دوشنبه 19 آذر 1397 - 14:21

پایان انتظار ۱۱ ساله؛ نخستین بیمار بستری در بیمارستان بزرگ یاسوج پذیرش شد/+عکس

نخستین بیمار بستری و سرم درمانی در بیمارستان ۲۹۴ تختوابی یاسوج بعد از ۱۱ سال چشم انتظاری مردم کهگیلویه و بویراحمد، پذیرش شد.

به گزارش بویرنیوز، 11 سال پیش با حضور مسئولان وقت کلنگ بیمارستان بزرگ یاسوج به زمین زده شد و قرار بود در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد ولی این انتظار بعد از گذشت 11 سال به سرآمد.

بیمارستان بزرگ یاسوج در زمینی به مساحت 30 هزار متر مربع و با زیربنای 24 هزار متر مربع در هشت طبقه با داشتن بخش‌های اورژانس، زنان و زایمان، مراقبت‌های ویژه، اورژانس، نوزادان، بستری، جراحی، اتاق‌های عمل، داروخانه، رادیولوژی، ماموگرافی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه و فیزیوتراپی احداث شده است.

یکی از مهمترین مطالبات و خواسته مردم از مسئولان کشوری و استانی از دیرباز تاکنون درمان آسان و ارزان بوده که به‌طور حتم با بهره برداری از این پروژه بزرگ نسیم خدمت انقلاب اسلامی در این دیار محروم وزیدن می‌گیرد و دیگر شاهد اعزام بیماران به سایر استان‌های کشور نیستیم.

سلامت محور کلیدی توسعه پایدار است و یکی از شاخص‌های دستیابی به نظام سلامت توسعه یافته ارتقای استانداردهای بیمارستانی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از این قافله عقب نماند و تیم مدیریتی سلامت استان در سا‌ل‌های گذشته گام‌های در این راستا برداشته‌اند که البته برخی پروژه‌ها ناکام مانده و به مقصد نرسیدند.

بیمارستان294 تختخوابی یاسوج، گل سرسبد و عروس این بیمارستان ها بود که بیش از یک دهه از کلنگ زنی آن می‌گذشت ولی به دلایل متعدد از جمله کمبود اعتبار در پیچ و خم اداری مانده بود که سرانجام به پایان انتظار مردم این دیار محروم بعد از سال 11 رسیدیم.

بعد از 11 سال امیدها در دل مردمان چشم انتظار چراغ های روشن این بیمارستان، زنده شد تا دیگر شاهد مرگ و میر فرزندان خود در مسیر انتقال به مراکز درمانی سایر استان‌ها نباشند و در آخر پذیرش نخستین بیمار بستری و سرم درمانی در درمانگاه بیمارستان جدید یاسوج پایان خوش این انتظار بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از پذیرش اولین بیمار بستری و سرم درمانی در بیمارستان بزرگ یاسوج خبر داد و گفت: بزودی این پروژه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

اورنگ ایلامی افزود: واقعیت امر بیمارستان بزرگ یاسوج از مدت‌ها قبل آماده افتتاح بوده ولی تصمیم گرفتیم تا تجهیز کامل و حتی پذیرش بیمار به صورت آزمایشی، برای بهره برداری رسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی کمی صبر کنیم.

وی با بیان اینکه بنا داریم 10 درصد تخت‌های این بیمارستان را برای پذیرش بیماران خارجی اختصاص دهیم، افزود: امیدوارم شاهد تامین زیرساخت‌های لازم برای پذیرش بیماران خارجی با هدف برقراری توریست درمانی در استان باشیم.

ایلامی خواستار همکاری مسئولان و متولیان امر در زمینه اخذ مجوزهای لازم شد و گفت: در صورت تحقق این مهم بیماران خارجی از کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عمان، عراق و جمهوری آذربایجان در بیمارستان بزرگ یاسوج پذیرش می‌شوند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=294372
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    سلام. پ آخرش اسم بیمارستان چه وابی

  2. ناشناس گفت:

    بیماران یاسوج که در حال مراجعه به شیراز و اصفهان هستند را نگه دارید نمی خواهد به خارجی هااختصاص بدید.

  3. ناشناس گفت:

    سلام الحمد الله که داره افتتاح می شه خودمان را واقعا درمان کنه خارجی نمی خواهیم

  4. ناشناس گفت:

    بالاخره بیمارستان بزرگ یاسوج یا همان شهدای دولت آباد افتتاح شد مبارک دولت تدببر وا مید باشه
    درود بر کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان

  5. R.A گفت:

    ان شاالله که هر چه زودتر به بهره برداری کامل برسه.. با تشکر از دکتر ایلامی

  6. R.A گفت:

    ان شاالله که هر چه زودتر به بهره برداری کامل برسه.. با تشکر از دکتر ایلامی و همکاران گرامیشان

  7. علی گفت:

    بیمارستان شهید دکتر جلیل “شهدای دولت آباد” بزرگ یاسوج “بالاخره چه بگیم

  8. محمد گفت:

    با سلام
    انشاءالله که این پروژه هر چه زودتر راه اندازی بشه و مثل بقبه پروژه های دیگر دانشگاه علوم پزشکی سوری و موقت نباشه اگه دقت کرده باشین تو خود عکس گرفته شده امکانات ابتدایی مثل اکسیژن مرکزی هنوز آماده نیست

  9. ناشناس گفت:

    خدا لعنت کنه اون کسی را که براش پارتی بازی نیرو میگیره . ا

  10. انگنا گفت:

    عجب بیمارستان به روز و مجهزی. که هنوز به سبک ۳۰ سال پیش اکسیژن رسانی (کپسول) میکنه. مگه اکسیژن مرکزی نداره. خدا میدونه چطور ساخته شده

  11. ت.ن گفت:

    خدا کنه بخاطر تبلیغات سیاسی زود هنگام ، قبل از استاندارد سازی افتتاح نشه و به روز پل سوم بشار دچار نشه

دیدگاه شما