شنبه 10 آذر 1397 - 8:50

یک افتضاح عمرانی دیگر در کهگیلویه و بویراحمد/ریزش ساختمان در حال ساخت!(+عکس)

هنوز مدت کوتاهی از خبر ریزش دستک پل سوم بشار نگذشته که خبر ریزش سقف ساختمان تازه تاسیس در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج خبر ساز شد.

به گزارش بویرنیوز، هرچند با تلاش نیروهای آتش نشانی شهرداری یاسوج، اکیپ های امدادی در کمترین زمان(کمتر از 5 دقیقه) به محل رسیدند و مصدومان این حادثه را نجات دادند اما چند نکته در اینجا ضروری به نظر می رسد:

اصولاً مرجع رسیدگی و نظارت عالیه بر پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد کیست، آیا این پروژه ها نظارت میشدند اگر آره چرا با این کیفیت اجازه ادامه فعالیت داده شده است؟!

اگر همه اقدامات آنها به مانند این پل و ساختمان باشد که باید فاتحه زیرساخت های استان را خورد، برخی پروژه هایی که در استان کار می شوند و بعد از مدتی دوباره نیاز به تعمیر، نوسازی و یا بازسازی دارند، این پروژه ها بر چه اساس تایید می شوند؟ چرا وقتی هزینه می شود کار با کیفیت و ماندگاری انجام نشود، و دوباره به گرده بیت المال و مردم هزینه مجددد تحمیل شود؟!

متاسفانه ادارات یاد گرفته اند همیشه پایین ترین قیمت ها را در نظر می گیرند، پیمانکار ها نیز عادت به همین رویه پایین زدن قیمت ها کرده اند و در نهایت مناقصه ها به پایین ترین قیمت می رسد، که البته در ادامه کار پیمانکاران این طور از خجالت  دستگاه در می آیند و کار را به گونه ای به پایان می رسانند که فاقد کیفیت عالی و ایده آل است، به نظر می رسد این رویه باید تغییر کند.

به گزارش بویرنیوز، به نظر می رسد برای جلوگیری از کارهای بی کیفیت، اولاً سیاست در واگذاری پروژه ها تغییر کند، در وهله بعد نظارت ها قوی و با استفاده از افراد توانمند باشد، در وهله بعد به نظر می رسد باید جدی تر با کم کاری ها برخورد کرد قصور از طرف پیمانکار، مجری و یا ناظر نباید بی پاسخ بماند و بدون اغماض با سهل انگاری ها برخورد شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=293816
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بنام گفت:

    تابود همین بود تاهست همین هست….

  2. ناشناس گفت:

    این قضایا خیلی ارتباطی به قیمت ندارد متاسفانه نظارت ضعیف و نیروهای فنی ناکارآمد مجموعه کارفرمایان و رابطه بازی مخصوصا اهرمهای قدرت و پیمانکاران بدون زمینه تحصیلی مرتبط کارهای عمرانی این افتضاحات را شامل میشوند. و در ثانی اگر سیستمهای امنیتی مخصوصا بازرسی هم بتواند به کیفت کارها ورود کند اولا فردی که مخالفت میکند و دفاع بیجا را لحاظ مینماید اکثرا شخص نمایندگان مجلس استان هستند چون آنها هم در زمینه ای که تخصص ندارند به راحتی جای حق را ناحق جلوه میدهند.

  3. ناشناس گفت:

    مقصر صد در صد دولت قبل و شخص احمدی نژاده. اعدامش کنید. اگه روحانی بشنوه ساختمان ریزش کرده همینو میگه

  4. ناشناس گفت:

    مشکل یا از احمدی نژاد هستش یا هدایتخواه

  5. زینب گفت:

    اول از همه ملاک فقط قیمت نیست مهمترین ملاک سابقه و پروژه های قبل هست کار و به شرکتی واگذار میکنن که سابقه درخشانی داشته بعد بحث کیفیت زمانی مطرح هست که کار به اتمام رسیده باشه
    درحالی که موقع بتن ریزی سقف پایین اومده و ستونایی که چن روز قبل کار کردن همون طور که تو عکسا مشخصه هنوز محکم پا برجاست فقط یه اتفاق بود و چیز خیرطبیعی نیست بهترین ناظر رو این پروژه بود پیمانکاری که خودش و بچهاش موقع بتن ریزی زیر سقفه با اطمینان از مصالح و کارش رفته اگر کارش بد بوده قطعا خودش اولین فرد نبود که زیر اوار بوده و این باعث افتخاره

  6. هیئت علمی گفت:

    متاسفانه بعضی پیمانکاران به دلایل متعدد از انجام کار شرافتمندانه خودداری میکنند. 1-نبود نظارت جدی از طرف دفاتر فنی 2- پشت گرمی به حمایت نمایندگان 3- ضعف وجدان و منفعت گرایی شدید 4-عدم بازخواست و توبیخ و تنبیه از طرف دستگاههای مسئول

  7. همشهری گفت:

    مقصر پیمانکار هم نیست .وقتی پیمانکاری برای این پروژه با حداقل قیمت برنده میشه و یهویی بعد از عقد قرارداد قیمت ها ۳ برابر میشه و اداره طرف قرارداد هم حاضر به هیچگونه ترحم و کمکی نیست باید این نتیجه اش بشه

دیدگاه شما