پنجشنبه 15 آذر 1397 - 0:05

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج: ترکش مبارزه با فساد به سمت دستگاه های اجرایی استان رفته است!

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: ترکش مبارزه با فساد به سمت دستگاه های اجرایی استان رفته است.

به گزارش روابط عمومی اتاق یاسوج، چهل و دومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان ظهر امروز با حضور اعضای در محل سالن جلسات اتاق یاسوج برگزار گردید.

رئیس اتاق بازرگانی،  صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در این نشست اظهار کرد: در شرایطی که تحریم های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز معیشت مردم را با مشکل مواجه کرده باید با مفاسد اقتصادی برخورد جدی تری شود.

جبار کیانی پور گفت: مبارزه با فساد در دستور کار سه قوه است و همه باید برای شکوفا شدن کسب و کار در استان تلاش کنند.

وی بیان کرد: اما با این حال مبارزه با مفاسد اقتصادی فضای کسب و کار کشور و استان را تحت شعاع قرار داده است و ما به هر بانک و موسسه ای مراجعه می کنیم، این فضا دست و پای مدیران ما را بسته و تحت تاثیر قرار داره است و علیرغم تلاش ها برای راه اندازی واحد ها و رشد تولید، متاسفانه ترکش های مبارزه با این مفاسد به سمت تمام دستگاه های اجرایی رفته و فضای کسب و کار ما متاثر از این رفتار است.

کیانی پور خاطرنشان کرد:  بحث مبارزه با مفاسد و فساد در کشور و استان در دستور کار همه قوا قرار گرفته است و از طرفی بهبود معیشت مردم و رفع مشکلات افزایش نرخ ارز و مقابله با تحریم ظالمانه علیه کشور موضوعاتی است که بر روی آن هدفگذاری و تاکید شده است.

کیانی پور گفت: مدیران ما و به ویژه حوزه صنعت، معدن و تجارت به جدیت درگیر کنترل بازار، قیمت های تمام شده کالا، دغدغه تولید و حوزه های مختلف است و ما نیز درگیر این مواردیم و امروز مبارزه با مفاسد اقتصادی که ما نیز اعتقاد داریم که اگر در جایی فساد باشد باید بدون اغماض برخورد شود، فضای کسب و کار استان را تحت الشعاع قرار داده است.

کیانی پور با بیان اینکه در زمینه حفظ سرمایه های اجتماعی باید تلاش شود، افزود: از نظر نرخ بیکاری در کشور کهگیلویه و بویراحمد رتبه قابل قبولی دارد و این نتیجه تلاش های دولت و بخش خصوصی است.
کیانی پور ابراز داشت: در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها باید در کمیته برنامه ریزی و کارگروه امور زیربنایی  بحث و تبادل نظر شود.

وی بیان کرد: رئیس جمهوری و مجموعه دولتمردان به دلیل اینکه تجارت زمینه ساز روابط سیاسی بین ملت ها است روی دیپلماسی اقتصادی تاکید جدی دارند.

کیانی پور عنوان کرد: اعزام هیات تجاری اتاق بازرگانی  یاسوج به اسلواکی در راستای برقراری روابط بیشتر و راه یابی به بازارهای اروپایی بوده است. براساس تقسیم کار صورت گرفته در اتاق ایران و با توجه به پتانسیل های موجود اتاق بازرگانی یاسوج معین ایران و اسلواکی انتخاب شده است و در همین راستا اعزام هیئت به این کشور در دستور کار ما قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ۱۸۰ شرکت خارجی نیز در این رویداد شرکت داشتند، تصریح کرد: شرکت در رویداد بزرگی که ۲۱ کشور اروپایی به همراه چین و تایوان در آن حضور داشتند در شرایطی که تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال شده بود یک دستاورد بزرگ بود.

کیانی پور یادآور شد:د ر شرایطی که اسلواکی با ویتنام که جمعیتی مشابه ایران دارد حدود ۲ میلیارد  دلار روابط تجاری دارد ایران نیز می تواند حجم مبادلات اقتصادی را با این کشور افزایش دهد.

وی گفت: مهمترین خروجی سفر به اسلواکی این بود که اروپا تحریم های ظالمانه علیه ایران را غیرقانونی می داند و تجار باید زمینه ساز سیاست های مسالمت آمیز علیه ملت ها شوند.

کیانی پور افزود: در اواخر ماه دسامبر یک نشست با معاون بخش ملی سازمان سرمایه گذاری این کشور نیز برای حوزه هایی که استان در آنها توانمند است مانند گیاهان دارویی و صنایع دستی برگزار و طبق آن روند ادامه کار با اروپا طراحی خواهد شد.

وی بیان کرد: ظرفیت های شهر یاسوج پایتخت طبیعت بودن، ییلاق استان های جنوبی، طبیعت بکر و کریدور شمال جنوب کشور است.

کیانی پور ابراز داشت: استانی که یک درصد جمعیت و مساحت کشور را دارد باید به همین نسبت هم بتواند زمینه را برای جذب گردشگر فراهم کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=294065
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما