چاپ این برگه

فرماندار افسانه ای بویراحمد، سکاندار سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران شد

گروه سیاسی – با تائید وزرای اقتصاد، صنعت، نیرو و کار و با  حکم وزیر صنعت و معدن و تجارت، دکتر خداداد غریب پور به عنوان معاون وزیر و مدیر عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) منصوب شد.

به گزارش بویرنیوز، دکتر خداداد غریب پور فرزند بویراحمد که در 26 سالگی به عنوان فرماندار این شهرستان منصوب شده بود خاطرات متعددی از مرد  داری و شایستگی را در ذهن مردم این دیار به جا گذاشت.

غریب پور در ادامه در مسئولیت های ملی نیز خوش درخشید و همواره برای استان افتخار آفرینی کرد.

از شرکت کشت و صنعت تا هلدینگ سیمان و پتروشیمی شازند و گروه توسعه ملی همه و همه با ورود غریب پور در بالاترین سودآوری ممکن و اشتغال زایی عمده قرار گرفتند و بارها زبان تحسین مسئولین مختلف کشوری را در پی داشته است.

غریب پور که به گواه  همه کسانی که او را می شناسند از هوش ذاتی بالا برخوردار بوده و از خصلت مردم داری منحصربفرد سرشار است،  در تمام رده های مدیریتی ارتباط خود را با مردم حفظ کرده  و در توسعه نیری انسانی نیز نقش بسزایی داشته و به دست پاکی شهره است، او امروز نیز با قرار گرفتن در راس مدیریت صنایع معدنی و فلزی کشور بار دیگر توان و لیاقت خود را نشان داد.

در این انتصاب مهم نیز نباید از همدلی و همراهی نخبگان استانی چشم پوشی نمود و قطعا این همدلی و همراهی می تواند در آینده نتایج درخشان تری را به دنبال داشته باشد

قابل ذکر است که پیش از این دکتر مهدی کرباسیان عهده دار این سمت بود و به دلیل قانون بازنشستگی از این مسئولیت خداحافظی کرده بود .

کرباسیان را به عنوان بنیان گذار سازمان تامین اجتماعی و  عهده دار سمت های متعددی در وزارت اقتصاد، نفت، صنعت و رفاه بوده است

گفتنی است سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شناخته‌شده به عنوان ایمیدرو، شرکت هلدینگ دولتی فعال دربخش معدن ایران است. ایمیدرو دارای ۸ شرکت اصلی و ۵۵ شرکت عملیاتی در زمینه صنایع فولاد، آلومینیوم، مس، سیمان و مواد معدنی می‌باشد و تقریبا نیمی از کل صنعت کشور را در اختیار دارد.