جمعه 9 آذر 1397 - 9:52

افشای رمز عبور برخی از کاربران اینستاگرام

اینستاگرام اخیرا به کاربران خود اعلام کرد: ممکن است رمز عبور آن‌ها به خاطر وجود یک اشکال امنیتی افشا شده باشد.

به گزارش بویرنیوز؛ اینستاگرام اخیرا به صورت کاملا اتفاقی رمز عبور برخی از کاربران خود را از طریق ابزار دانلود داده افشا کرده است. این اشکال پس از بررسی و ارائه نظرات کارشناسی، به سرعت رفع شد.

یکی از سخنگوهای این شرکت اظهار داشت: این مسئله در درون شرکت کشف شده است و پس از پژوهش‌های مختلف در مورد ابعاد این اشکال امنیتی، مشخص شده که تعداد بسیار کمی از کاربران این شبکه اجتماعی در دام این اشکال گرفتار شده‌اند.

برخی از کاربران اینستاگرام با مشکل بوجود آمده نسبت به این شبکه اجتماعی بدبین شدند. این اشکال به خاطر قابلیتی به وجود آمد که در ماه آوریل اجرا شد و به کاربران اجازه می‌داد که تمام داده‌های خود را دانلود کنند.

بر اساس اعلام اینستاگرام، پسورد بعضی از کاربرانی که از این قابلیت استفاده می‌کردند در URL مرورگر وب قرار داشت که این رمزها در سرورهای فیس‌بوک (شرکت مادر اینستاگرام) ذخیره شده بود.

یک پژوهشگر امنیتی اذعان داشت: این اطلاعات فقط در صورتی در دسترس خواهد بود که اینستاگرام پسورد کاربر را در متون ساده ذخیره کند. در این صورت ممکن است مشکلات بزرگ امنیتی برای شرکت به وجود بیاید.

سخنگوی اینستاگرام به این مسئله واقف بود و آن را فاش کرد و اعلام کرد: اینستاگرام این مشکل را برطرف کرده است.

اینستگرام اعلام کرد: با حل شدن این مشکل، دیگر رمز عبور کاربران در دسترس هیچ فردی نخواهد بود و همچنین لازم است که کاربران رمز عبور را برای حصول اطمینان، تغییر دهند.در صورتی که فردی در ابزار دانلود داده، اطلاعات ورود خود را ثبت کرده باشد، پسورد خود را در URL صفحه خواهد دید ولی دیگر فرد دیگری نمی‌تواند این اطلاعات را مشاهده کند.

اینستاگرام به خاطر موقعیت بسیار حساسی که در بین کاربران در سراسر دنیا دارد، باید به شدت در برابر این چنین رسوایی‌ها حساس باشد و تمام تلاش خود را برای برطرف کردن اشکالات موجود انجام دهد تا بتواند از اعتبار خود حراست کند و جایگاه خود را در بین شرکت‌ها و افراد حفظ کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=293802
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما