چهارشنبه 7 آذر 1397 - 14:21

مزارعی قهرمان نیست و از او قهرمان نسازید!/برخورد با فساد وظیفه دادگستری کهگیلویه و بویراحمد است

زریر حجتی

مزارعی قهرمان نیست و از او قهرمان نسازید! انتظار جامعه به استناد نص صریح قرآن کریم و توصیه های رهبری معظم از رئیس دستگاه قضا، عدالت است.

به گزارش بویرنیوز، زریر حجتی در سایت خود در مطلبی نوشت؛ ماموریت ذاتی اش برخورد با فساد است و کار شاقی نکرده و بلکه این موضوع به صراحت در قانون اساسی به عنوان فصل الخطاب آمده است که دادگستری مرجع رسیدگی به همه تظلمات است.

وی باید به افکار عمومی پاسخ دهد که اگر آنچه در سطوح مختلف اداری ادعا نموده مقرون به صحت باشد چرا تا کنون نسبت به این حجم از تخلفات و مطالبات مردم بی پناه بی تفاوت بوده و به نتیجه دلخواه مردم منجر نشده است!

از منظر نخبگان و با آنچه که در فضای مجازی طرح گردیده بود، موضع سرسختانه حضرتش نشات گرفته از توپ افشاگرانه ای است که یک سرمایه گذار به غلط یا صحیح به میدان ریاست وی انداخته است و می بایست در جایگاه قضاوت، ابتدائا شبهه زدایی و سلامت اداری خویش را در میدان ریاست  نتیجه گیری کند و صد البته که نتیجه گیری به شعار و سخن نیست بلکه باید آنچه که فساد اداری نامیده، مستند و مستدل و با ادبیات خود وی محکمه پسند در دادگاه افکار عمومی باشد.

حرمت نظام، شخصیت های مدیریتی و خانواده های زیادی مخدوش گردیده و باید پاسخگوی رفتار خویش از باب طرح این حجم از ابهامات و شبهات با اثبات شرعی و قانونی و عرفی باشد.

به تعبیر رهبر معظم انقلاب ”حکومت، امانت مردم است و همه چیزهایی که مردم به مسئولان سپرده اند امانت است.مقام ، امنیت، دین،ناموس،جایگاه و…امانت است.”

امروزه رعایت شئون امانت و عمل به دستور ولی فقیه در جایگاه قضاوت و حفظ همه حرمت ها بدون کوچکترین اغراض شخصی و سیاسی بر دوش قاضی القضات است.

نص صریح قرآن در آیه ۲ و ۸ سوره مائده با عبارت ” شنئان قوم…” چنین آمده است. “نباید عداوت گروهی شما را بر آن بدارد که ظلم کنید و از طریق عدل و عدالت بیرون روید…”

انتظار جامعه به استناد نص صریح قرآن کریم و توصیه های رهبری معظم از رئیس دستگاه قضا، عدالت است.

عوام و توده های مردم باورمند به دستگاه قضایی با جریان سازی رسانه ای  پدید آمده و با منشاء ادعاهای قاضی القضات، وی را به قهرمان عدالت در دستگاه قضایی لقب داده و اعتلا بخشیده است، زیرا  مردم با چنین فرضی حقوقی را برای خود متصور شده اند که در قالب اطلاعیه هایی با مضمون “تجمع” برای احقاق حق به اراده ای عمومی مبدل کرده اند و چه بسا امنیت جامعه در صورت عدم تحقق این حقوق از باب اعتماد سوزی آسیب ببیند.

مبادا فرجامِ ایجاد چنین حقوقی که موجی را در مطالبات از دستگاه قضائی راه انداخته است در راهروهای دادگستری به نمایشنامه ای مبدل شود که در آن صورت نقض کلام قرآن و فرامین رهبری در عبارت فوق الذکر گردد!

شائبه انتقام گیری شخصی بدترین شلاق به پیکر دستگاه قضایی است که شان عدالت، قبا و ردای روحانیت و مهم تر از همه مشروعیت حکومت را در انظار عمومی به زیر سئوال می کشاند و منتهی به بحران مشروعیت و سلب اعتماد عمومی و برداشت غلط عوامفریبی می شود و در نتیجه پیوند های بین مردم و مسئولان دچار گسلی می گردد که جمع کردن آن از دست هر مرجعی خارج می شود.

اتهامات التهاب زایی که با طرح مسائل مختلف در شبکه های مجازی شکل گرفته هر چند شور و شعف فراوانی را بدون توجه به رعایت حریم خصوصی افراد و ادارات ایجاد کرده  باید با واقعیات و محتویات پرونده های مطروحه متناسب باشد نه خدای نکرده متناظر به طرح مسائل حاشیه ای باشد.

خروجی احکام مدیران متخلف با میزان توقعی که در شبکه های اجتماعی با سخنان شورانگیز ریاست دستگاه قضا شکل گرفته به اقناع افکار عمومی منجر نشده و با تعلیق احکام انفصال بیم آن می رود که شلاق مورد حکم نیز در شعباتی که تحت امر و ریاست قاضی القضات است به عفو و بخشش باور نکردنی منتهی گردد که البته این رفتار ممکن است مصداق بارز همان هیاهو برای هیچ تلقی گردد و خدای نکرده دور زدن مردم باشد.

واضح است که میوه چنین رفتاری را مردم سرخورده نمی چینند و سزاوار نیست با آش نخورده و دهان سوخته آشوبی بپا شود و بومیان این منطقه با فرهنگ عشیره ای به جان هم افتند.

پس با چنین روشی بگذارید مردم نظاره گر استخدام های بی ضابطه و جولان مدعیان قانونگذاری باشند! شاید آه سرد این مردم به مدد آید و کاری کند کارستان!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=293651
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. انجیر گفت:

    احسنت جناب حجتی حرف اکثر مردم مظلوم این استان رو زدی

  2. ناشناس گفت:

    ببین آقای حجتی تا شما در این استان زندگی نکرده اید یا اگر هم زندگی کرده اید اطرافتون و نخواستید که ببینید .بله همین طایفه گرایی باعث خیلی از مشکلات شده است مخصوصا در ادارجات. جایی هم ندیدم دادستان محترم به ناحق صحبت کرده باشند.شما اصلا میدونید همین کارافرین چقدر در حق کارگر خودش بد کرده. کارگری که الان چند ماهه حقوق نگرفته ولی میلیارد ها تومن خرج بازسازی منازل کارخانه قند شده .کارگر بدبخت هم هیچ جایی نميتونه شکایت کنه بواسطه یا فساد اداری وشاد هم بواسطه همین طایفه گرایی .

دیدگاه شما