یکشنبه 25 آذر 1397 - 10:27

کدام مسئول دختر دم بخت دارد!؟

گروه سیاسی – چند روز قبل حسن روحانی رئیس جمهور در سخنانی گفت که به اعضای کابینه تاکید کرده ام؛ از اقوام، مذاهب، زنان و جوانان استفاده کنید.

به گزارش «بویر نیوز»، اگرچه رئیس جمهور در زمان معرفی هر دو کابینه خود به مجلس به همین سخنان توجهی نکرد اما جای بسی امیدواری است که حداقل این موضوعات را که قطعا دغدغه بخش عظیمی از ملت است را به وزرا و اعضای کابینه خود توصیه کرده است.

البته گویا اعضای کابینه هم چندان گوششان بدهکار این سخنان نبوده و این توصیه های رئیس جمهور را هم نادیده گرفته اند و فقط در یک بخش خوب عمل کرده اند و آنهم استفاده از “اقوام” در سمت های مدیریتی بوده است.

یقینا خواست جامعه مبنی بر استفاده از ظرفیت اقوام منظور قوم و خویش ها نبوده بلکه استفاده از قوم های مختلف ایرانی که در نقاط مختلف زندگی می کنند است، اما گویا یا رئیس جمهور این کلمه را بد ادا کرده است و یا اعضای کابینه پیام را اشتباه گرفته اند چرا که هر روز شاهد استفاده از اقوام مسئولان در جایگاه های مدیریتی هستیم.

از انتصاب پرحاشیه پسر رحمانی فضلی گرفته تا حکم معاونت وزیر برای داماد رئیس جمهور از نمونه های استفاده از اقوام در همین چند روز است اما این موضوع منحصر امروز و یا مربوط به شخص و بخش خاصی نمی شود و طی مدت اخیر در بخش های غیردولتی از جمله صدا و سیما نیز شاهد این روند هستیم.

اگر کمی حافظه تاریخیمان رو مرور کنیم، بخوبی به این نتیجه می رسیم که تعداد زیادی از فرزندان، دامادها و خواهرزداه و بردارزاده های و فامیل زاده های مسئولین این کشور یک شبه راه چند ساله را طی کرده اند و به موقعیت های مدیریتی کلانی رسیده اند در حالی که جوانان نخبه بسیاری با شایستگی های فراوان هنوز درگیر معضل بیکاری هستند و نه تنها دنبال مدیریت نیستند بلکه دغدغه اشتغال و نان دارند.

بنظر نمی رسد که استفاده از ژن خوب ها و یا اصلاحا آقازاده ها توانسته باشد حلال مشکلات مردم باشد چرا که اکنون وضعیت تورم، بیکاری، مشکلات زیست محیطی، فساد اداری و آسیب های اجتماعی در کشور در وضعیت بسیار نامطلوبی است.

حال که استفاده از اقوام، مذاهب، زنان و جوانان فقط در حد حرف و شعار باقی مانده است و حتی قانون منع بکارگیری بازنشستگان هم مشمول ماده و تبصره برای برخی نورچشمی ها شده است، بنظر می رسد جوانان باید دنبال دختران دم بخت در خانه های مسئولان بگردند تا شاید بتوانند شامل بند “اقوام” شوند و هم به وضعیت نگران کننده آمار ازدواج کمک کنند و هم استعدادهای خود در راه خدمت به مملکت را شکوفا کنند.

با این تفسیر باید به دنبال پاسخی برای این پرسش که “کدام مسئول دختر دم بخت دارد!؟” بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=294676
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    بویرنیوز باید پاسخگوی عملکرد دولت باشی.سال ۹۶ خوب حمایت کردی الان که دولت گند میزنه شدی منتقد. لعنت به حزب باد

دیدگاه شما