دوشنبه 26 آذر 1397 - 12:15

اختیار جدید دولت به استاندار/یارانه 3 دهک از مردم حذف می شود

وزیر کشور گفت: طبق لایحه بودجه ۹۸ استانداران یارانه ۳ دهک را به تشخیص خود حذف و صرف توسعه حمل و نقل عمومی، تولید و معیشت نیازمندان کنند.

به گزارش بویرنیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش روز ملی حمل و نقل با بیان اینکه ۲۶ آذرماه روز حمل و نقل یادآور خاطرات زمان جنگ و تلاش‌ها و ایثارگری‌های به خرج داده قشر زحمتکش و فعال در حوزه حمل و نقل است، گفت: در آن شرایط سخت این قشر فعال، ایثارگرانه خدماترسانی ایثارگرانه‌ای به جبهه‌های جنگ کردند.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه حمل و نقل درون شهری یک موضوع میان بخشی است که متوجه یک نهاد و یک دستگاه نیست، گفت: به دلیل ذات حمل و نقل این موضوع بین بخشی و چند وجهی است و برای سهولت در آن نیازمند همکاری‌های بین بخشی هستیم. برای تردد آسان‌تر و روان‌تر ما هم نیاز به علامت گذاری‌های درست، مدیریت ترافیک و مهندسی خیابان‌ها و طراحی شهری هستیم.

وی با اشاره به تاثیر هوشمندسازی و توسعه انجام امور اداری به صورت الکترونیک گفت: پیش از این برای پرداخت یک قبض نیز باید از خانه بیرون می‌آمدیم، اما در حال حاضر انجام بخشی از فعالیت‌ها به صورت هوشمند در کاهش بار ترافیکی تاثیر گذاشته هرچند هنوز ۵۰ درصد کار بر روی زمین است و هنوز بر روی نرم افزار‌های هوشمند ننشسته است.

وی با تاکید بر اینکه پس از ۲۷ تا ۲۸ سال که در حال فعالیت‌های اداری در نهاد‌های مختلف هستم هنوز علاقه مندی به فعالیت کارتابلی تمام نشده گفت: در حالی که باید فعالیت‌های کارتابلی تبدیل به فعالیت‌های هوشمند شود تا از مراجعه مردم کاسته شود. در حال حاضر تا برخی از مردم مراجعه نکنند کار به خوبی انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به آمار بالای استفاده از سوخت در کشور گفت: ما پیک ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در روز را نیز زده ایم، اما به طور معمول ۸۰ تا ۸۵ میلیون بنزین در روز سوخت می‌شود که بیش از شاخص‌های بین المللی است. همچنین ۵ هزار نفر تلفات تصادفات درون شهری ما است که این آمار نیز بسیار غم انگیز و هزینه زا است.

وزیر کشور تاکید کرد: ما باید هزینه‌های زندگی و میزان آسیب‌هایی که به شهروندان می‌شود را کاهش دهیم. در شورای عالی ترافیک و در کمیسیون ویژه کلان شهر‌ها موضوعات مرتبط با ترافیک و حمل و نقل پیگیری می‌شود و در حال حاضر برای متروی کلان شهر‌ها ۲ هزار واگن در یک نوبت و ۳۵۰ واگن در نوبت دیگر سفارش داده شده است.

وی با اشاره به موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: از ابتدا قرار بود با هدفمند کردن یارانه‌ها این اعتبارات صرف تولید و حمل و نقل شود که خوشبختانه امسال در لایحه بودجه ۹۸ بنا به تشخیص استانداران، یارانه ۳ دهک حذف و صرف توسعه حمل و نقل عمومی، تولید و معیشت افراد نیازمند می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=294757
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما