چاپ این برگه

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در کار مدیران استان درماند/هر چی اقتصاد بلد بودم در این استان از یادم رفت!

گروه سیاسی- هر چه اقتصاد خوانده بودم در این استان از یادم رفت!

نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد با دستور کار بررسی و رفع مشکلات هتل چهار ستاره و پارک آبی شهر یاسوج برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز، سرمایه گذاران این دو طرح با اشاره به وضع ارز و افزایش قیمت ها، تنفس برای بازپرداخت تسهیلات خود را مهم ترین خواسته شان بیان کردند.

 استاندار در این جلسه به چند موضوع مهم اشاره کرد:

– برخی افراد بدون داشتن سرمایه اولیه و تنها با اکتفا به منابع دولتی و وام پا به عرصه سرمایه گذاری می گذارند.

* قطعاً این امر آنهم در شرایط کنونی قابل پذیرش نیست و عمدتاً اینچنین سرمایه گذاری ها سرانجام خوبی ندارد، یا پروژه به حال خود رها می شود و مبالغ عمده از منابع دولت هدر می رود و یا در حالت خوش بینانه باز هم دولت خود باید با ضرر هنگفت ادامه کار را به دست بگیرد که در هر دو صورت هدر روی منابع بیت المال را داریم.

– عدم مشاوره درست مدیران و بانکی ها به سرمایه گذاران

* متاسفانه هنوز مدیران کهگیلویه و بویراحمد به درک درستی از سرمایه گذاری نرسیده اند و شاید بخش عمده ای از عقب ماندگی ها و عدم توسعه استان هم به این مساله مربوط باشد.

* سرمایه گذاری تعریف و قالب مشخصی دارد، سرمایه گذاری اصولی باید دردی از عدم توسعه و اشتغال استان دوا کند، طرح هایی که عمدتاً به نام سرمایه گذاری معرفی می شوند عمدتا فاقد فاکتور نیاز سنجی، امکان سنجی و بررسی آینده طرح هستند.

* مدیران باید خود در مورد سرمایه گذاری توجیه باشند و در وهله بعد اولاً ضمن مشاوره اصولی به سرمایه گذار در خصوص مزایا و معایب و راه کارهای یک سرمایه گذاری منطقی ، از توان و تخصص افراد مطلع شوند و البته پیشنهادشان هم به گونه ای باشد که کمکی به توسعه و اشتغالزایی در استان شود

بی توجهی به ظرفیت استان آفت سرمایه گذاری و توسعه

* ظرف و توان کهگیلویه و بویراحمد و البته استعدادهایش مبرهن و مشخص است، قطعاً فعالیت ها باید در حیطه منابع و ظرفیت آن باشد اگر کمتر باشد و یا از حد آن عدول کند مشکلاتی ایجاد می شود، مدیران باید ابتدا خود به خوبی از پتانسیل ها آگاه شوند و بعد به دنبال طرح و سرمایه گذار باشند.

به گزارش بویرنیوز، تا زمانیکه به درستی خواسته ها را نیاز سنجی و امکان سنجی نکنیم و به دنبال سرمایه گذاران دارای صلاحیت نباشیم بدون شک هیمن  روند عدم توسعه و پروژه ها و طرح های زخمی و نیمه کاره رها شده را باید تحمل کنیم.