چهارشنبه 14 آذر 1397 - 19:37

اولین واکنش رسمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به حواشی اخیر واگذاری تسهیلات در استان

یاسوج- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نحوه مواجهه با فساد نباید به گونه ای باشد که جرأت و جسارت مدیریتی را از مدیران بگیریم.

به گزارش بویرنیوز،  علی محمد احمدی عصر چهارشنبه در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی در یاسوج، افزود: همچنین مبارزه منطقی با فساد و توجه به تحقق توسعه استان مورد تاکید است.

احمدی با بیان اینکه در گذشته تفریط هایی در اعطای تسهیلات انجام گرفته که برخی وام ها بدون نظارت، برخی بدون ضمانت مناسب و چارچوب اصولی و قانونی پرداخت شده است، اظهار کرد: فعالیت نظارتی دستگاه ها و بانک ها باید از همان قبل با شکل و روند اصولی انجام می شد و اگر امروز دستگاه های متولی به یکباره بخواهند این حرکت را انجام دهند، باعث ایجاد تفریط و آسیب می شود.

وی با تاکید بر مدیران دستگاه ها و بانک ها، ابراز داشت: ضمن تاکید بر مبارزه با فساد، نباید در اجرای برنامه های نظارتی و کنترلی دچار افراط و تفریط شویم.

احمدی گفت: مطالبه اجرای قوانین دغدغه درستی است، اما در شرایطی که تاکید مقام معظم رهبری، نظام و حاکمیت بر بهبود شرایط اقتصادی و اشتغال زایی است، نباید خروجی اقدامات مخابره پیامی به خارج از استان باشد که محیط استان برای سرمایه گذاری امن نیست.

احمدی با بیان اینکه استان از فقر تولید ثروت و انباشت سرمایه رنج می برد، ابراز داشت: در استان ما انباشت سرمایه شکل نگرفته و چسبندگی محیطی و فرهنگی نیز عاملی برای عدم اعتماد سازی برای حضور سرمایه گذاران بوده است.

احمدی مبارزه منطقی و عملی با فساد را ضروری دانست و بیان کرد: باید در کنار مقابله با فساد، زمینه رشد استان نیز فراهم شود.

احمدی با اشاره به ظرفیت های استان ابراز داشت: بکارگیری ظرفیت بخش خصوصی برای تحقق هدفگذاری های این حوزه ضروری است.

احمدی به مشکل فرودگاه یاسوج اشاره کرد و گفت: ایرلاین ها به دنبال بازار پرجذبه هستند و تحریم ها، کمبود هواپیما، موقعیت و توپوگرافی شهر یاسوج عاملی برای بروز مشکلات در از سرگیری پروازهای فرودگاه شد.

وی با بیان اینکه برای توسعه حمل و نقل هوایی مرکز استان می توان از ظرفیت بخش خصوصی بهره برد، گفت: با ورود بخش خصوصی می توان نسبت به اجاره هواپیما برای فعالیت بیس بر روی خط پروازی یاسوج اقدام کرد.

استاندار با اشاره به توسعه فرودگاه یاسوج، خاطرنشان کرد: از نظر کیفیت آسفالت و باند، ناوبری و روشنایی، فرودگاه یاسوج از بهترین فرودگاه های کشور محسوب می شود.

وی افزود: در همین راستا بخش خصوصی با محوریت اتاق بازرگانی می تواند طرحی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در راستای اجاره هواپیما و فعال سازی پرواز ها ارائه دهد.

احمدی همچنین به موضوع واگذاری زمین برای اجرای طرح ها اشاره کرد و گفت: در همین راستا در قالب یک برنامه مناسب احصا و اعمال قانون بازپسگیری برای زمین هایی که با هدف ایجاد طرح واگذار شده و اقدامی بر روی آنها انجام نشده است، اجرایی می شود.

احمدی بر حمایت از واحد های تولیدی تاکید کرد و گفت: شناسایی واحد های دارای مشکل نیز در دستور کار قرار دارد و پوشش رفع مشکلات این واحد ها با هدفگذاری صحیح و برنامه ریزی عملیاتی خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=294059
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما