شنبه 10 آذر 1397 - 23:45

معضل نگران کننده زیست محیطی در یاسوج/23 سال سرگردانی یک تصمیم!

فاضلاب بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج از ۲۳ سال پیش تاکنون میهمان ناخوانده رود زیبای بشار بوده و همچنان به این رود می‌ریزد.

رود بشار همچون کمربند زیبایی بر قد رعنای یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد دلربایی می‌کند و سالیانه بیش از 1.5 میلیارد متر مکعب آب را به دشت‌های خوزستان و از آنجا به خلیج فارس انتقال می‌دهد و از روز اول پناه امن برای ماهیان خوش خط و خال و آبزیان بوده است.

اما در دو دهه اخیر و با افتتاح بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج یک میهمان ناخوانده به نام فاضلاب این مرکز درمانی به صورت سرزده به سراغ بشار امد تا نفس راحت را از این نعمت خدادادی و سرمایه ارزشمند بگیرد و در طول این مدت مسئولان نیز در خواب خوش زمستانی فرو رفته‌اند و تنها به جلسات بدون خروجی بسنده کرده‌اند.

در اینکه فاضلاب مراکز درمانی یکی از انواع آلوده فاضلاب‌ها بوده که تماس آن با مردم، آبزیان و جانوران مخاطره آفرین بوده، شکی نیست ولی چرا بعد از 23 سال برای این معضل هنوز چاره اندیشی نشده است جای سوال دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: قرار بود 24 میلیارد ریال اعتبار برای اتصال فاضلاب بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج به شبکه فاضلاب اختصاص دهند که این موضوع تنها در حد شعار باقی مانده است.

سید علی لدنی نژاد افزود: در صورت تامین اعتبار لازم در کمترین زمان ممکن مشکل فاضلاب بیمارستان یاسوج برطرف شده و در این زمینه مشکلی نداریم.

وی عنوان کرد: فاضلاب عفونی این بیمارستان نیازمند تصفیه داخلی در بیمارستان بوده و بعد از اینکه پارامترهای این فاضلاب به فاضلاب خانگی نزدیک شد می‌تواند به شبکه فاضلاب شهری منتقل شود./تسنیم

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=293847
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کاظم محمدیان بویراحمد گفت:

    بله وقتی 23ساله مسئولان نمیتواننددرباره فاضلاب بیمارستان امام سجادکه به رودخانه زیبای بشارمیریزدفکری کنند،چطورمیخواهندمشکلات بیکاری وتورم وازدواج جوانان رابرطرف کنندبنابرسابقه مسئولان استانمان جوانان 25ساله ماتا23دیگرخبری ازهیچ اقدامی توسط مسئولان نیست واون روزنزدیک به 50سال سن داریدجدای ازاینکه چون نورچشمیهای مسئولان دراولویت هست ممکن سن شماهاتا60سال بالابرودپس لعنت بفرستیم به مسئول ناکارامدوتبعیض گرونجومی بگیر

دیدگاه شما