دوشنبه 19 آذر 1397 - 0:20

هشدار جدی معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کالا هاي قاچاق/ + روش فوری شناسایی اصالت کالا


هشدار جدی معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي استان در خصوص کالا هاي قاچاق/ آگاهي فوري از اصالت کالا با کد 16 رقمی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه کالاهای قاچاق سلامت مردم را به خطر می‌اندازد، گفت: پس نباید اين کالاها را بدون در نظر گرفتن اصالت کالا مورد استفاده قرار داد، چرا که باعث بروز بیماری‌های لاعلاج در انسان‌‍ ها می شوند.

به گزارش بویرنیوز؛ دکتر امام بخش قائدی افزود: نزدیکی به بنادر و وجود سودجویان باعث عرضه این کالاها به صورت قاچاق در بازار استان شده است که مصرف برخی کالاهای قاچاق آرایشی_ بهداشتی یا خوراکی، افراد را به سرطان و بیماری‌های خاص مبتلا می‌کند.

وی ادامه داد: با هدف پیشگیری از مصرف این کالاها برچسب اصالت کالا با کد 16 رقمی پس از تایید وزارت بهداشت ضمیمه این کالاها می‌شود.

دکتر قائدی یادآور شد: با ارائه‌ این کد به سامانه‌ پیامکی 20008822 تلفن گویای 02116185  می‌توان به صورت فوری از اصالت این کالاها آگاه شد.

عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه با اشاره به میزان کالاهای مکشوفه قاچاق اظهار داشت: با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و اداره صنعت و معدن کار شناسایی کالاهای قاچاق سلامت محور، شامل انواع خوراکی، آشامیدینی و همچنین آرایشی بهداشتی و کمک پزشکی شناسایی و جمع آوری می‌شود.

بهمنی خاطر نشان کرد: طی سالجاری 11 هزار قلم لوازم و وسایل آرایشی بهداشتی، بیش از 110 تن انواع مواد خوراکی، آشامیدنی و 5 تن توتون غیر قابل مصرف، شناسایی و قبل از ورود به بازار، توقیف شد.5

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=294354
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما