بخش ماجرا در این فرآیند این است که بتوانید بهترین برنامه مدیریت فایل را پیدا و از آن استفاده کنید. اگر گوشی یا تبلت اندرویدی شما دارای برنامه مدیریت فایل نیست می توانید از برنامه های خوب در این زمینه استفاده کنید که یکی از آنها برنامه ES File Explorer File Manager است.

مخفی سازی فایل ها در گوشی

برخی امکانات ES FILE EXPLORER FILE MANAGER

کپی، پیست، کات، جا به جایی، جستجو، ارسال و به اشتراک گذاشتن فایلها

نصب ، حذف و پشتیبان گیری از برنامه ها

فشرده سازی و استخراج فایل های فشرده (ZIP)

باز کردن فایلهای RAR

مشاهده ی فرمت های مختلف عکس ها ، فیلم ها و اسناد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=295264
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما