جمعه 16 آذر 1397 - 20:34

همه چیز درباره جوانسازی واژن با لیزر مونالیزا

لیزر مونالیزا برای درمان خشکی  یا خارش واژن استفاده می شود

لیزر مونالیزا چیست؟

لیزر مونالیزا تاچ (Laser MonaLisa Touch) یکی از متدهای جدید غیر جراحی است که در درمان افتادگی رحم، لبیا پلاستی، تنگ کردن واژن و… به اصطلاح برای جوانسازی واژن کاربرد دارد.

لیزر مونالیزا تاچ، مانند روش جوانسازی و کلاژن سازی پوست صورت عمل می کند. روش لیزر مونالیزا تاچ زمان زیادی صرف نکرده و تنها 3 تا  10 دقیقه طول می کشد، لیزر مونالیزا در جوانسازی واژن و در حل و درمان  بسیاری از نشانه های بی اختیاری ادرار، خشکی واژن و دیگر مشکلات ناحیه واژن از روش های بسیار پرکاربرد و با نتایج بسیار مناسب است.

کاربرد لیزر مونالیزا
– خشکی  یا خارش واژن
–  درد هنگام نزدیکی و  یا درد مزمن
–  بافت های  نازک و شکننده
–  از دست دادن انعطاف پذیری
–  بی اختیاری ادرار یا مشکلات مثانه
–  پرولاپس خفیف واژن
–  عفونت های واژن  و مثانه
–  روشن سازی واژن
–  مشکلات پس از یائسگی

این علائم، در حدود 50 درصد از زنان تأثیر می گذارد. شایع ترین علت این مشکلات، کاهش استروژن است که برای حفظ سلامتی و عملکرد سیستم های واژینال و ادرار ضروری است. این مشکلات به طور طبیعی پیش از یائسگی و به طور فزاینده ای پس از یائسگی اتفاق می افتد. کاهش طبیعی استروژن اغلب آسیب هایی را که پس از حاملگی، زایمان یا سایر عوامل ایجاد می  شود را تشدید می کند.

در حالی که بیشتر علائم یائسگی در طی زمان  برطرف می شود، اما  آتروفی واژن، به طور معمول حل نمی شود و در طول سال ها ممکن است بدتر شده و باعث بروز مشکلات دیگری مانند مشکل در  فعالیت جنسی و کیفیت زندگی می شود. البته این علائم بسیار رایج هستند و در حال حاضر، به راحتی قابل درمان هستند.
توجه داشته باشید  که نتایج روش لیزر مونالیزا ممکن است بسته به علت علائم، در هر بیمار متفاوت باشد.

 روش لیزر مونالیزا تاچ زمان زیادی صرف نکرده و تنها 3 تا  10 دقیقه طول می کشد

لیزر مونالیزا برای چه افرادی مناسب است؟
لیزر مونالیزا  تقریبا برای تمام زنان با نشانه های آتروفی واژن مناسب است، از جمله:
– در دوره یائسگی یا بعد از یائسگی
– با علائم ثانویه بر اثر داروهای سرطان یا جراحی که قادر به استفاده از درمان های هورمونی نیستند.
– در صورت پاسخ ندادن به درمان های دیگر
– با عدم کشش و الاستیسیته پوست، پرولاپس خفیف یا مشکلات مثانه پس از تولد فرزند

نتایج  لیزر مونالیزا
لیزر مونالیزا، اساسا ناحیه داخلی و خارجی واژن را جوان تر و منعطف تر  کرده و عملکرد  آن را بهبود می بخشد و باعث جوانسازی واژن می شود. همچنین این روش باعث تقویت بافتی است که از مثانه حمایت می کند تا علائم بی اختیاری را کاهش دهد.
تقریبا تمام بیماران پس از لیزر مونالیزا تاچ،  بهبود قابل توجهی در علائم خود دارند.

نتایج لیزر مونالیزا عبارتند از:
– جوان تر شدن پوست
– بافت قوی تر با کاهش قابل ملاحظه میزان  درد (و یا بدون درد) در طی مقاربت
– کاهش سوزش  و احساس خارش واژن
– کنترل بهتر ادرار و کاهش بی اختیاری ادرار
– کاهش عفونت واژن و مثانه
– سفت شدن واژن و انعطاف پذیری بهتر
– افزایش احساس و ارگاسم
– افزایش میل جنسی و اعتماد به نفس

لیزر مونالیزا با تحریک فرآیندهای احیا کننده بدن برای ایجاد سلول های هیدراته و سالم تر و بهبود جریان خون در دیواره های واژن عمل می کند.
این روش، تاثیر مستقیمی بر یکپارچگی و کشش بافت واژن دارد و اسیدیته واژن را به سطوح نرمال تری افزایش می دهد. بسیاری از علائم آتروفی واژن با بازسازی محیطی سالم و جوانی واژن به سادگی ناپدید می شوند.

لیزر مونالیزا، اساسا ناحیه داخلی و خارجی واژن را جوان تر و منعطف تر می کند

این دستگاه به طور منحصر به فردی طراحی شده است تا هزاران بار پرتوهای کوچک (یا DOT) از  انرژی و حرارت را به طور مستقیم به لایه سطحی دیواره واژن هدایت کند و می تواند به آرامی داخل کانال واژینال قرار گیرد. این روش شامل انتقال گرما به بافت واژن بوده و به طور طبیعی روند بازسازی واژن و بافت همبندی را با تحریک فعالیت سلول های آن انجام می دهد. با این کار، کلاژن جدید  ایجاد شده و بافت ها را سالم و جوان می کند.

به دلیل ماهیت تقسیم شده لیزر، هر درمان تنها  قسمت کوچکی از (6٪)  واژن را تحت تاثیر قرار می دهد. البته بهبود علائم در همان جلسه اول درمانی مشاهده می شود اما بهتر است که روند درمان تا 3 جلسه ادامه داشته باشد تا علائم آتروفی واژینال بهبود یابد.

در لیزر واژن نتایج روش مونالیزا به طور کلی بسیار خوب است و در جوانسازی واژن موثر است، اما میزان و مدت زمان  بهبودی در  بیماران  متفاوت است. بسیاری از بیماران پس از درمان  مونالیزا بلافاصله نتایج درمان را  مشاهده می کنند و در  برخی دیگر، دوره بهبودی ممکن است از یک تا سه ماه طول بکشد.

بیماران مبتلا به علائم آتروفی واژینال ممکن است لازم باشد تا  4 یا 5  جلسه درمانی داشته باشند تا نتایج بهتری داشته باشد. این مورد در حین مشاوره با پزشک ارزیابی و بررسی می شود. بعضی از بیماران در عرض چند روز بهبودی کامل دارند  اما پس از چند هفته، تغییرات قابل ملاحظه ای در بهبودی کلاژن در مخاط واژن مشاهده می شود و به مدت 6 ماه ادامه می یابد. این علائم معمولا بین 12 تا 18 ماه طول می کشد.

همانطور که روند افزایش سن رو به جریان است،  بیماران ممکن است چندین جلسه دیگر را در طی یک تا دو سال  برای حفظ نتایج بهتر، داشته باشند. همچنین، روش لیزر مونالیزا  می تواند به راحتی در ارتباط با هورمون درمانی استفاده  شود.

چه افرادی برای روش مونالیزا مناسب نیستند؟

اگر چه مونالیزا تاچ یک روش کاملا ایمن و  با حداقل مشکلات  و بدون عوارض جانبی است، اما گروه کوچکی از بیماران هستند که ممکن است برای این روش مناسب نباشند و پزشک متخصص روش های درمانی دیگری را پیشنهاد می کند.

این شرایط عبارتند از:
– نتایج غیر طبیعی پاپ اسمیر
– هرگونه عفونت یا مشکلات  پوستی
– ضایعات غیر معمولی که  ممکن است نیاز به تایید متخصص داشته باشند
– انجام روش درمانی یا جراحی مرتبط با سرطان یا پرولاپس

روش درمانی لیزر مونالیزا عوارض جانبی خاصی ندارد.

مزایای استفاده از لیزر مونالیزا

لیزر واژن روشی ایمن و مناسب است  که دارای مزایای زیادی  است.
برخی از آن ها عبارتند از:
– روشی بدون درد که نیازی به بی حسی موضعی و یا بیهوشی کامل ندارد
– پایین بودن  هزینه روش مونالیزا نسبت به روش های جراحی
– بدون عوارض و مشکلات جانبی خاص

– مدت زمان کوتاه بهبودی و نتایج اثر بخش (برخلاف دیگر درمان های دارویی که مدت زمان طولانی است)
– روشی کاملا مطمئن و ایمن و غیرتهاجمی
– درمان و رفع مشکلات مربوط به نزدیکی و مقاربت
– تعادل pH واژن و کاهش قابل توجه عفونت های ناحیه واژن
– دوره بهبودی بسیار کوتاه و انجام فعالیت های روزانه، بلافاصله پس از لیزر مونالیزا
– روشن سازی و جوانسازی ناحیه واژن  و احساس بهتر هنگام رابطه زناشویی

عوارض لیزر واژن

روش درمانی لیزر مونالیزا عوارض جانبی خاصی ندارد. در حقیقت می توان گفت که مزایای این روش بسیار بیشتر از عوارض و معایب آن است. این روش یکی از بهترین روش های درمانی برای انواع بیماری های زنانه محسوب می شود که با تغییر ظاهر و برخی مشکلات مربوط به ناحیه واژن به کار می رود.

روش لیزر مونالیزا یا همان لیزر واژن زمان زیادی طول نمی کشد  و معمولا به صورت سرپایی است که بیمار پس از آن بستری نشده و می تواند به منزل مراجعه کند. عوارض لیزر مونالیزا در برخی موارد شامل قرمزی پوست ناحیه واژن و گاهی التهاب و تورم است. البته این عوارض تقریبا جزیی بوده و پس از گذشت چند روز برطرف می شود. به طور کلی می توان گفت که روش لیزر مونالیزا نسبت به دیگر روش های درمانی موثر تر بوده و نتایج مناسبی دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=294195
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما