سه شنبه 27 آذر 1397 - 0:02

دلیل وزیر صنعت برای انتخاب خداداد غریب پور/اولویت های مدیرعامل جدید ایمیدرو برای توسعه کشور مشخص شد(+جزئیات)

گروه سیاسی- مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن مجلس و جمعی از چهره های ملی برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز، دکتر خداداد غریب پور در ابتدای این مراسم ضمن قدردانی از حسن اعتماد وزیر صنعت، گفت: امیدوارم و البته تلاش میکنم امانت دار خوب و پاسخگویی باشم و بتوانم سیاست هایی که وزارت صنعت و کشور از ایمیدرو انتظار دارد به سرانجام برسانم و از این مسئولیت سربلند بیرون آیم.

نقش کلیدی ایمیدرو در توسعه صنعتی ایران

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره ایمیدرو از رویکردش در توجه به منابع معدنی در بازار سرمایه گفت و اظهار داشت: بازار بورس ما ۶۲۷ هزار میلیارد تومان است، دو صنعت ۵۰ درصد صنعت ایران را به خود اختصاص داده اند، یکی کانی های فلزی و فلزات اساسی و دیگری شیمیایی ها، که از این میزان ۲۵ درصد بورس را کانی های فلزی و فلزات اساسی با مبلغ ۱۵۸ هزار میلیارد تومان در اختیار دارند.

وی گفت: در شرایط کنونی ۲۵ درصد بازار سرمایه حوزه مسئولیت ما است، حوزه ما اقتصادی است، اگر قرار است ایمیدرو در اقتصاد ایران پیشران باشد و زیر ساخت و تسهیل ایجاد کند، باید با بخش خصوصی همراه و همکار باشد.

معاون وزیر صنعت عنوان کرد: ایمیدرو متولی رهبری در بخش توسعه، توانمند سازی و رقابت پذیر کردن منابع معدنی برای خلق ثروت در کشور است، از طرفی بعنوان یک دستگاه حاکمیتی به شمار میرود که باید توسعه ای فکر کند و ثروت خلق شده را به نحو مطلوبی در جامعه توزیع کند.

غریب پور اظهار داشت: حفظ اشتغال موجود از خلق ثروت مهم تر به شمار میرود، خوشحالم ایمیدرو را به عنوان یک سازمان برتر تحویل گرفتم.

وی از لزوم توجه به بخش خصوصی گفت و تصریح کرد: باید زیرساخت ها برای بخش خصوصی فراهم شود تا پای کار بیایند و در توسعه همه جانبه نقش آفرینی مؤثری ایفا کنند.

اولویت های غریب پور برای مدیریت ایمیدرو مشخص شد

توجه به صادرات از دیگر محورهای سخنان غریب پور بود، او در این باره گفت: باید از قوانین عجولانه و بخشنامه های شتابان حذر کرد، ظرفیت عظیم ایمیدرو، نیروی انسانی ارزشمند و حمایت های دولت و حاکمیت هست، می ماند هنر ما مدیران که با بهره گیری مناسب از این امکانات بهترین نتیجه ممکن را رقم بزنیم و به اهداف پیش بینی شده برنامه ششم توسعه برسیم.

خداداد غریب پور اولویت های کاری اش در ایمیدرو را اینطور تشریح کرد: حرمت انسان ها و اخلاق مداری اولویت اول من است، پاسخگو بودن و راستگو بودن به جد برایم قابل اهمیت است، در همه مسئولیت هایم شعارهای (توکل به خدا، کار تیمی، مسئولیت پذیری و انجام درست کار درست) را بعنوان چهار اصل اساسی باور دارم.

معاون وزیر صنعت ضمن بیان اینکه تاخیر در کارها و پروژه ها به واسطه نبود ساختار مدون و قابل اتکا است، عنوان کرد: باید هزینه ها را کم کرد، با دانشگاه ها تعامل شایسته داشته باشیم، برای همه اهداف و برنامه ها باید ساختار تعریف کنیم، معتقدم مشکل کشور اینست ما قوانین و دستورالعمل های عالی داریم اما مدل و ساختار خوبی برای بهره بردن از این پتانسیل ها عملیاتی نمیشود.

اقدام ارزشمند غریب پور در گروه توسعه ملی

مدیرعامل ایمیدرو به گوشه ای از فعالیت هایش در گروه توسعه ملی پرداخت و خاطر نشان کرد: ما کنستانتره سنگان در گروه توسعه ملی را طی ۳۲ ماه ساختیم، ۲ و نیم میلیون تن کنسانتره است، با وجود همه موانع اما ما ساختار ایجاد کردیم ، ساختار کنترل پروژه، هزینه و تامین مالی تدارک دیدیم و در بهینه ترین زمان ممکن این پروژه بزرگ را به بهره برداری رساندیم.

دکتر غریب پور در پایان از اهمیت نیروی انسانی بعنوان مهم ترین داشته هر سازمانی گفت و خاطر نشان کرد: موفقیت مدیران مرهون تلاش نیروهای انسانی خوب است، امیدوارم با لطف خدا و با همکاری و هم افزایی با یکدیگر، موفقیت و سربلندی ایمیدرو در افق های توسعه و استقلال کشور را شاهد باشیم.

وزیر صنعت نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حضور پیشکسوتان صنعت و نمایندگان در مراسم تکریم روسای ایمیدرو، اظهار داشت: در دوره جدید چند وظیفه مد نظر است، در وهله نخست وظیفه روتین و حفظ شرایط موجود، همانطور که در تاکیدات رهبر معظم انقلاب و سیاست های دولت حمایت از تولید ایرانی و حفظ اشتغال موجود یک ضرورت جدی به شمار میرود، حفظ تولید و اشتغال موجود برای ما در اولویت امر قرار دارد.

حفظ تولید و اشتغال ملی خواسته نخست وزیر جدید صنعت

رضا رحمانی گفت: برای تحقق این خواسته هم ساختار تعریف کردیم و هم مستمرا پیگیری میکنیم.

وی به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر “حفظ تولید و اشتغال ملی در وضع کنونی یک جهاد است”، بیان داشت: ما هم در وهله نخست به دنبال این مهم هستیم، نیاز به بخشنامه و دستور نیست، این امر تکلیف امروز همه ما است، باید بدانیم دشمن به دنبال زمین گیر کردن تولید ملی است، ما هم بر همین مبنا پیگیر حفظ و حمایت از تولید و اشتغال ملی خواهیم بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در شرایط جدید، این وظیفه همه است که از تامین مواد اولیه تا سایر نیازمندی ها، برای حفظ وضع موجود گام بردارند و وظیفه داریم برای کالا‌های اساسی برنامه ریزی کنیم، اگرچه حفظ تولید و تامین مایحتاج مردم اولویت است اما تمام کار ما نیست، باید برای تحقق اهداف مهم و ارزشمند ساختار و برنامه ریزی کنیم.

رحمانی با اشاره به اینکه در حوزه معادن امروز با توجه به تحریم‌ها ارز حاصل از واحد‌های معدنی و همچنین اشتغال از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: مردم توقعاتی دارند و ما هم رسالت پاسخ به خواسته مردم را داریم، در دوره جدید حوزه معدن و صنایع معدنی یکی از اقدامات زیربنایی مد نظر ماست، اینکه امروز جایگاهی که ما داریم و نقشی که معدن و صنایع معدنی خدادای در اقتصاد ملی ما دارد، ذخایری که ما داریم باید بیش از پیش مورد توجه و کار باشد.

دلیل انتخاب غریب پور توسط وزیر/توصیف جالب از گذشته مدیرعامل جدید ایمیدرو

وی به روند انتخاب خداداد غریب پور بعنوان مدیرعامل ایمیدرو هم پرداخت و عنوان کرد: نعمت فراوان بود گزینه خوب زیاد داشتیم، گزینه های زیادی مد نظرم بود، معدن یکی از بخش‌هایی است که باید برای سرمایه گذاری به آن سمت برویم و دلیل انتخاب غریب پور نیز همین بوده است.

وزیر صنعت ادامه داد:ما که نمیخواهیم آقای غریب پور در معدن کار کند، ما از ایشون انتظار سرمایه گذاری در حوزه معدن را داریم،سابقه هم خودم اطلاع دارم و هم مطالعه کردیم،بنده فعالیت ها و افراد را در کنار همدیگر میبینم، تعهد و کارآمدی بوده و عملکرد گذشته هم مد نظرم بوده، دلیل انتخاب آقای غریب پور هم بخشی از پارامترهایم همین بوده است.

رحمانی اضافه کرد: مجموعه ای که انتخاب شده، جوان، چابک، باسواد، پاکدست و اصولا هر کدام هر جایی بوده مدیر موفقی بوده، دوستان لطف کردند در این شرایط سخت مسئولیت پذیرفتند و بنای کمک دارند، میخواهند سرباز این جبهه باشند.

وی با اشاره به اینکه امروز اگر جاهایی اسیب پذیریم بخاطر نادیده گرفتن چرخه های زیردستی است، هرچقدر زنجیره را تکمیل تر کنیم، آسیب پذیری مان کمتر میشود.، تاکید کرد: معدن و صنایع معدنی جزو اولویت‌های ما است و هر چه بیشتر بتوان زنجیره را تکمیل کرد آسیب پذیری کمتر خواهد بود؛ ۴۰۰ منطقه امید بخش در سال‌های اخیر شناسایی شده و پیش بینی حداقل سه پروژه مگا سایز در این بین می‌شود.

اقدام مهم غریب پور در گروه توسعه ملی که نظر رحمانی را به خود جلب کرد

عضو کابینه دوازدهم تاکید کرد: در پروژه سنگان که آقای غریب پور (بعنوان رئیس گروه توسعه ملی حضور داشت)، سخنان معاون اول رئیس جمهور قابل توجه است که گفت این پروژه خاطره انگیز شد، من در آن زمان بعنوان معاونت طرح و برنامه وزارتخانه از روند زمانبندی پروژه سنگان مطلع بودم، وقتی گفتند بنای افتتاح دارند، باور نکردم، خب یکی از معضلات کشور طولانی شدن پروژه هاست، این برای من مهم است‌.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه منابع کشور کم نیست، اما وقتی ندانیم به کجا می‌رویم این منابع به هدر می‌رود، درباره بازار خودرو نیز گفت: برای کاهش قیمت و متعادل کردن آن باید تلاش کنیم.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=294806
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علیرضا گفت:

    زنده باد،انشااله همینطورپاکدست ومتعهدبمونه،میگن مهمترین موردشون نیروی انسانی هست که به وضوح برای من روشن است که عامل موفقیت شون علاوه بر همه محاسنشون استفاده بجاازنیروی انسانی شون هست،دردوران دانشجویی که ایشان استاندارمون بودن بارهاگروههای فعال دانشجویی رودرحد7یا8نفردعوت میکردن وازنظراتشون استفاده میکردن که حقیربارهادراین جلساتشون بودم وهمیشه خاضع و فروتن به حرفامون گوش میدادویادداشت میکرد،نه مثل مسئولان فعلی میرن بین چندهزارنفردانشجوونگاهشون عاقل اندرصفیهه وشوی رسانه ای فقط راه میندازن،ایشون کاملن مبراازاین حرفهاهستن و آرزوی موفقیت از صمیم قلب براشون دارم وتنهاگزینه ای هست که میتواندقوم لرراسربلندکند،خداوندپشت وپناهش

  2. توسعه گفت:

    اقای غریب پور ضمن تبریک بفکر استان محروم خودت هم باش

  3. عشایر گفت:

    درود نگاه عکس اولی اش بکنید مشخص وزیر قبولش دار خیلی

  4. غریب گفت:

    سلام خدمت شما علیرضا که نظر دادید ایشون فرماندار بودن نه استاندار

دیدگاه شما