سه شنبه 13 آذر 1397 - 14:38

خبر خوش دکتر غریب پور در اوج تحریم ها؛ یکی از بزرگترین قراردادهای توسعه ای ایران در حوزه نفت و پتروشیمی منعقد شد + جزئیات

جلسه هم اندیشی مدیران عامل و اعضای هیات مدیره موظف شرکت های زیرمجموعه گروه توسعه ملی برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از روابط عمومی گروه توسعه ملی، در این مراسم دکتر خداداد غریب پور مدیرعامل گروه توسعه ملی با ارزشمند خواندن قوانین مالکیت خصوصی گفت: تدوین اصل ۴۴ و  رفع موانع تولید کمک بزرگی به خصوصی سازی و البته کمک به صنایع  واحدهای خصوصی کشور بود.

دکترغریب پور به رقم ۳۰۰۰ میلیارد تومانی واگذاری واحدهای گروه توسعه ملی به بخش خصوصی گفت و افزود: به رسمیت شناختن بخش خصوصی و واگذاری اقدام خوب و ارزشمندی است اما مهم تر از آن اینکه باید به چه کسی واگذار کنیم؟! باید در واگذاری ها به خوبی دقت داشت تا بهترین نتیجه گرفته شود.

ایشان عدم دقت در فرآیند واگذاری را زمینه ساز توزیع رانت دانست و تاکید کرد، گروه توسعه ملی در نهایت دقت قانونی و کارشناسی فرآیند واگذاری بنگاه های تابعه را بر اساس اسناد بالا دستی مانند قانون رفع موانع تولید پیگیری می نماید.

دکتر غریب پور گفت: ما بحث خصوصی سازی را با جدیت دنبال میکنیم، اما مهم است که شرایط شرکت پس از واگذاری نیز مدنظر گرفته شود تا شرکت های واگذارشده بهتر از قبل اداره شوند.

مدیرعامل گروه توسعه ملی به دو شرکت زیر مجموعه این هلدینگ که در بورس عرضه اولیه شده اشاره کرد و گفت: ما ابتدا شرکت مدیریت صنعت شوینده را در بورس عرضه کردیم، و در مرحله بعد شرکت کشت صنعت و دامپروری پارس را واگذار کردیم، در عرضه اولیه ۲۲۰ هزار نفر این سهام را خریدند که رکوردی در عرضه های اولیه می باشد، و این نشان از عزم و جدیت ما در واگذاری بنگاه ها و کمک به توسعه بخش خصوصی و کشور دارد.

دکترغریب پور از اهمیت توجه به کارمندان گفت و افزود: لازم است مدیران مجموعه به کارمندان خود به ویژه آنهایی که در سطح پایین تر هستند توجه بیشتری داشته باشند، با توجه به شرایط اقتصادی کنونی چتر حمایت ها بر سر این افراد را گسترده تر بکنند.

مدیرعامل گروه توسعه ملی به اهمیت مشورت و تعامل برای انجام بهتر امور هم اشاره کرد و گفت: مدیران باید همواره تصمیمات و برنامه هایشان را با کمک و همراه کردن کارشناسان پیش ببرند. ما بر همین اساس است در گروه توسعه ملی بنا را بر مشارکت و اعتماد به نظرات کارشناسی و تصمیمات منطقی مجموعه ها گذاشتیم.

ایشان ضمن بیان برخی شاخص های بین المللی، گفت: اتاق فکر تحریم مجموعه ها باید با نگاه به شرایط اقتصادی ایران و جهان و همچنین در نظر گرفتن شرایط تحریم ها، مستمراً تشکیل شود و با ارزیابی درست از شرایط، تصمیمات پیش برنده و ضد تحریم تدوین و عملیاتی شود.

دکتر غریب پور بیان کرد که با همت همکارانمان در گروه توسعه ملی در پتروشیمی بین الملل قشم، اقدام بزرگی شد و برای اولین بار در کشور آن هم در شرایط تحریم، قرارداد ۱ و نیم میلیارد یورویی  EPC+F  که بیش از ۲.۲ برابر خالص ارزش دارایی های گروه توسعه ملی است، در صنعت پتروشیمی منعقد گردید.

لازم به ذکر است قرارداد اجرای پروژه پتروشیمی GtPP (تبدیل گاز طبیعی به پلی پروپیلن) با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در سال متعلق به شرکت صنایع پتروشیمی بین الملل قشم متعلق به گروه توسعه ملی فی مابین شرکت و کنسرسیومی متشکل از شرکت های پیمانکاری داخلی و بین المللی امضاء و مبادله شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=294013
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    بس بگردید و بگردد روزگار

    دل به دنیا در نبندد هوشیار

    ای که دستت می‌رسد کاری بکن

    پیش از آن کاز تو نیاید هیچ کار. آرزوی توفیق و سربلندی برای دکتر غریپ پور افتخار بویر احمد .به فکر اشتغال وتوسعه بویر احمد هم باش

  2. بخشايش گفت:

    به نام خددا
    با سلام و احترام خدمت همشهري هاي عزيز .
    ای کاش استان مظلوم کهگیلویه و بویراحمد دو تا مثل خداداد غریب پور داشت. آنوقت بود که معنی توسعه نیروی انسانی را میفهمیدیم. قطعا همانطور که تاریخ گذشتگانمان در عرصه تعلیم و تربیت از بهمن بیگی به نیکی یاد می کنند تاریخ زاگرس در آینده به وجود این بزرگمرد بر خود خواهد بالید و آینده ای که دیر نیست در مورد این مدیر شایسته ملی قضاوت هم استانی هایم چیزی متفاوت از نوشته بالا خواهد بود.

  3. اوری گفت:

    اقای دکتر غریب پور فردی خلاق فکور و خوش فکر هستند هر کجا که باشند منشا تحول و پیشرفتند و کشور به اینگونه افراد نیازمند است و پیشینه ایشان نشان میدهد هر کجا بوده پبشرفت بوده و قطعا در اینده هم هر کجا باشند هم همین است تحول پیشرفت ایده نو مشورت توجه به زیردست و اینها ملاکهای مورد نیاز یک مدیر است برای همه مدیران چیز فهم ارزوی موفقیت و برای ایشان موفقیت مضاعف ارزومندیم

  4. پادیاب فرزاد گفت:

    با درود و عرض ادب خدمت مدیریت محترم عامل گروه توسعه ملی
    جناب آقای دکتر خداد غریب پور

    دیل کارنگی میگوید: «موفقیت در آرزوها، نسبت مستقیم با قدرت اراده ما دارد».
    اراده قابل تقدیر شما موفقیت‌تان را تضمین کرد.
    با آرزوی موفقیت‌هاي‌ روز افزون

    توکل برخدا-کارتیمی-انجام درست کار درست-مسئولیت پذیری

  5. ناشناس گفت:

    سلام شاید من طرفدار افکارش نباشم ولی از نظر سواد وحسن رفتار مدیری در استان به پایش نمیرسد

  6. چیتاب گفت:

    درود بر مرد خوشفکر و خوش قلب و عملگرا

دیدگاه شما