یکشنبه 27 آبان 1397 - 11:22

پدر سلامت ایران در راه سازمان تامین اجتماعی/ حکم جدید دکتر محسنی بند پی(+سند)

با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پروفسور انوشیروان محسنی بندپی سرپرست تامین اجتماعی شد.

به گزارش بویرنیوز، متن حکم به شرح زیر است:

جناب آقای انوشیروان مسحنی بندپی

ضمن تقاضای علو درجات از درگاه خداوند ممنان برای جناب آقای دکتر سید تقی نوربخش، ریاست فقید سازمان تأمین اجتماعی، یار صدیقی که در حال انجام وظیفه خطیرش از میان ما رفت و به لقاء حق پیوست، بر اساس اختیارات حاصل از اساسنامه مصوب سازمان خصوصاً  تبصره ذیلماده 14 آن اساسنامه ، به موجب این حکم جنابعالی را که به حمدالله از صلاحیت علمی و مدیریتی و تجربی والا برخوردارید به سمت سرپرستی سازمان، تامین اجتماعی منصوب  می کنم.

اطمینان دارم با حضور شما و همکاری همه اعضاء هیات مدیرهف روند خدمتگزاری سازمان تامین اجتماعی همچنان و به لطف الهی با شتاب در خور و شایسته استمرار خواهد یافت. از درگاه خداوند متعال، توفیق روزافزون حضرتعالی را در خدمت راه به مردم شریف کشورمان، نظام اسلامی و دولت تدبیر و امید در ظل توجهات حضرت ولیعصر مسئلت می نماییم.

محمد شریعتمداری

وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی

بیوگرافی دکتر بند پی:

انوشیروان محسنی که در دوره های ششم تا هشتم نماینده مردم نوشهر و چالوس و عضو کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی بود قبل از رسیدن به ریاست بهزیستی کشور، با حکم ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت شده بود.

محسنی بندپی عضو هیات علمی دانشکده بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی و فارغ التحصیل دکترای بهداشت محیط از دانشگاه نیوکاسل انگلستان است. وی دارای مقالات متعدد داخلی و خارجی در حوزه بهداشت است.

وی برخلاف روسای قبلی سازمان طی یکی دو دهه اخیر به لحاظ سیاسی وجهه ای اعتدالگرا و مردمی دارد.

در سوابق وی، معاونت دانشگاه علوم پزشکی مازندران و چند سمت  در وزارت بهداشت درمان و علوم پزشکی نیز دیده می شود.

محسنی بندپی را با نام «پدر سلامت ایران» می‌شناسند.

وی در سازمان بهزیستی نیز اقدامات ارزنده ای برای جامعه مددجویان این نهاد انجام داد، از افزایش کمک های دولت به مددجویان گرفته تا ارتقاء سلامت اجتماعی، گسترش خدمات مشاوره ای و روانشناختی رایگان، تصویب لایحه جدید و کامل حمایت از حقوق معلولان، توجه ویژه به اشتغال مددجوان گوشه ای از دستاوردهای بندپی در بهزیستی بود.

وی در مدتی چندماهه نیز بعنوان سرپرست وزارت کار مشغول به کار شد، از همان ابتدا مبارزه با رانت و توجه به اقشار آسیب پذیر و مردم دو اولویت او در این مدت کوتاه بود به گونه ای که اقدامات ارزنده ایشان مورد ستایش ویژه رئیس جمهور قرار گرفت.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=293285
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما