یکشنبه 25 آذر 1397 - 11:07

توصیف جالب خبرگزاری رسمی قوه قضائیه از انتصاب خداداد غریب پور/واکنش رسانه های ملی به انتصاب مدیرعامل ایمیدرو

خداداد غریب پور؛ با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت به سمت معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) منصوب شد.

غریب پور کیست؟!

به گزارش بویرنیوز، سایت عصر امید در مطلبی نوشت: کمتر متخصص و کارخانه صنعتی و تولیدی کشور است که غریب پور را نشناسد.

* تعمیرات اساسی شرکت پتروشیمی شازند پس از گذشت ۷ سال با تکیه بر توان متخصصان داخلی با مدیریت غریب پور به سرانجام رسید، این موضوع و قطع وابستگی کشور در اورهال «تعمیرات اساسی» صنعت حیاتی پتروشیمی رکورد تاریخی در این صنعت به شمار میرود

* برای اولین بار در کشور آن هم در شرایط تحریم، قرارداد ۱ و نیم میلیارد یورویی  EPC+F  که بیش از ۲.۲ برابر خالص ارزش دارایی های گروه توسعه ملی است، در صنعت پتروشیمی و در مدیریت گروه توسعه ملی تحت مدیریت دکتر غریب پور منعقد شد.

* در زمان تصدی وی در پتروشیمی شازند، ۱۱٫۵ تن نقره این شرکت که از سال ۸۵ توسط شرکتی آلمانی بلوکه شده بود کاملا دریافت شد، همچنین ۱٫۵ میلیون دلار از وجوه این شرکت که در ژاپن بلوکه شده بود نیز وصول شده است.

* تندیس و لوح تقدیر صادر کننده نمونه سال ۹۳ در میان ۳۱۲ شرکت و کارخانه بزرگ ایران، به دکتر خداداد غریب پور مدیر عامل وقت شرکت پتروشیمی شازند اهدا شده است.

* ارائه صورت های مالی بر اساس استاندارد IFRS برای اولین بار ، این اقدام مورد تقدیر جهانگیری، کرباسیان وزیر اقتصاد و وزیر صنعت قرار گرفت.

* جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت از خدمات غریب پور پر گروه توسعه ملي در خصوص روند توسعه و اشتغال آفرینی برای کشور تقدیر کردند، این تقدیر به واسطه اشتغالزایی و گام بلند در زمینه« سرمایه گذاری در واحد تولید کنسانتره و گندله سازی شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی، قریب به دو هزار و شصت و یک میلیارد تومان (2،061 میلیارد تومان) در بخش های ماشین آلات، تجهیزات، تاسیسات و ساختمان و با احتساب سرمایه گذاری های زیرساختی می‌باشد که مبلغ دو میلیارد و دویست و یازده میلیون یوآن بصورت ارزی و بالغ بر هزار میلیارد تومان بصورت ریالی می‌باشد.»

 * “توکل بر خداوند متعال”، “کار تیمی”، “انجام درست کار درست” و “مسئولیت پذیری( پذیرش صد درصدی مسئولیت” سه اصل مهم در مدیریت وی به شمار می‌رود.

* مهندس غریب پور پیش از این مسئولیت شرکت های سیمان سیدکو و شرکت پتروشیمی شازند را در کارنامه داشته است؛ «پتروشیمی شازند»، «سیمان قائن»، «سیمان شمال»، «سیمان کرمان»، «سیمان اردبیل»، «سیمان داراب»  «سیمان مازندران»، «نساجی مازندران»، «نساجی بروجرد»، «مخمل و ابریشم کاشان»، «دوده صنعتی پارس»، «توسعه صنایع بهشهر»، «ایران ترانسفو»، «عایق‌های الکتریکی پارس»، «چوب و کاغذ مازندران»، «قند نقش جهان»، «شیمی کشاورز»،  «فرآورده‌های غذایی مشهد شیفته»، «داروسازی جابربن حیان»، « ارج»، «صنایع کاشی اصفهان» و «دارو‌سازی اسوه» و«گروه صنعتی بارز» شرکت های زیر مجموعه گروه توسعه ملی محسوب می شود که ۲۶ شرکت را در برمی گیرند.

گزارش بویرنیوز، پس از انتصاب دکتر غریب پور در وزارت صنعت، رسانه های ملی و استانی یکپارچه به پوشش خبری البته با این تفاوت که در همه خبرها موجی از امید به آینده و خوشبینی مشهود بود پرداختند.

بسیاری از مردم تصاویر وی را بعنوان وضعیت روز خود در شبکه های اجتماعی انتخاب کردند، این مساله را خیلی ها گواهی بر مردمی بودن این مدیر و خوشحالی وصف ناپذیر مردم از انتصاب شاسته و در خور شان او  می دانند.


جمعی از خانواده شهدا و ایثارگر هم از قافله عقب نماندند و بعد از انتصاب غریب پور بیانه دادند که در بخشی از آن آمده است:

🔹️خدارا شاکریم پس از مدتها یأس و نا امیدی در مورد انتصابات در نقاط حساس وکلیدی مدیریت کشور مدیری برنا و پر توان سکان رسیدگی به معادن کشور که یکی از اصلی ترین سرمایه های این مرز و بوم میباشد را در دست گرفته است،با توجه به سوابق درخشان این شخص روزهای روشن در پیش روی صنعت سخت و دشوار معدن قابل لمس خواهد بود.

جناب آقای دکتر غریب پور مدیری از نسل تلاش،جهاد،خودباوری و ایمان میباشد که با حمایتهای همه جانبه از خانواده معظم شهدا و ایثارگران کشور همیشه وفاداری خود را اثبات نموده است.

از طرفی اخبار رسانه های ملی ایران در خصوص این انتصاب هم قابل توجه بود، رسانه های مطرح و نخست کشور از جمله خبرگزاری رسمی قوه قضائیه و تابناک در مطالبی ضمن ابراز خرسندی از این انتصاب، غریب پور را یکی از مدیران جوان و با انگیزه و البته توانمند معرفی کردند که انتصابش در این جایگاه نوید بخش آینده درخشان برای ایمیدرو است.


به گزارش بویرنیوز؛ خبرگزاری رسمی قوه قضائیه و خبرگزایر تابناک نوشتند:

غریب پور پیش از این، مدیرعامل گروه سرمایه گذاری توسعه ملی بود و افتتاح کارخانه ۵ میلیون تنی کنسانتره و گندله سازی شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی در سنگان و بهره برداری پیش از موعد آن را در کارنامه خود دارد که در اقدامی سنجیده و به موقع و در راستای تکمیل زنجیره ارزش به فولاد خوزستان واگذار شد.

وی همچنین عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند، نائب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان (سیدکو)، عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه کشت و صنعت ملی و عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت صنایع گلستان و نیز فرمانداری یاسوج را در کارنامه اجرایی خود دارد.

غریب پور از جمله مدیران با انگیزه و جوانتر و در عین حال مورد وثوق و اعتماد دولت می‌باشد و با توجه به سوابق وی در بنگاه داری خصوصا صنایع معدنی و پتروشیمی انتظار می‌رود عملکرد قابل قبولی را در ایمیدرو از وی شاهد باشیم.


رسانه های محلی از هر دو جبهه اصولگرا و اصلاح طلب، با اقرار به شایستگی های دکتر غریب پور ضمن بیان گوشه ای از عملکرد گذشته وی نوشتند:

خداداد غريب پور از فرزندان دناست و همه آنهايي كه وي را از نزديك مي شناسند ميدانند كه غريب پور براي بويراحمد تكرار نشدني است و آن هايي كه دراين سالها با حذف غريب پور و رد صلاحيتش نگذاشتند وي به مجلس راه يابد چه ظلم گزافي به خاك بويراحمد روا داشتند ،اما در اين ميان بايستي اين موضوع را مد نظر داشته باشيم كه سيد باقر موسوي با انتخاب خود در دو دهه پيش فردي را به فرمانداري بويراحمد انتخاب كرد كه توانست خود پس از آن پله هاي ترقي را طي نمايد و يادمان باشد كه غريب پور الگويي است براي فرزندان اين خطه كه ميخواهند راه پيشرفت را به دور از توهين و تهمت به ديگران طي نمايند.


نظرات مردم هم در نوع خود جالب توجه است، مردم در شبکه های اجتماعی و نظرات خود در رسانه ها نوشتند:

این انتصاب رو باید به صنعت تبریک گفت، غریب پور رو اولین بار تو اخبار شبکه اول دیدم اونجا انگار اتفاق بزرگی برای صنعت پتروشیمی و خصوصا شازند افتاده بوده خیلی تمجید میشد ازش قطعا می‌تونه اینجا هم اثر گذار بفشه

«»«««««««««»«»

مدتی افتخار شاگردی این بزرگمرد در گروه توسعه ملی را داشتم جز صداقت، پاکدستی،مردمداری،خوش قلبی،مردمدوستی ،بزرگی وصبوری ندیدم. الهی عمرش دراز باد، سلامتی و عافیت نصیب خود و خانواده اش باشد و الهی ترقی روزافزونی را شاهد باشم.

الهی به شادی بر کرسی وزارت زیارتش کنیم.

«»«»«»«»«»««»

و واین خوشحالی صد چندان میشود وقتی میبینم ، رضایت مردمی را که سرمایه ای بس عظیم است که نشان از مردمی بودن ایشون است به دنبال خود دارد،

رضایت وحمایت ومقبولیت مردمی ،، که ارزوی بسیاری از قدرتمندان بی جایگاه در بین مردم است .

تبریک به جناب دکتر غریب پور،، تبریک به قوم لر ،، تبریک به ملت ایران برای حضور مردی پاکدست وتوانمند در مصدر تصمیم گیری کشور … ارزوی ارتقا مقام ایشان را دارم ..

«»«««»«««««

بی شک به پشتوانه تجربه و توانمندی های علمی و مدیریتی جنابعالی با شعار توکل برخدا، کار تیمی، مسئولیت پذیری و تلاش برای انجام درست کار درست و نگرش امنیت سرمایه گذاری در راستای افزایش سرمایه ملی و توسعه نیروی انسانی که محصول تدبیر و تجربه اندوخته سالیان متمادی خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد، حوزه صنایع معادن افق روشنی را پیش رو خواهد داشت و در این راستا قطعا متخصصین این حوزه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهند کرد.

امید است در پرتو الطاف حضرت حق، بیش از پیش موفق و پیروز باشید

»«»«»«»»»««»
تبریک ویژه به مناسبت انتصاب شایسته و بجای جناب دکتر غریب پور ، مرد غیرتمند و باهوش سیاسی بالای ملی

تبریک به صنعت ملی

تبریک به نمایندگان تاثیر گذار

تبریک به همه هم استانی ها

از خداوند متعال برای ایشان موفقیت در این منصب را آرزومندیمش

»«»«»«»

شایستگیایشان بیشتر از اینها می باشد

کسی که به فکراشتغال برای جوانان بیکار این مرز و بوم می باشد قطعاً خدا کمکش میکنه.

سازمان های مردم نهاد و هنرمندان هم خرسند از این انتصاب بیانه دادند.

در گوشه ای از پیام هنرمندان و اهالی رسانه آمده این:

قدر دیدن و بر صدر نشستن شایستگان یگانه راهبرد حل یا دست کم رفع مسائل و مصائب فعلی جامعه ی ماست.

دکتر غریب پور نشان داده است که با آمیزه ای از هوش خداداد، هنر تعامل و مهارت مدیریت می توان به موفقیت های بزرگ دست یافت. مدیریت خلاقانه ی ایشان توانایی درک موقعیت ها را با درنظرداشت وجوه اخلاقی و انسانی آنها داراست. ارتقای پلکانی و شایسته سالارانه ی او محصول چنین نگاهی ست. لذا، ما نیز به سهم خود از موفقیت های ایشان به ویژه انتخاب بجای وی به عنوان معاون وزیر “صمت” و رئیس هیات عامل “ایمیدرو” مسرور و خرسندیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=294664
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ریحان کرم نیا گفت:

    درود بردکتر غریب پور شجاع وخستگی ناپذیر انشا الله که موفق وسربلند باشند.

  2. حسن زاده گفت:

    ارزوی موفقیت روز افزون دارم خدمت مهندس غریب پور با اخلاق و دوست داشتنی

  3. سعيد گفت:

    كار رابايد به كاردان سپرد..
    بدون شك دكتر غريب پور يكي ازتوانمندترين وپاكترين افراد درعرصه صنعت هست كه پيشرفت وسودآوري فوق العاده مجموعه شركت ها ي تحت مديريت ايشان گواه اين مدعاست،يقين داريم كه در اين سمت همچون گذشته باقدرت ودرايت عمل خواهند نمود.

  4. یوسف مسعودی گفت:

    از درگاه پروردگار سلامتی سعادت و عمر با عزت توام سربلندی برای دکتر غریبپور خواهانیم .اراده فولادین و روحیه خستگی ناپذیر ایشان ستودنی است.

  5. سعيد گفت:

    كار رابايد به كاردان سپرد..
    بدون شك دكتر غريب پور يكي از پرتلاش ترين وتوانمندترين وپاكترين افراد درعرصه صنعت هست كه پيشرفت وسودآوري فوق العاده مجموعه شركت ها ي تحت مديريت ايشان گواه اين مدعاست،يقين داريم كه در اين سمت همچون گذشته باقدرت ودرايت عمل خواهند نمود.

  6. م بزرگ گفت:

    درود خدا بر غریب پور
    خدا کنه کسانی گذشته برا این مدیر موفق پاپوش درست کردن پشیمان شده باشن و دوباره دست به قلم ناحق نشوند

    یه سرمایه ملی هست که ما فعلا از وجودش بی نصیب هستیم در استان

    برگرد به دیارت بزرگمرد فعلا به محلی بودنت بیش‌تر نیاز هست تا ملی بودن

  7. سیدامیدموسوی اصل گفت:

    لیاقت و شایستگی خریدنی نیست .فقط و فقط با زحمت و تلاش و همت بدست خواهد آمد..دکترغریب پور یکی از اون دسته افرادیست که با تلاش و کوشش و زحمت و همت بزرگ به چنین پست و مقامهایی رسید که شایستگیش را دارد و شایسته بهتراز اینهاست .کارنامه درخشان دکتر غریب پور در سالهایی که در استان مدیر بود و زحمتها و تلاشهایی که برای استان کشید هیچ موقع از یاد و خاطر مردم استان بیرون نخواهد رفت..درود خدا بر دکتر عزیز و شجاع جناب دکتر غریب پور ..به امید موفقیت و سربلندی شما در تمامی مراحل زندگی..درپناه جدم محفوظ باشی.

  8. سیدامیدموسوی اصل گفت:

    انشاالاه بر کرسی وزارت شما را زیارت کنیم دکتر عزیز .خداوند پشت و پناه شما و خانواده محترم باشد.

  9. هرکسی را بهر کاری خاسته ….
    مایه غرورومباهات است که نیک مردی از جنس همت و تلاش ، ازجنس شایستگی بر مسند خدمتگزاری بی ریا ،تکیه داده .آری ،شایستگان جاودانند ومانا.
    دکتر توفیق رفیق راهتان!

  10. شجاعی (ولدیان)ز سرگچینه گفت:

    مرد بویر احمد همیشه از آقای دکتر غریب پور تشکر و قدر دانی میکنند و واقعا باید گفت که برای استان چنین مردی تکرار نشدنی می باشد.درود دکتر جان

  11. خدادادجمال.پور گفت:

    سلام.بردکترغریب.پور
    فعال.خستگی.ناپذیر.

  12. سیدامیدموسوی اصل گفت:

    دکتر غریب پور..نماد شجاعت صداقت شهامت سخاوت تعصب و غیرت ..و مردی از جنس فولاد خستگی ناپذیر پرتوان . کاری و کاردان . مدیری نمونه و افتخار ایران اسلامی و لرزبانان و مردم استان کهگلویه و بویراحمد..دکتر با عزت باشی و با آبرو و سربلند باشی و تندرست خداوند پشت و پناه شما مرد بزرگ

  13. زرافشان از فرهنگیا ن بویراحمد گفت:

    خداوند را شاکر وسپاسگزاریم که مردی از دیار اریوبرزن با شجاعت پاکدامن مومن ومتخصص ومتعهد ومجرب وکارازموده مورد توجه سران کشور جمهوری اسلامی قرار گرفت وتواناییهای این مرد بزرگ برای همگان اشکار وهویدا شد که دراین مدت خدمت بزرگی به جوانان وهمه خانواده های شهدا وبه جامعه کردند که خدمات این بزرگوار برهمه ومسئولان یاداوری وتذکری شد که کشور اینچنین مردان شجاع ومتخصص میخاد که ایران به داشتن چنین فرزندانی نیاز دارد با ارزوی موففیت برای ایشان وهمه مدیران لایق

  14. جناب آقای دکتر غریب پور به عنوان یک دختر لرزبان از ایل بزرگ بویراحمد بسیار مفتخرم به وجود توانمند شما.امید است که درسایه مردان بزرگی چون شما قدم های عظیمی برای میهنمان ایران برداشته شود

  15. جناب آقای دکتر غریب پور به عنوان یک دختر لرزبان از ایل بزرگ بویراحمد بسیار مفتخرم به وجود توانمند شما.امید است که درسایه مردان بزرگی چون شما قدم های عظیمی برای میهنمان ایران برداشته شود🌹🌹

دیدگاه شما