یکشنبه 11 آذر 1397 - 0:01

پشت پرده صدور حکم شهردار تهران/توصیه الله کرم به حجاریان/اتفاقات بدتر از آنچه در مشهد افتاد قرار بود رخ دهد/کنایه سردار نقدی به آمریکایی‌ها

بسته خبری بویرنیوز:

پیشنهاد پارلمانی باهنر برای اداره بهتر کشور

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و نماینده سابق مجلس به مناسبت روز مجلس پیامی را در صفحه شخصی خود در توییتر منتشر کرد.متن این پیام به شرح زیر است:

روز مجلس را به تمامی همکاران سابق و نمایندگان فعلی در خانه ملت تبریک عرض می‌نمایم. فرصت مغتنمی است که دوباره تاکید کنم به نظر من برای اداره بهتر کشور نیاز به ۲ مجلس داریم. مجلسی که مطالبات منطقه‌ای و محلی را پیگیری نماید و مجلسی که موضوعات ملی را در سطح کلان پیگیری کند.

فرزند “حدادعادل” هم در صداوسیما پُست گرفت

با حکم معاون سیما اعضاء جدید شورای اندیشه‌ورزی شبکه سه سیما تغییر کردند.طی احکامی از سوی مرتضی میرباقری معاون رئیس سازمان در امور سیما، اعضای جدید شورای اندیشه ورزی شبکه سه سیما منصوب شدند.بنا بر این گزارش، علی اصغرپورمحمدی، میثم نیلی، فریدالدین حداد عادل، سیداحمدعبودتیان و جعفر عبدالملکی افراد جدیدی هستند که به تازگی از میرباقری حکم گرفته‌اند.پیشتر نیز علی فروغی فرزند باجناق غلامعلی حداد عادل به ریاست شبکه 3 منصوب شده بود.

پشت پرده صدور حکم شهردار تهران

خبرها حاکی از آن است حکم حناچی نتیجه وساطت عارف، دو وزیر و واعظی از رئیس‌جمهور برای صدور حکم شهردار تهران بوده است.با انتخاب اعضای شورای شهر تهران، پیروز حناچی در رقابت تنگاتنگ و با اختلاف یک رای با عباس آخوندی به عنوان کاندیدای نهایی شورای شهر پنجم در پست شهرداری تهران انتخاب شد.ما طولانی شدن اخذ استعلام‌ها برای شهردار جدید تهران انتقادات جریان اصلاح‌طلب از وزارت کشور را به همراه داشت در حالی که علت مسئله به تعلل دو وزارتخانه وزارت کشور و وزارت اطلاعات بر می‌گشت.

نشریه صدا در گزارش امروز خود به تشریح پشت پرده رایزنی‌های برای تسریع در روند استعلام شهردار تهران پرداخت و نوشت: «در پی تاخیر وزارت کشور در صدور حکم پیروز حناچی برای شهرداری تهران، چند تن از اعضای شورای شهر تهران با وزیر کشور دیدار کردند.در این جلسه که اواسط هفته گذشته برگزار شد، محسن هاشمی، مرتضی الویری، محمود میرلوحی و علی اعطا حضور داشته‌اند.»در این گزارش آمده است: «در این جلسه نامه وزارت اطلاعات در اختیار اعضای شورای شهر تهران قرار می‌گیرد که طبق آن، این وزارتخانه از رد یا تایید سوابق حناچی خودداری و اعلام کرده بود وزیر کشور به مسئولیت خود و با گرفتن تضمین‌های لازم از شهردار جدید، می‌تواند حکم وی را صادر کند.»

این نشریه در ادامه از نامه وزیر کشور به وزیر اطلاعات خبر داده و اعلام کرده است: « وزیر کشور در نامه خود به وزیر اطلاعات خواستار نظر قاطع و روشن این وزارتخانه درباره حناچی شده بود. در پی این درخواست، شورای 5 نفره‌ای هم که در این باره تصمیم می‌گیرند، نتوانستند حکم مشخصی صادر کنند. در نتیجه وزیر کشور از اینکه شخصا صدور حکم حناچی و تبعات احتمالی آن را بپذیرد، خودداری و اعلام کرد که در صورت دریافت دستور یا توصیه رسمی از سوی رئیس جمهور یا تایید رئیس مجلس یا مقامات عالی نظام، در این زمینه اقدام خواهد کرد.»

در پی انتقادات و اعتراضات فعالان سیاسی اصلاح‌طلب نسبت به خودداری رحمانی فضلی نسبت به صدور حکم شهردار جدید تهران؛ این نشریه اصلاح‌طلب صدور حکم حناچی را حاصل اتفاقات صورت گرفته قبل و بعد از جلسه هیئت دولت (روز چهارشنبه 7 آذرماه) دانسته و عنوان کرده است: « اتفاقات اصلی صبح چهارشنبه گذشته رخ داد، ماجرا از این قرار است که پیرو نشست‌های گروهی از نمایندگان مجلس با محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید، در روزهای اخیر و ابراز گلایه از بلاتکلیفی شهرداری تهران و مشکلات پایتخت موضوع صبح چهارشنبه از طرف عارف با محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور، پیش از جلسه دولت مطرح می‌شود و تبعات عدم انتخاب شهردار و همین طور حفظ آبروی حناچی به عنوان مدیری توانمند متعهد و مسلمان متذکر می‌شود.»

در نهایت این نشریه صدور حکم حناچی را نتیجه پیگیری و وساطت عارف رئیس فراکسیون امید، وزیر کشور، وزیر اطلاعات و رئیس‌دفتر رئیس جمهور دانسته و اظهار کرد: «در جلسه هیئت دولت پیرو دستور روحانی به دو وزیر کشور و اطلاعات، علوی در همان جلسه اقدام به پاسخ استعلام می‌کند و موضوع به گونه‌ای پیش می‌رود که پس از جلسه دولت، واعظی در مقام پاسخ حاضر شد و خبر داد که حکم حناچی همین امروز صادر خواهد شد که پس از انجام تشریفات قانونی، عصر چهارشنبه حکم شهردار جدید تهران از سوی وزیر کشور صادر می‌شود.»

جزئیات جلسه شورای اصلاح طلبان

عضو حقوقی شورای عالی اصلاح‌طلبان گفت: بر مبنای قانون جدید احزاب، ائتلاف فقط باید از سوی احزاب و شخصیت‌های حقوقی صورت بگیرد؛ بنابراین حضور اعضای حقیقی در شورای عالی، وجاهت قانونی ندارد.علی شفایی قائم‌مقام حزب اراده ملت ایران(حاما) و نماینده این حزب در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ترکیب این شورا اظهار داشت: در آخرین جلسه شورای عالی اصلاح‌طلبان، ترکیبی برای اصلاح آیین‌نامه این شورا تعیین شد. نظر بر این بود که ترکیب مزبور در آیین‌نامه شورای عالی در نظر گرفته شود و همچنین کنترل و اِعمال نظر بیشتری از سوی اعضای حقوقی(اعضایی که توسط احزاب انتخاب می‌شوند) نسبت به اعضای هیئت رئیسه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه هنوز ترکیب اصلی شورای عالی اصلاح‌طلبان مشخص نشده است افزود: یکی از موضوعاتی که روی آن بحث شده، انتخاب «اعضای حقیقی» شورای عالی از سوی احزاب است. بیشتر احزاب معتقد بودند که این امر نشدنی است چون ممکن است در اینکه کدام حزب باید چه تعداد عضو حقیقی انتخاب کند، اختلاف ایجاد شود.شفایی گفت: بر مبنای قانون جدید احزاب، ائتلاف فقط باید از سوی احزاب و شخصیت‌های حقوقی صورت بگیرد؛ بنابراین حضور اعضای حقیقی در شورای عالی، محل شک و تردید است و بر مبنای نظر اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، وجاهت قانونی چندانی هم ندارد.قائم‌مقام حزب اراده ملت ایران اظهار داشت: بنابراین برای انتخاب اعضای حقیقی شورای عالی اصلاح‌طلبان، باید محفلی از سوی احزاب شکل بگیرد که هنوز سازوکار شکل‌گیری این محفل مشخص نشده است.

واکنش حناچی به برخی شبهات درباره بستگانش

شهردار تهران به برخی اخبار و شبهات مطرح‌شده، درباره وابستگی‌های سیاسی برخی بستگانش، واکنش نشان داد.پیروز حناچی عصر امروز در حاشیه مراسم ختم والده سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا عضویت برخی نزدیکانش در برخی گروه‌های مخالف و معاند نظام صحت دارد یا خیر؟ گفت: « کسی را در قبر کسی دیگر نمی‌خوابانند. شما هم بروید برای آخرتتان کار کنید!»

توصیه الله کرم به حجاریان

حسین الله‌کرم با بیان اینکه باور به کمتر هزینه دار بودن سازش نسبت به مقاومت به شکست گراییده است، ادامه داد: این موضع مشکل اصلی جریان اصلاح طلب سیاسی واصلاح طلب اقتصادی است یعنی آقای حجاریان و همفکرانش به نقطه پایانی دیدگاه شان رسیدند بنابراین آنها بهتر است دیدگاه های تئوریک خود را تغییر داده و به سمت مقاومت گرایش پیدا کنند.الله کرم در گفت و گو با خبرآنلاین با تاکید بر اینکه جریان مقابل آقای حجاریان در طیف اصلاح طلبی به برخی از این مسایل دست پیدا کرده است، تصریح کرد: به نظر من چپ سنتی در حال به پا خاستن مجدد است تا گرایش به مقاومت را جایگزین سازش کند.این فعال سیاسی اصولگرا درباره تشابه رفتار اصلاح طلبان در پروژه عبور از روحانی با پروژه عبور از خاتمی، گفت: بحث عبور از خاتمی زمانی بروز کرد که سازش آقای خاتمی با غرب در سال ۸۲ تا ۸۴ به شکست گرایید یعنی همان زمان که آقای روحانی مسئول مذاکرات هسته ای بود.

دلالان، خودِ خودروسازان هستند

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به این که رانت‌خوار و دلالی در بازار خودرو وجود ندارد و دلال و رانت‌خوار، خودِ خودروساز است، گفت: پیشنهاد خوردوسازان مبنی بر این که قیمت کارخانه ۵ درصد زیر قیمت بازار آزاد باشد، تاییدکننده این موضوع است. اگر قرار است آزادسازی قیمت در صنعت خودرو وجود داشته باشد، باید اجازه دهیم رقابت در این صنعت بدور از انحصار صورت گیرد، که در این صورت به سمت کاهش قیمت و افزایش کیفیت خواهیم رفت./تسنیم

افزایش کلاهبرداری‌ از طریق کانال‌ها و سایت‌‌های صیغه‌یابی

سرهنگ تورج کاظمی، رییس پلیس فتا تهران بزرگ درباره استفاده از عکس‌های اشخاص برای تبلیغات در فضای مجازی یا استفاده از آنها برای پروفایل آی‌دی‌های غیرحقیقی، گفت: با توجه به این که این موارد جزء حریم خصوصی است، بر این اساس در صورتی که شاکی خصوصی اعلام شکایت کند، پلیس با مجوز مرجع قضایی می‌تواند در این قضیه وارد شود. پخش تصاویری از آرایشگاه‌های زنانه در فضای مجازی برای تبلیغات اگر گستردگی داشته و موارد غیراخلاقی و مبتذل را اشاعه کند، پلیس قطعا اقدامات لازم را در خصوص برخورد با آنها انجام خواهد داد. تبلیغات فروش شارژ ارزان و کلاهبرداری‌هایی که از این طریق با روش‌های مختلفی از جمله خرید شارژ ارزان، صیغه‌یابی، دوست‌یابی و ماهواره جیبی انجام می‌شود. این نوع صفحات جهت سرقت اطلاعات حساب‌های بانکی اشخاص اقدام می‌کنند متاسفانه به شدت کلاهبرداری از طریق این نوع صفحات در حال گسترش است و ما هر چه برخورد می‌کنیم باز هم ادامه دارد./ایلنا

مردم تلگرام را به‌عنوان اینترنت می‌دانند

عزت‌الله ضرغامی گفت: متأسفانه اینترنت در کشور ما ناقص‌الخلقه متولد شده است، تصور ما از فضای مجازی، ابتدا یک فضای رسانه‌ای بود. زمانی که ما هنوز به دنبال تعریف اصلی شبکه ملی اطلاعات بودیم، پیام‌رسان‌های همراه پا به عرصه شبکه مجازی گذاشتند. فضای مجازی همه شئون زندگی و سبک زندگی انسان را متحول و استحاله می‌کند، وقتی از فضای مجازی سؤال می‌شود، به این مفهوم است که یک سبک زندگی جدید و تحول بزرگ‌ در زندگی بشر به‌ویژه ایرانیان با توجه به برنامه‌ریزی‌های منسجم توسط اشخاص حقیقی، دولتمردان و حاکمان چه در داخل و چه خارج از کشور، اتفاق می‌افتد. پیام‌رسان‌های همراه آنقدر سریع رشد و سیطره پیدا کردند که ابعاد کل زندگی مردم را دربر گرفتند تا جایی که مردم تلگرام را که یک پیام‌رسان اجتماعی است به‌عنوان اینترنت می‌دانند؛ البته این تعریف با به‌وجود آمدن کاربری‌های مختلف و جدی‌تر بی‌تردید تغییر پیدا خواهد کرد./ ایسنا

اعتراض نمایندگان اصفهان به انتصاب استاندار اصلاح طلب

حمید رضا فولادگر گفت: عدم شرکت نمایندگان در جلسه تودیع و معارفه استاندار اصفهان با هدف مخالفت نمایندگان با استاندار جدید بود گرچه دولت حتی جلسه تودیع و معارفه را برای نمایندگانی که موافق استاندار بودند عقب نینداخت. ما انتظار نداریم از اصولگرا ها برای مسولیت های خالی استانداری قرار دهند ولی انتظار داریم کسانی که در فتنه فعال بودند و در پیشانی ساختارشکنی اصلاح طلبی هستند در کرسی معاونین استاندار قرار نگیرند /صاحب نیوز

مالیات ۱۷۰ میلیونی افشین قطبی را چه کسی می‌دهد؟

افشین قطبی، سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس و تیم ملی فوتبال کشورمان برای یک فصل و نیم به عنوان سرمربی فولاد خوزستان انتخاب شد. قطبی که به مدت یک فصل و نیم سرمربی پرسپولیس بود و دو سال هم هدایت تیم ملی را بر عهده داشت، در حال حاضر مالیات عقب‌افتاده‌ای دارد که قرار است این مالیات با توافق دو باشگاه فولاد و پرسپولیس پرداخت شود. مهدی حاج‌باقر، مدیر برنامه‌های افشین قطبی در خصوص این مالیات گفت: دو باشگاه فولاد و پرسپولیس در این خصوص توافق کرده‌اند تا مشکل مالیاتی قطبی حل شود/تسنیم

خشم شیلا خداداد از انتشار خبر به دنیا آمدن فرزندانش در آمریکا

شیلا خداداد واکنش تندی به انتشار لیست بازیگرانی که فرزندانشان را در خارج از کشور به دنیا آورده‌اند نشان داد و از اینکه حواس مردم را به اخبار نه چندان مهم پرت می‌کنند انتقاد کرد. شیلا خداداد در واکنش به حضور نامش در فهرست بازیگرانی که فرزندانشان را در خارج از کشور به دنیا آورده اند، در اینستاگرام نوشت: «پس تمام مشکلات مملکت تقصیر ما بود و خودمون خبر نداشتیم.شما بجای اینکه حواس مردم رو با این چرندیات پرت کنین اخبار درست راجع به مملکت بهشون بدین.الان که چی؟آخ آخ منکه خیلی خجالت کشیدم الان سامیار و ساتین رو قورت میدم دوباره در وطن بدنیا میارمشون.»

هنگامه شهیدی به ۱۲ سال حبس محکوم شد

وکیل مدافع هنگامه شهیدی از محکومیت موکلش به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس خبر داد و گفت: این حکم از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی صادر شده است. مصطفی ترک همدانی اظهار داشت: با توجه به محرمانه بودن فرایند رسیدگی و امنیتی بودن پرونده از بیان جزئیات رأی دادگاه معذور هستم. این وکیل دادگستری ادامه داد: به طور اجمالی، موکلم علاوه بر محکومیت به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس به ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب و فعالیت‌های مجازی و مطبوعاتی همچنین خروج از کشور محکوم شده است. ترک همدانی ابراز امیدواری کرد که در مرحله تجدید نظر نسبت به این بخش از حکم شهیدی، حکم برائت صادر شود.

اتفاقات بدتر از آنچه در مشهد افتاد قرار بود رخ دهد

رشیدیان استاندار سابق خراسان رضوی گفت: گروه‌های فشار در همه کشور وجود دارند. به‌ نظرم از جمله موفقیتهای ما منزوی کردن گروه‌هایی است که با بداخلاقی سعی میکنند اهداف و منویات خود را دنبال کنند.اتفاقات بدتر دیگری قرار بود در مشهد رخ دهد که ممکن است برخی از آن بی‌خبر باشند و ما نیز بنا نداریم آن را باز کنیم. او همچنین در خصوص احتمال دخالت امام جمعه مشهد در رویدادهای این شهر گفت که دخالتی از امام جمعه در امور اجرایی ندیده است. او در این باره گفت: بعضی از افراد بهخاطر بعضی خطبههای خاص آیتالله علم الهدی، تصور می‌کنند که ما و ایشان در جلسات و تعاملات با هم مشکل داریم. اما من اینجا شهادت میدهم طی این سال‌هایی که ایشان به عنوان نمانیده ولی فقیه و قبل از آن هم به عنوان امام جمعه در خراسان رضوی حضور داشتند، دخالتی از ایشان در امور اجرایی ندیدم. اصلا چنین کاری نمی‌کردند که مثلا در جایی بگویند این شخص را بردارید و شخص دیگری را بگذارید و یا کاری را به شکل دیگری انجام بدهید. تا الان یک مورد سراغ ندارم که ایشان راجع به موضوعی با من صحبت کنند و بگویند که فلان کار را انجام دهم. آقای رئیسی هم که بعد از فوت حضرت آیت‌الله طبسی آمدند، ما مشکلی با ایشان نداشتیم. البته طبیعی بود که در زمان انتخابات ریاست جمهوری تنش‌هایی در فضای سیاسی بوجود بیاید، اما ما با ایشان به عنوان تولیت آستان قدس، مشکلی نداشتیم.

استیضاح وزیر کشور تقدیم هیات رئیسه مجلس شد

یک عضو هیات رئیسه مجلس با بیان این که استیضاح وزیر کشور تقدیم هیات رئیسه شد گفت که استیضاح وزیر ورزش و جوانان به دلیل پس گرفتن امضاها منتفی شد. علی اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر سه استیضاح در دستور کار مجلس است که جدیدترین آن استیضاح وزیر کشور بوده که تقدیم هیات رئیسه شد و هیات رئیسه آن را به کمیسیون شوراها ارجاع داد. وی افزود: استیضاح دیگر مربوط به وزیر کشاورزی با ۲۱ امضاء است که هیات رئیسه آن را به کمیسیون کشاورزی ارجاع کرده است. همچنین استیضاح وزیر امور خارجه نیز در دستور کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است.

کنایه سردار نقدی به آمریکایی‌ها: آتش کالیفرنیا را خاموش کنید!

سردار نقدی، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به تلاش دشمن برای بزرگ نمایی مشکلات کشور، تصریح کرد: ما را سرگرم واقعیت‌های جعلی آمریکا کردند و واقعیت‌های ما را کوچک جلوه می‌دهند. وی اظهار کرد: آمریکایی‌ها می‌گویند که سایه جنگ بر سر ایران است، اما بهتر است که سایه جنگ را از اینجا بردارند و آتش کالیفرنیا را خاموش کنند! کالیفرنیا مهد تکنولوژی‌های جدید در آمریکا است، اما نتوانستند یک آتش را خاموش کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=293858
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما