چاپ این برگه

پیشنهاد بویرنیوز برای رتبه بندی سازمان های کهگیلویه و بویراحمد

گروه سیاسی- در سال های اخیر جشنواره شهید رجایی به عنوان یکی از مهم ترین شیوه های رتبه بندی سازمان ها تبدیل شده است.

به گزارش بویرنیوز، در این جشنواره شاخص های عمومی (عمدتا نرم افزازی و مرتبط با فعالیت های و جتماعی و اطلاع رسانی) و شاخص های اختصاصی(فعالیت های عمرانی و جذب بودجه و مواردی از این دست) ملاک عمل ارزیاب ها هستند.

به گزارش بویرنیوز، چند نکته و توصیه در اینجا ضروری به نظر می رسد:

* اولاً انتخاب دستگاه ها در جشنواره شهید رجایی به معنای بد بودن دستگاه های فاقد رتبه و حتی خوب بودن دستگاه های دارای رتبه نیست.

* در این جشنوراه مستند سازی حرف اول را می زند، و اتفاقاً یکی از ایرادات این جشنواره نیز تکیه به همین اظهارات و آمارسازی های دستگاه ها است، چه بسا سازمانی آنچنان مقبولیت عمومی هم ندارد اما با آمار سازی های خوب توانسته حائز رتبه شود که البته نمونه عینی این مورد هم کم نیست.

* قطعاً یکی از مهم ترین فاکتورهای یک دستگاه خوب، خدمات دهی خوب و اعلا به مردم و توانایی جلب رضایت مردم است، نکته ای که جدیداً استاندار کهگیلویه و بویراحمد آنرا مد نظر قرار داده و در گام اول دستگاه هایی را که فاقد سیستم مناسب میز خدمت ارباب رجوع هستند از گردونه بررسی دستگاه های برتر خارج کرده است و این قدم مهمی برای ارزشمند تر شدن مردم در پروسه رتبه بندی سازمان ها است.

* از طرفی علاوه بر سنجش رضایتمندی مردم، کیفیت و زمان ارائه خدمات و انجام پروژه ها باید مهم تر از سایر فاکتورها شود، برخی دستگاه های کوچک استان، پروژه های متعدد و با کیفیت عمرانی و عام المنفعه را در دست اقدام دارند و البته همیشه هم کمتر دیده شدند، اگرچه مستند سازی مهم است اما دستگاهی با این شیوه کار اگرچه در مستند سازی کم بگذارد اما حقش رتبه خوب است.

به گزارش بویرنیوز، به هر ترتیب دستگاه های کهگیلویه و بویراحمد باید بدانند رسالت ذاتی شان خدمت بهتر به مردم و کار برای مردم است، قطعاً رتبه نهایی را مردم می دهند، بنابراین ضروری است با تمام توان بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به آنان ارائه داد.