چهارشنبه 5 دی 1397 - 0:21

درمان میخچه

بویرنیوز– یکی از روش های خانگی درمان میخچه استفاده از گوجه فرنگی است

امروزه یکی از مشکلاتی که برای زنان و مردان وجود دارد به خصوص آن دسته از افراد که از کفش مناسب استفاده نمی کنند ابتلا به میخچه است. ضایعه ای که با درد و تورم همراه است و امکان راه رفتن و یا پوشیدن کفش را برای شخص از بین میبرد .

بسیاری از افراد در مراحل اولیه که مبتلا می شوند به آن توجهی نمی کنند و پس از بیشتر شدن درد و تورم به فکر خود درمانی هایی مثل بریدن میخچه با چاقو یا تیغ ، ناخن‌گیر یا سوزاندن آن یا استفاده از سنگ پا می افتند. روش هایی که نه تنها آن را بهبود نمی بخشد بلکه باعث بد‌تر شدن میخچه یا ایجاد عفونت می گردد . در ادامه روشی را برای درمان خانگی میخچه به شما معرفی خواهیم کرد.

مراجعه به پزشک

یکی از روش های درمان میخچه مراجعه به پزشک و بریدن میخچه است که فقط توسط پزشک و در مطب می‌تواند صورت گیرد و درنتیجه اقدام خودسرانه نه‌تنها سودی نخواهد داشت بلکه مطمئنا برای بیمار مضر هم خواهد بود.

استفاده از چسب میخچه

همچنین چسب های میخچه که امروزه می توان از داروخانه ها تهیه کرد می توانند به دلیل داشتن اسید سالیسیلیک موثر واقع شوند.

درمان خانگی میخچه با استفاده از گوجه فرنگی

اما یکی از روش های خانگی، ارزان، بدون عوارض همراه با بهبودی استفاده از گوجه فرنگی است. گوجه فرنگی حاوی اسید سالیسیلیک است همان اسیدی که در چسب میخچه وجود دارد و باعث بهبودی می شود اما از انجایی که گوجه فرنگی در همه خانه ها وجود دارد پس استفاده از آن کم خرج تر است.

کافی است هنگامی که به میخچه مبتلا شدید یک گوجه فرنگی را برش بدهید و از طرف داخلش روی میخچه بگذارید و با پارچه و کیسه فریزر روش رو ببندید و بگذارید شب تا صبح بماند. بعد از آن خواهید دید که نه تنها درد آن کمتر شده، بلکه بسیار هم نرم می شود. البته دفعاتی که باید از این روش استفاده کنید بستگی به میزان تورم و قدمت میخچه دارد اما معمولا با یک بار استفاده بهبودی رو کاملا حس میکنید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=295257
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما