چاپ این برگه

نشست هماهنگی هفته پژوهش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد/پیشنهاد عریان برای برگزاری متفاوت هفته پژوهش

حمایت‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد، همراهی‌های سایر دانشگاه های استان و پای کار بودن مدیران دستگاه های علمی و دانشگاه‌ها در رساندن مقوله پژوهش و تحقیق، نشانه هایی برای برگزاری متفاوت این هفته هستند.

به گزارش بویرنیوز، هفته پژوهش در استان کهگیلویه و بویراحمد، هیچ‌گاه آنگونه که باید در حد و جایگاه خود به آن توجه نشده است اما نشانه‌هایی که در نشست هماهنگی برگزاری هفته پژوهش در یاسوج با حضور اعضای کارگروه‌های مختلف برگزار شد، قابل لمس بود، نشانه‌های امیدوارکننده‌ای بوده تا بلکه از رهگذر تحقیق و پژوهش برای برخی مشکلات این استان، چاره‌ای اندیشیده شود.

نشستی به منظور برگزاری هر چه بهتر هفته پژوهش در استان کهگیلویه و بویراحمد با محوریت دانشگاه یاسوج برگزار شد تا امسال همکاری سایر دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی شاهد جدیت بیشتر اعضا باشیم.

رئیس دانشگاه یاسوج روی یک نکته مهم دست گذاشت و گفت اگر ما بخواهیم در حوزه پژوهش به دستاوردهای مورد نظر برسیم باید حساسیت لازم را در افکار عمومی به وجود بیاوریم و محصلین در همه رده‌های علمی را با این موضوع درگیر کنیم.

نکته‌ای که اگر در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی جدی گرفته شود و فقط منحصر به یک هفته خاص نباشد، بدون شک پژوهش به جایگاه خود در این استان نزدیک‌تر خواهد شد.

در کنار این حمایت ها، استاندار کهگیلویه و بویراحمد اختیارات قابل توجهی را در این زمینه به متولیان امر داده تا این تأکید او که همواره می‌گفت راه توسعه این استان از توسعه و تجاری سازی ایده ها می گذرد، عملیاتی شود.

دکتر احمد عریان در این نشست خواستار برگزاری باشکوه‌تر نمایشگاه هفته پژوهش شد و گفت: فرهنگ پژوهش در استان کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است و باید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.

دکتر عریان، وظیفه کمیته روابط عمومی و تبلیغات هفته پژوهش را حساس و مهم دانست و افزود: امیدوارم به گونه‌ای تبلیغات و اطلاع رسانی صورت بگیرد که افکار عمومی بویژه دانش آموزان و دانشجویان در زمینه پژوهش حساس شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز در این نشست اظهار کرد: در هفته پژوهش نباید تنها به اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها بسنده کنیم بلکه باید دستگاه‌های اجرایی استان دیده شوند و اهمیت پژوهش برای آنها تبیین و شفاف سازی شود.

دکتر حسن نوروزی افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های استان برای برگزاری باشکوه برنامه‌های هفته پژوهش بویژه برپایی نمایشگاه استان تلاش کنند و همکاری لازم رابا ستاد نکوداشت هفته پژوهش داشته باشند.

دبیر کارگروه علمی و معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج نیز با بیان اینکه در هفته پژوهش 15 برگزیده تجلیل می‌شوند، ادامه داد: از این تعداد 5 نفر از دانشگاه‌ها، 5 نفر دستگاه‌های اجرایی، 2 نفر از دانشگاه علوم پزشکی و 3 فن‌اور برتر هستند.

دکتر ابوالقاسم عوض‌پور افزود: جدول‌های ارزیابی دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه‌ها از لحاظ امتیازبندی متفاوت است.

دبیر کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات هفته پژوهش در کهگیلویه و بویراحمد خواستار بررسی دقیق ضعف‌های نمایشگاه هفته پژوهش سال گذشته شد و اذعان کردبرای اطلاع رسانی و اگاهی بخشی در زمینه پژوهش از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

مالک مجیدی، با تشریح ضرورت تشکیل کمیته رسانه‌ها و ایجاد اتاق خبر در نمایشگاه امسال افزود: در زمینه اطلاع‌رسانی و تبلیغات نمایشگاه ایجاد کلیپ‌های مختلف، حضور متولیان امر در برنامه‌های زنده تلویزیونی و استفاده از ظرفیت شبکه‌های مجازی در دستور کار است.

به گزارش بویرنیوز، نشست هماهنگی برگزاری هفته پژوهش با حضور رئیس دانشگاه‌ یاسوج، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، رئیس دانشگاه فرهنگیان، معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی و برخی دیگر از مسئولان و متولیان امر در دانشگاه یاسوج برگزار شد.