چاپ این برگه

ديدار سفير اندونزي با رئيس سازمان امور دانشجويان، چند تفاهم مهم + جزئيات

سفیر اندونزی به منظور گسترش ارتباطات علمی و دانشجویی با رئیس سازمان امور دانشجویان دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان؛ سفیر اندونزی در راستای ارتقاء تعاملات علمی، دانشگاهی و دانشجویی تقاضای ملاقات با رئیس سازمان امور دانشویان را داشت که در نهایت این نشست در چند محور برگزار شد.
دکتر علیزاده مدیرکل دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان به موضوعات مطرح شده در این نشست پرداخت و افزود: برپایی و راه اندازی مراکز ویژه برای معرفی فضاها و ظرفیت های تحصیل در دانشگاه های هر دو طرف محور نخست مورد بحث در این نشست بود.
وی ادامه داد:با توجه به اینکه افزایش تعداد دانشجویان خارجی از اولویت های وزارت علوم در برنامه ششم توسعه است، ما نیز در راستای همین سیاست و به منظور ارتقاء جذب خارجی و زمینه سازی تحصیل دانشجویان علاقه مند ایرانی در اندونزی، از ایجاد بستری برای معرفی دانشگاه های ایران در اندوزی و البته مراکز ویژه معرفی دانشگاههای اندونزی در ایران استقبال کردیم.
علیزاده تصریح کرد: در خصوصتفاهم نامه سال 2006 با اندونزی و اینکه در سال 2017 این توافق نامه قوت مجدد بگیرد، تبادل نظر شد و پیشنهاد شد برای بهبود اجرای مفاد این توافق نامه، نظارت ها به صورت سالانه صورت بگیرد.
در این دیدار همچنین، پارک های علم و فناوری مورد بررسی قرار گرفت و در این زمینه نیز با توجه به ظرفیت خوب ایران، به نیابت از حوزهآموزش عالی اعلام آمادگی شد در صورتی که اندونزی و سایر کشورها آمادگی داشته باشند، گسترش و توسعه این مراکز علمی را به این کشورها واگذار کنیم.
گفتنی است با توجه به اینکه در حال حاضر 175 دانشجوی اندونزیایی در 8 شهر کشور مشغول به تحصیل هستند، سفیر اندونزی خواستار توسعه تعداد دانشگاه های ایرانی که می توانند پذیرای دانشجویان اندونزی باشند، که سازمان در این زمینه اعلام آمادگی کرد.
در پایان رسماً اعلام آمادگی شد در قالب بورس متقابل، بورس کامل از طرف وزارت علوم به دانشجویان اندونزی و بورس کامل به دانشجویان ایرانی معرفی شده از طرف وزارت علوم توسط اندونزی اجرا شود و در وهله نخست 5 بورس کامل از طرف ایران و 5 بورس کامل از طرف اندونزی نهایی شد که به زودی ساز و کار عملیاتی شدن آن را اطلاع رسانی می شود.
همچنین در این دیدار در خصوص فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت برای دانشجویان دکترا نیز صحبت های خوبی شد و طرف اندونزیایی برای پذیرش اعلام آمادگی کرد و سازمان دانشجویان ایران نیز آمادگی خود را برای معرفی متقاضیان فرصت مطالعاتی در این کشور اعلام نمود.